Senaste nytt

SAS direktflight Umeå - Göteborg - Umeå

olo

Medlem
Kul med en uppdatering! Hur ser flygschemat ut just nu, och vilka flighter är på väg bort? Undrar både för SAS och BRA.

Frågan står på min lista inför pendlarmötet i Göteborg nästa vecka, så gött med mer på fötterna.
 

Canadien

Medlem
Flög UME-GOT med SK2081 i går 17/2.
Helt fullt i GO och undertecknad satt ensam på 1F som var en av endast 3 platser i Plus.
Söndags turen 19/2 ser också ut att vara rätt hårt bokad åt båda hållen.
Trist som sagt att endast söndags turen finns kvar från 1/4, så det kan ju inte vara pga av dålig beläggning som fredagsturen försvinner?

/ TT
Det är ju sportlovstider nu vilket borde ge högre tryck på helglinjer som denna. Går den verkligen fullt också en söndag i November?
 

TasselT

Medlem
Det är ju sportlovstider nu vilket borde ge högre tryck på helglinjer som denna. Går den verkligen fullt också en söndag i November?
Jag har flugit UME-GOT-UME ungefär en gång i månaden sedan oktober ut fredag hem söndag.
Kanske inte fullsatt varje gång men i GO ser jag att det sitter folk på rätt många av mittplatserna varje gång.
Det är mycket universitetsstudenter som flyger hem över helgen.

/ TT
 

TasselT

Medlem
Kul med en uppdatering! Hur ser flygschemat ut just nu, och vilka flighter är på väg bort? Undrar både för SAS och BRA.

Frågan står på min lista inför pendlarmötet i Göteborg nästa vecka, så gött med mer på fötterna.

SAS kör SK2080/2081 fredag och söndag em. Efter 24/3 försvinner fredagsturen.
Efter sommaruppehållet återkommer endast söndagsturen från 27/8.

BRA kör 2 turer (morgon och em) dagligen M-F och en tur på söndag em med Saab2000 fram till midsommar. Därefter lägger BRA ner direktlinjen GOT-UME.

/ TT
 
Jag uppskattar också denna linje. Såvitt jag förstår håller ju SAS på och fasar ut sina B737-600 och har väl ingen ersättare i lämplig storleksklass. Sen har väl SAS en allmän brist på plan generellt. Så tunnare linjer får väl stryka på foten helt enkelt.
 

Agö

Medlem
Dagens pressmeddelande gör @TasselT glad!

I vinterprogrammet ökar frekvensen på den svenska inrikeslinjen mellan Arlanda och Göteborg från 12 till 13 dagliga avgångar, sträckan Arlanda – Malmö ökar från nio till tio dagliga avgångar, samtidigt som sträckan mellan Umeå och Göteborg ökar från två till tre avgångar per vecka.

Premiär för SAS vinterprogram 2017/2018 med ny direktlinje till Miami, fortsatt fokus på Sydeuropa och en ökning på populära inrikesdestinationer - SAS
 

TasselT

Medlem
Dagens pressmeddelande gör @TasselT glad!

I vinterprogrammet ökar frekvensen på den svenska inrikeslinjen mellan Arlanda och Göteborg från 12 till 13 dagliga avgångar, sträckan Arlanda – Malmö ökar från nio till tio dagliga avgångar, samtidigt som sträckan mellan Umeå och Göteborg ökar från två till tre avgångar per vecka.

Premiär för SAS vinterprogram 2017/2018 med ny direktlinje till Miami, fortsatt fokus på Sydeuropa och en ökning på populära inrikesdestinationer - SAS
Ser ut som att fredagsturen är tillbaka fr o m 3/11 med avgångstid 17:35 från Umeå och retur från Göteborg 19:30.
En ny morgontur införs på måndagar fr o m 6/11 med avgång 06:15 från Göteborg och retur 08:10 från Umeå.
Söndagsturen är ju fortfarande kvar och fortsätter som vanligt under hösten fr o m 27/8.

Dessutom verkar man sätta in en 737-800 på de flesta avgångarna istället för 737-600/700 som man kört med hittills.

/ TT
 
Last edited:
Toppen