Senaste nytt

SAS Diners Club

JacobG

Medlem
Fick brev idag om SAS Eurobonus Diners Club ändrar villkoren från och med årsskiftet. "Poängintjäningen på kortet ändras till 10 Extrapoäng per 100 kronor" samt "Ett årligt pris på 525 kronor för Guldmedlemmar kommer att införas".

Uppenbarligen finns det, iaf enligt mig, väldigt få argument för att ha kvar det kortet.
 

Canadien

Medlem
Iofs bra att de differentierar EBG och EBD mer, men man hade ju önskat att det skett genom att ge mer till EBD, inte mindre till EBG. Dock är väl detta bara ännu ett steg i urvattningen av värdet av guldkortet. Snart ryker väl loungeaccessen och *G också. Så när väl Gold-4-life är intjänat så ser man fram emot det nya Eurobonus 4.0 med förmånen av 5kg extra bagage, loungeaccessen för 345:- och en extra gratis trisslott om man köper tre.
 

mha321

Medlem
Iofs bra att de differentierar EBG och EBD mer, men man hade ju önskat att det skett genom att ge mer till EBD, inte mindre till EBG. Dock är väl detta bara ännu ett steg i urvattningen av värdet av guldkortet. Snart ryker väl loungeaccessen och *G också. Så när väl Gold-4-life är intjänat så ser man fram emot det nya Eurobonus 4.0 med förmånen av 5kg extra bagage, loungeaccessen för 345:- och en extra gratis trisslott om man köper tre.
Tror säkert det är en risk att det går åt det hållet, men just det här är ju knappast EB's fel. Snarare ett uppenbart direktresultat av nya EU-reglerna.
 

olo

Medlem
Tror säkert det är en risk att det går åt det hållet, men just det här är ju knappast EB's fel. Snarare ett uppenbart direktresultat av nya EU-reglerna.
Diners påverkas likt Amex inte av dessa regler. Så snarare borde Diners ha chansen att rycka upp sig. Det är något annat som ligger bakom.
 

perhall

Medlem
Intressant det här! Är EBD och har hög spending, så för mig har Diners varit värdefullt, dels har de gett 20/100 på CirkleK, Coop etc. i perioder då jag ej haft Elite Card, dels har jag ju i praktiken haft fri lounge access inom PP eftersom jag spenderar max 1 gång/månad där och handlat för minst 100 tkr/år med Diners.

Jag har dock inte fått något brev, eller så har jag läst slarvigt...

Min brytpunkt är i december för kortet så det är väl sista gången jag har kortet för att kunna använda för PP-loungebesök nästa år...

Samla SAS EuroBonus-poäng med Diners Club - Diners Club

Där inte ens en antydan om att detta är på utdöende...
/Per
 

Glenn E

Medlem
Fick brevet igår.
Min årsavgift skulle utgå i november 2017.
Ifall jag är ebg eller lägre kan jag behålla diners kortet tills dess utan att åka på en årsavgift.
Ifall jag blir ebd innan dess kommer ingen årsavgift att utgå.
Skulle årsavgiften utgå innan jag blev ebd får jag tillbaka den del av årsavgiften då jag är ebd.

Jag kommer behålla diners kortet ett tag till pga lounge besöken och sedan byta ut det mot SAS master card som har samma poäng intjäning nästa år.
 

rob74

Medlem
Har inte fått något brev ännu, men gissar att det kommer i samband med fakturan om nån dag eller två. Får se vad det står om när min avgift ska betalas.
 
Toppen