SAS Dialogmöte i Helsingborg, 22/1. Någon mer som kommer att gå dit?

Diskussion i 'SAS Group & EuroBonus' startad av Anders Östling, 30 December 2015.

1. Anders Östling

Anders Östling Medlem

Land:
    Sverige Sverige
    Har som sagt fått inbjudan till Clarion/Grand Hotel lunch med SAS och deras flying circus den 22 januari. Någon annan? Läste tråden om mötet på Landvetter i slutet av november, och det lät i denna som om bara EBG/D får inbjudan. Då undrar undertecknad varför en sketen EBS får en sådan? Är det så få trogna resenärer i norra Skåne?

2. Agö

Agö Medlem

Land:
    Sverige Sverige
    Sannolikt. Finns ju ett bättre alternativ.

3. Anders Östling

Anders Östling Medlem

Land:
    Sverige Sverige
    Inte för oss i trakten HBG AGH. För inrikes dvs. Annars är det CPH för hela slanten.

4. Ricci

Ricci Medlem

Land:
    Sverige Sverige
    Vi hade en liknade träff på Sturup i slutet av november (eller början av dec).

5. Agö

Agö Medlem

Land:
    Sverige Sverige
    Kullaflyg är väl bättre än SAS mot Stockholm? Ska du utrikes utgår jag ifrån att de flesta i Helsingborg flyger från Kastrup, det gör i vart fall mina kollegor.

6. Johan Hbg

Johan Hbg Medlem

Land:
    Sverige Sverige
    Varför skulle de vara bättre härifrån?
    Är förresten EBG ifrån hbg, men inte fått någon inbjudan.

7. olo

olo Medlem

Land:
    Sverige Sverige
    Bromma ligger bara närmare för en del.
    Är det stor skillnad i plan/pris/tider?
    Först tänkte jag att det var sjysst att se har den i stan och inte som på Landvetter - ute på flygplatsen. Sen slår det mig: Finna det en flygplats i Helsingborg? Hur långt är det till Ängelholm?

Sen tror jag även att de går på personer som har ökat sitt resande som ett kriterium. Målet att fånga nya kunder. I Göteborg var det också tydligt att många segment inrikes/CPH vägde tungt.

8. Agö

Agö Medlem

Land:
    Sverige Sverige
    Jag gillar utmanare mot monopolisten. Sådana tenderar att göra det lite bättre, helt enkelt för att en monopolist sällan har incitament att göra något extra. Så t ex serverar ju Kullaflyg något ätbart ombord, vilket SK inte gör, och ser till så att priserna hålls på rimlig nivå. Det skulle med andra ord inte förvåna mig om många väljer detta alternativ.

9. Johan Hbg

Johan Hbg Medlem

Land:
    Sverige Sverige
    Länge sedan det var något "monopol" i Sverige. Men oavsett så är Kullaflyg starka i NV Skåne. Vet många som flyger med dem bara av lokalpatriotiska skäl.

10. Agö

Agö Medlem

Land:
    Sverige Sverige
    Åh fan, det glömmer man bort ibland när man kikar på priserna.

segra, Rebel, MarSecLtd och 2 andra gillar detta.

Dela sidan

BusinessClass Logo

Hej och välkommen till BusinessClass!

Prenumerera på vårt gratis nyhetsbrev för att få uppdateringar och nyheter om vad som händer runtom i världen och på BusinessClass.

I'm already subscribed
BusinessClass Logo

Välkommen till utskickslistan!

Glöm inte att kontrollera din epost och bekräfta din prenumeration.

BusinessClass Logo

Gå med i BusinessClass-gemenskapen!

Gilla oss på Facebook för att få de senaste nyheterna från BusinessClass direkt i ditt flöde.

Bli medlem och delta i våra diskussioner, ställ frågor och dela med dig av din kunskap och dina erfarenheter.

Bli medlem nu!