Funcadelic
Medlem
Det har diskuterats i lite olika trådar om SAS Dreams, oftast mer specifikt om champagneprovningen, och man har kunnat läsa om SAS Dreams i Scandinavian Traveler. Redan tidigare har man ju kunnat åka längdskidor eller besöka flygplanstillverkare, men då var det väl inte under konceptet SAS Dreams. Jag tänkte att vi kunde diskutera konceptet här.
På betasajtens startsida puffas nu för SAS Dreams egen sida (SAS Dreams – Travelers think big. Be a traveler - SAS) och domänerna sasdreams.se/no/dk/com skickar en till samma sida.
Jag kunde räkna till 17 event redan under nästa år - är det någon som hört något mer om dessa? Det enda jag via omvägar hört om är att man ska få träffa hockeykändisar under februarieventet, men det kan också vara en visklek som gått från "hoppas att" till "jag tror att" till "man kommer att".
Vad är syftet med SAS Dreams? Champagneeventet var ju väldigt dyrt, så troligen vill SAS tjäna pengar på det. Dock var det inte så många platser, så jag har svårt att se att dylika event ska kunna ge någon signifikant förändring på nedersta raden. Det har nog därför åtminstone delvis också ett syfte att skapa marknadsföring/bygga SAS brand. Är detta primärt ett sätt för SAS att dryga ut kassan, eller är syftet att differentiera sig från Norwegian och försöka motivera en prispremium?
Kommer vi få se fler paketresor från SAS, med mindre exklusivt innehåll, där man snarare börjar konkurrera med rena charterbolag? Bland andra Norwegian gör ju detta.
På betasajtens startsida puffas nu för SAS Dreams egen sida (SAS Dreams – Travelers think big. Be a traveler - SAS) och domänerna sasdreams.se/no/dk/com skickar en till samma sida.
Jag kunde räkna till 17 event redan under nästa år - är det någon som hört något mer om dessa? Det enda jag via omvägar hört om är att man ska få träffa hockeykändisar under februarieventet, men det kan också vara en visklek som gått från "hoppas att" till "jag tror att" till "man kommer att".
Vad är syftet med SAS Dreams? Champagneeventet var ju väldigt dyrt, så troligen vill SAS tjäna pengar på det. Dock var det inte så många platser, så jag har svårt att se att dylika event ska kunna ge någon signifikant förändring på nedersta raden. Det har nog därför åtminstone delvis också ett syfte att skapa marknadsföring/bygga SAS brand. Är detta primärt ett sätt för SAS att dryga ut kassan, eller är syftet att differentiera sig från Norwegian och försöka motivera en prispremium?
Kommer vi få se fler paketresor från SAS, med mindre exklusivt innehåll, där man snarare börjar konkurrera med rena charterbolag? Bland andra Norwegian gör ju detta.