Det märks att du inte flyger så mkt på betalda biljetter. 2800 kr inrikes är förnuftigt med kort varsel.
Frekkhetens nådegave tar tydeligvis ikke pause selv på nyttårsaften. Hva pokker vet du så mye som 1nanocentimeter om hvilke billetter jeg flyr på "mest"? Det er helt utrolig hvor janteloven brenner i underbuksene på folk om det virkelig sitter mennesker rundt bak skjermene og tror man bare reiser gratis i øst og vest- og det er helt utrolig hvor FEIL man kan ta....
"God bedring".
FYI har jeg benyttet meg av ungdomsbilletter fram til 1 Desember når jeg ble 26 år, det koster 1600kroner å fly Stockholm-Oslo-Tromsø tur / retur med SAS på ungdomsbillett. Så ja, jeg anser 2800kr for én tur/retur tilsvarende Tromsø-Oslo å være dyrt. (Bardufoss ligger 1,5 timers kjøring fra Tromsø, eller 15 minutters flyvetid sør av Tromsø). Forøvrig koster det ca 2000kr på kort tid for en vanlig billett OSL-TOS-OSL, og "fast lavpris" ca 1200kr (om du er ~1,5 - 2 uker i forvegen) OSL-TOS-OSL.
OSL-LKL-OSL i Juni 2016 koster 2000kr tur/retur nå i Desember 2015. OSL-ANX-OSL koster også 2000kr i Juni. OSL-TOS-OSL med Norwegian i Juni 2016 koster 1000kr. Det er det jeg mener med monopol-pris. 1000kr forskjell i samme billettklasse. Da handler det om konkurranse og monopol. Norwegian er alene om å operere på OSL-ANX, OSL-BDU og OSL-LKL. Da tar de ut den prisen de vil. Samtidig må man huske at dette er UTROLIG snevre destinasjoner som ikke kan prises helt "ut til månen". Med mindre man vil operere med tomme 737-800 3 ganger daglig. (Nå tilbyr Norwegian noe billigere billetter på OSL-BDU, på tross av monopol, fordi denne ruten baserer seg mye på en statlig avtale med det norske forsvaret. Forsvaret betaler en fast pris for opprettholdelsen av ruten, og Norwegian kan dermed selge overskuddsplasser til en tilpasset pris).