sembl
Medlem
Passar väl bäst här då det gick bra till sist.
Idag så skulle Fru Dr sembl tillbaka till Washington DC efter några dagar i svedala. Då hon vanligtvis flyger med BA/AA så blev hon nog lite ledsen över beteendet på SAS gate agenten i CPH denna förmiddag. Så hon ringde mig på en gång för att berätta vad som hade hänt.
Har en hög med EB på mitt konto pga mitt flygande i Europa med SAS men vägrar longhaul sedan 2007. Så jag har uppgraderat henne till Plus/Business online innan resa med gott resultat då hon själv inte har tillräckligt med EBs på kontot när hon flyger med SAS. Denna gång fick jag dock avslag 3 dagar innan. Nåväl, det brukar lösa sig på ARN. Så 0850 stegade vi ur svarta faran och direkt till priodisken. Killen som jobbade där förstod situationen och visade mig att det var hur mycket som helst plats i både Plus och Business. Bad honom då att i hennes kommentarsfält lägga in att hon vill uppgradera vid gate fast med mitt EB. Inga problem alls med ett stort leende. Vi tackade och bockade, och han hälsade trevlig resa och att de fixar upgrade vid gate i CPH.
Doktorn landar i CPH, smiter ut till gaten så fort hon landat för att få till sin upgrade i god tid. Där bemöts hon av en arg tant som inte är dugg intresserad att uppgradera henne. Hon ber henne kolla kommentaren i bokningen, får fortfarande nej över att så fungerar det inte och får med bestämd ton att hon skall sätta sig och inte störa. Doktorn förklarar snällt att detta har gått bra tidigare utan att jag är med och ber kolla kommentaren ännu en gång. Hon visar upp en nytagen bild på mitt EB kort och mitt körkort men hon vägrar, men säger att hon kan uppgradera doktorn om hon har poäng på sitt konto och att hon kan ha gjort slut med mig flera veckor tillbaka eller att allt är förfalskat etc. Väldigt ohövligt. Då säger doktorn att hon inte har poäng nog för att uppgradera på sitt kort och tänker tacka för sig och inte argumentera. När doktorn vänder sig om och skall gå så printar den arga tanten ett boardingkort och bara ger det till doktorn utan att säga ett ord. Hon tar det och det visar Business, tackar vänligt men fortfarande utan ett ord från gate agenten som bara tittar bort.
Lite kuriosa: Sist hon gjorde detta vid gate ca 1 år sen så skrattade gate agenten och undrade om hon kände mig i kommentarsfältet. Hon sa att det är min pojkvän. Gate agenten sa ungefär. That is nice, i will upgrade you to Plus but my suggestion would be to go to Business so he will have less on his account med ett leende. Det blev Plus den gången.
Hon hade inga problem med ett NEJ, men att inte ens bemöda sig att kolla i kommentaren eller säga dumma kommentarer tillbaka är bara ohövligt. Skärpning SAS på erat bemötande.
Slutet gott allting gott!
Idag så skulle Fru Dr sembl tillbaka till Washington DC efter några dagar i svedala. Då hon vanligtvis flyger med BA/AA så blev hon nog lite ledsen över beteendet på SAS gate agenten i CPH denna förmiddag. Så hon ringde mig på en gång för att berätta vad som hade hänt.
Har en hög med EB på mitt konto pga mitt flygande i Europa med SAS men vägrar longhaul sedan 2007. Så jag har uppgraderat henne till Plus/Business online innan resa med gott resultat då hon själv inte har tillräckligt med EBs på kontot när hon flyger med SAS. Denna gång fick jag dock avslag 3 dagar innan. Nåväl, det brukar lösa sig på ARN. Så 0850 stegade vi ur svarta faran och direkt till priodisken. Killen som jobbade där förstod situationen och visade mig att det var hur mycket som helst plats i både Plus och Business. Bad honom då att i hennes kommentarsfält lägga in att hon vill uppgradera vid gate fast med mitt EB. Inga problem alls med ett stort leende. Vi tackade och bockade, och han hälsade trevlig resa och att de fixar upgrade vid gate i CPH.
Doktorn landar i CPH, smiter ut till gaten så fort hon landat för att få till sin upgrade i god tid. Där bemöts hon av en arg tant som inte är dugg intresserad att uppgradera henne. Hon ber henne kolla kommentaren i bokningen, får fortfarande nej över att så fungerar det inte och får med bestämd ton att hon skall sätta sig och inte störa. Doktorn förklarar snällt att detta har gått bra tidigare utan att jag är med och ber kolla kommentaren ännu en gång. Hon visar upp en nytagen bild på mitt EB kort och mitt körkort men hon vägrar, men säger att hon kan uppgradera doktorn om hon har poäng på sitt konto och att hon kan ha gjort slut med mig flera veckor tillbaka eller att allt är förfalskat etc. Väldigt ohövligt. Då säger doktorn att hon inte har poäng nog för att uppgradera på sitt kort och tänker tacka för sig och inte argumentera. När doktorn vänder sig om och skall gå så printar den arga tanten ett boardingkort och bara ger det till doktorn utan att säga ett ord. Hon tar det och det visar Business, tackar vänligt men fortfarande utan ett ord från gate agenten som bara tittar bort.
Lite kuriosa: Sist hon gjorde detta vid gate ca 1 år sen så skrattade gate agenten och undrade om hon kände mig i kommentarsfältet. Hon sa att det är min pojkvän. Gate agenten sa ungefär. That is nice, i will upgrade you to Plus but my suggestion would be to go to Business so he will have less on his account med ett leende. Det blev Plus den gången.
Hon hade inga problem med ett NEJ, men att inte ens bemöda sig att kolla i kommentaren eller säga dumma kommentarer tillbaka är bara ohövligt. Skärpning SAS på erat bemötande.
Slutet gott allting gott!