Senaste nytt

SAS Economy Class: Milano Malpensa - Stockholm med MD80

Tjaeng

Medlem
Det är nog inte sista gången du åker MD80 iaf. Jag tycker jag får den var och varannan gång jag åker från MXP/LIN.... SAS har ju ett antal MD80 kvar i trafik, och 6-7st till på ingång från Spanair.... :).

Enligt SAS webcast i samband med Q1-rapporten nämnde Rikard Gustafsson att hela den ARN-baserade delen av flottan ska vara B737NG lagom till "nästa vintersäsong".
 

Palazzi

Medlem
Enligt SAS webcast i samband med Q1-rapporten nämnde Rikard Gustafsson att hela den ARN-baserade delen av flottan ska vara B737NG lagom till "nästa vintersäsong".

Han har ju iofs inte fått många rätt hittils:p Sen verkar de ju konstigt om de väntar på leverans av 7 MD80, som de senare forslar iväg igen efter 4mån... (eller ska norrmännen och danskarna bara ha MD80?).

Kanske betyder uttalandet att de köper en B737NG och lägger ner alla turer utom en från ARN...och vips så är det bara B737NG på Arlanda;)
 

Tjaeng

Medlem
Han har ju iofs inte fått många rätt hittils:p

Haha, touché, good sir.

Sen verkar de ju konstigt om de väntar på leverans av 7 MD80, som de senare forslar iväg igen efter 4mån... (eller ska norrmännen och danskarna bara ha MD80?).

De kanske försvinner bort till Allegiant eller ersätter de sista MD87 på CPH? I slutändan lär det ändå stå en handfull MD i hangarerna. Antalet nya inkommande plan skyndas ju på nu med fler ingångna leasingavtal och två A320 från Spanair.
 

Palazzi

Medlem
De kanske försvinner bort till Allegiant eller ersätter de sista MD87 på CPH? I slutändan lär det ändå stå en handfull MD i hangarerna. Antalet nya inkommande plan skyndas ju på nu med fler ingångna leasingavtal och två A320 från Spanair.

Mhm. Kul med lite nya flyg i flottan. Bara att se om bolaget överlever tills 737:eek:rna kommer...
 

SK1989

Medlem
Trevligt rapport! Tycker MDn fortfarande är det bekvämaste planet i SAS flottan :)

Haha, touché, good sir.

De kanske försvinner bort till Allegiant eller ersätter de sista MD87 på CPH? I slutändan lär det ändå stå en handfull MD i hangarerna. Antalet nya inkommande plan skyndas ju på nu med fler ingångna leasingavtal och två A320 från Spanair.
SAS verkar ha snabbat upp utfasningen utav MD80orna. De har fått tillbaka några 87or som de ägde och leasade till Spanair + en Iberia maskin men inga ska i drift utan de går direkt till USA. I och med att SAS hitintills i år tagit emot 3st 737NG så flyttas MD82or från ARN till CPH där de ersätter 87orna. Just nu är bara 2st 87or i drift på CPH och den sista försvinner i September.

Till hösten (Nov/Dec) börjar sedan A320orna ersätta MD82orna i CPH, med de två maskinerna som tidigare var utleaseade till Spanair (ja, SAS äger dem redan) och 10st ex. Indigo maskiner. Sista MDn planeras lämna flottan hösten 2014 men det kan ju ändras innan dess... :)
 

Gnopps

Medlem
Tack för läsningen! Jag gillar starkt att flyga SAS MD-80, det gäller bara att sätta sig i främre delen av planet.
 
Toppen