Senaste nytt

SAS direktflight Umeå - Göteborg - Umeå

Travler

Medlem
Lite synd att returflyget på måndag morgon UME-GOT inte går tidigare 08:10-09:35...

Tar man första flyget (06:30) från Umeå till Arlanda och byter kan man vara i Göteborg 09:15 så där tjänar man inte så mycket....
 

TasselT

Medlem
Lite synd att returflyget på måndag morgon UME-GOT inte går tidigare 08:10-09:35...

Tar man första flyget (06:30) från Umeå till Arlanda och byter kan man vara i Göteborg 09:15 så där tjänar man inte så mycket....

Å andra sidan får du sova drygt 1½ timme mer på morgonen och är mer utvilad när du kommer fram.
Byta på Arlanda suger mycket energi...

/ TT
 

olo

Medlem
ökar frekvensen på den svenska inrikeslinjen mellan Arlanda och Göteborg från 12 till 13 dagliga avgångar
Också en bra nyhet, jäklar vad fullt det har blivit...
Lite synd att returflyget på måndag morgon UME-GOT inte går tidigare 08:10-09:35...

Tar man första flyget (06:30) från Umeå till Arlanda och byter kan man vara i Göteborg 09:15 så där tjänar man inte så mycket....
Haha, vi är olika. Jag hade verkligen uppskattat att få sova 1h40m till, och ändå komma fram samtidigt. :)
 

daniisco

Medlem
Skär de ner på denna linjen eller? Nu i mars har de direktflyg UME-GOT Måndag, fredag och söndagar och sedan verkar det bara vara fredag och söndagar. I april verkar det bara vara på söndagar. Någon som vet mer om detta? Nextjet verkar väl inte alltför toppen om man läser deras betyg :p
 

TasselT

Medlem
Har också undrat hur SAS tänker med denna linje. Är det logistiska problem eller annat ? Man verkar ju inte ha problem att hålla i gång linjen GOT-LLA.
Planen är ju i det närmaste fullbokade dom gånger jag åkt - på gott och ont, sist satt jag och 2 till PLUS-resenärer och trängdes på 1D-1F...
Från och med April så går endast en tur på söndagar och ser även ut att förbli så under kommande höst.

NextJet är betydligt dyrare dom turer som är intressanta för mig (fredag em och retur söndag kväll), så ser inte dom som något alternativ.

En annan notering jag gjort är att SAS bara verkar ha 2 EuroBonus platser per avgång på dessa avgångar vilket gör det nästan omöjligt att boka en bonusresa utan att behöva åka via Arlanda.

/ TT
 

TasselT

Medlem
Det verkar ha blivit en fingertutt av SAS satsning på den här linjen.
Sista fredagsturen gick 23/3. Därefter har endast söndagsturen gått fram till söndags 17/6. Måndagsturen gick inte många gånger innan den försvann.

Nu är det sommaruppehåll fram till 19/8 då söndagsturen startar igen.
Under hela hösten/vintern så är det bara söndagsturen som finns upplagd - ingen fredagstur.

Undrar varför fredagsturen försvann? Den var ju alltid mer eller mindre fullbokat, vilket även söndagsturen varit de gånger jag åkt - senast nu i söndags.

Dock vet jag att många studenter verkar åka med denna tur och mängden ungdomsbiljetter gör kanske att linjen inte är tillräckligt lönsam ?
Konkurrensen (om den nu ens fanns) från NextJet finns ju dessutom inte längre.

/ TT
 
Det verkar ha blivit en fingertutt av SAS satsning på den här linjen.
Sista fredagsturen gick 23/3. Därefter har endast söndagsturen gått fram till söndags 17/6. Måndagsturen gick inte många gånger innan den försvann.

Nu är det sommaruppehåll fram till 19/8 då söndagsturen startar igen.
Under hela hösten/vintern så är det bara söndagsturen som finns upplagd - ingen fredagstur.

Undrar varför fredagsturen försvann? Den var ju alltid mer eller mindre fullbokat, vilket även söndagsturen varit de gånger jag åkt - senast nu i söndags.

Dock vet jag att många studenter verkar åka med denna tur och mängden ungdomsbiljetter gör kanske att linjen inte är tillräckligt lönsam ?
Konkurrensen (om den nu ens fanns) från NextJet finns ju dessutom inte längre.

/ TT
Om ungdomsbiljetter skulle göra linjen olönsam så har de ju prissatt ungdomsbiljetterna fel.
 
Toppen