Senaste nytt

SAS Dialogmöte i Helsingborg, 22/1. Någon mer som kommer att gå dit?

olo

Medlem
Jag gillar utmanare mot monopolisten. Sådana tenderar att göra det lite bättre,
Du menar som Norwegian? :p

Så t ex serverar ju Kullaflyg något ätbart ombord, vilket SK inte gör, och ser till så att priserna hålls på rimlig nivå.
Fast den tiden är väl snart förbi. BRA innebär att det bara blir frukost ombord.
Sen vet jag inte inte hur priserna ser ut på Kullaflyg, men Malmös priser ligger av någon anledning mycket nära SASs priser.
Men oavsett så är Kullaflyg starka i NV Skåne. Vet många som flyger med dem bara av lokalpatriotiska skäl.
Det tror jag är ett starkt skäl. Ändras det när det blir BRA fullt ut?
 

Agö

Medlem
Du menar som Norwegian? :p
Ja, t.ex. Vad tycker du är sämre med Norwegian inrikes än SK?

Fast den tiden är väl snart förbi. BRA innebär att det bara blir frukost ombord.
Sen vet jag inte inte hur priserna ser ut på Kullaflyg, men Malmös priser ligger av någon anledning mycket nära SASs priser.
Gratis frukost menar du? Jag utgår ifrån att det alltjämt kommer gå att köpa något att äta ombord (utöver snacks och godis).
upload_2015-12-31_11-19-5.png

Det intressanta är inte Kullaflygs priser i sig. Det är vad monopolisten skulle ha tagit om Kullaflyg inte flög på sträckan.
 

olo

Medlem
Ja, t.ex. Vad tycker du är sämre med Norwegian inrikes än SK?
Frågan är snarare vad som är bättre? För så spännande är inte inrikesflyg, så hur mycket sämre kan det bli?
Jag ser för punkt-punkt-flyg att det handlar om bortsett från pris om komfort (hårdvara) och frekvens.
Gratis frukost menar du? Jag utgår ifrån att det alltjämt kommer gå att köpa något att äta ombord (utöver snacks och godis).
upload_2015-12-31_11-19-5-png.45925
Intressant! Blir spännande att se hur utfallet blir och vad de faktiskt serverar!
Jag tycker att övergången till BRA är oklar, så det här var en positiv nyhet. För Malmös del är det som kommunicerats att maten försvinner från allt efter frukost.
Det intressanta är inte Kullaflygs priser i sig. Det är vad monopolisten skulle ha tagit om Kullaflyg inte flög på sträckan.
Indeed!
 
A

Aurora

Guest
Nei, hvis 2800kr tur/retur ikke er noe problem for deg - så skjønner jeg ikke hvorfor du insinuerer at innenrikspriser i sverige er så skyhøye at du "glemmer av det ikke er monopol" :)
 

Agö

Medlem
Nei, hvis 2800kr tur/retur ikke er noe problem for deg - så skjønner jeg ikke hvorfor du insinuerer at innenrikspriser i sverige er så skyhøye at du "glemmer av det ikke er monopol" :)
Det märks att du inte flyger så mkt på betalda biljetter. 2800 kr inrikes är förnuftigt med kort varsel.
 
A

Aurora

Guest
Det märks att du inte flyger så mkt på betalda biljetter. 2800 kr inrikes är förnuftigt med kort varsel.

Frekkhetens nådegave tar tydeligvis ikke pause selv på nyttårsaften. Hva pokker vet du så mye som 1nanocentimeter om hvilke billetter jeg flyr på "mest"? Det er helt utrolig hvor janteloven brenner i underbuksene på folk om det virkelig sitter mennesker rundt bak skjermene og tror man bare reiser gratis i øst og vest- og det er helt utrolig hvor FEIL man kan ta.... :rolleyes: "God bedring".

FYI har jeg benyttet meg av ungdomsbilletter fram til 1 Desember når jeg ble 26 år, det koster 1600kroner å fly Stockholm-Oslo-Tromsø tur / retur med SAS på ungdomsbillett. Så ja, jeg anser 2800kr for én tur/retur tilsvarende Tromsø-Oslo å være dyrt. (Bardufoss ligger 1,5 timers kjøring fra Tromsø, eller 15 minutters flyvetid sør av Tromsø). Forøvrig koster det ca 2000kr på kort tid for en vanlig billett OSL-TOS-OSL, og "fast lavpris" ca 1200kr (om du er ~1,5 - 2 uker i forvegen) OSL-TOS-OSL.

OSL-LKL-OSL i Juni 2016 koster 2000kr tur/retur nå i Desember 2015. OSL-ANX-OSL koster også 2000kr i Juni. OSL-TOS-OSL med Norwegian i Juni 2016 koster 1000kr. Det er det jeg mener med monopol-pris. 1000kr forskjell i samme billettklasse. Da handler det om konkurranse og monopol. Norwegian er alene om å operere på OSL-ANX, OSL-BDU og OSL-LKL. Da tar de ut den prisen de vil. Samtidig må man huske at dette er UTROLIG snevre destinasjoner som ikke kan prises helt "ut til månen". Med mindre man vil operere med tomme 737-800 3 ganger daglig. (Nå tilbyr Norwegian noe billigere billetter på OSL-BDU, på tross av monopol, fordi denne ruten baserer seg mye på en statlig avtale med det norske forsvaret. Forsvaret betaler en fast pris for opprettholdelsen av ruten, og Norwegian kan dermed selge overskuddsplasser til en tilpasset pris).
 

emj84

Medlem
Hej,
Jag har också fått inbjudan, EBS också.
Jag infaller under kategorin, resenär som ökat sitt resande senaste året, så den teorin kan jag tro är korrekt.
 

Traveller

Medlem
Rätt märkligt att jag som är och har varit Pandion i 5 år aldrig fått en inbjudan till ett event som detta. De enda har varit Pandionmötena...
 
Toppen