Senaste nytt

SAS Diners Club

perhall

Medlem
Alla kreditkortsföretag (åtminstone SEB:s) ger väl en möjlighet att säga upp utan debitering t o m den månadsfaktura då ett nytt år debiterats. Så bara att vänta och se om man är EBG/EBD. Vet inte hur många gånger jag ringt och sagt till vid debitering att nu vill jag inte ha kortet längre så avsluta så jag slipper årsavgiften, och då slipper man ofta den (senast i veckan för frugans MC)/Per
 

TasselT

Medlem
En fundering...när man bokar av en resa så sätts ju pengarna tbx på det kort man betalat resan med.
Jag har resor med SAS Plus bokade ända till Maj 2017 - vad händer om jag säger upp mitt Diners till 1/1 2017 och sedan under 2017 bokar av någon resa ? Vart tar pengarna vägen då ? :-O

/ TT
 

Glenn E

Medlem
En fundering...när man bokar av en resa så sätts ju pengarna tbx på det kort man betalat resan med.
Jag har resor med SAS Plus bokade ända till Maj 2017 - vad händer om jag säger upp mitt Diners till 1/1 2017 och sedan under 2017 bokar av någon resa ? Vart tar pengarna vägen då ? :-O

/ TT
Pengarna borde åka in på det uppsagda kortet ändå.
Då får du nog ringa deras kundtjänst och be om en överföring.
 

TasselT

Medlem
Pengarna borde åka in på det uppsagda kortet ändå.
Då får du nog ringa deras kundtjänst och be om en överföring.
Ok, får lösa problemet då om det skulle bli så, men då vet jag.

Diners sägs upp nu så behåller mitt MC som jag har gratis så länge jag har Diners - får se hur länge det dröjer innan dom upptäcker det :)

/ TT
 

Ubbe

Medlem
Jag har väntat på den här försämringen, och nu ryker det kortet omgående. Gick inte att registrera det nya kortet jag fick i oktober på PayPal även om de tar Discoverycard vilket Diners ska vara och enligt supporten gäller inte längre Svenska Diners där.
SAS MC blir det inte heller. Får sluta handla på ställen som inte tar Amex.
 

Ubbe

Medlem
Då var det klart.

Diners.png
 

hanson

Medlem
Ok, får lösa problemet då om det skulle bli så, men då vet jag.

Diners sägs upp nu så behåller mitt MC som jag har gratis så länge jag har Diners - får se hur länge det dröjer innan dom upptäcker det :)

/ TT

Är alltså MC bara kostnadsfritt, så länge man har Diners-kortet? Det har jag inte tidigare uppfattat!
 

dino_81

Medlem
Är alltså MC bara kostnadsfritt, så länge man har Diners-kortet? Det har jag inte tidigare uppfattat!

SAS MasterCard är gratis för alla som har ett SAS Diners Club.

SAS MasterCard är gratis för EBG/EBD och SAS Diners Club är from. årsskiftet gratis för EBD. Edit: hade skrivit EBG vilket är fel.

Förklaringen till detta är som jag förstår det att SEB Kort hanteter både SAS MasterCard och SAS Diners Club.
 
Last edited:

hanson

Medlem
Nu är jag borttrollad...

Jag har EBG och har fått meddelande om införd årsavgift på 525 kr (vilket blir bye bye) men jag vill fortfarande behålla SAS MC.
 
Toppen