Senaste nytt

SAS - det här har ni gjort bra™!

sembl

Medlem
Passar väl bäst här då det gick bra till sist.

Idag så skulle Fru Dr sembl tillbaka till Washington DC efter några dagar i svedala. Då hon vanligtvis flyger med BA/AA så blev hon nog lite ledsen över beteendet på SAS gate agenten i CPH denna förmiddag. Så hon ringde mig på en gång för att berätta vad som hade hänt.

Har en hög med EB på mitt konto pga mitt flygande i Europa med SAS men vägrar longhaul sedan 2007. Så jag har uppgraderat henne till Plus/Business online innan resa med gott resultat då hon själv inte har tillräckligt med EBs på kontot när hon flyger med SAS. Denna gång fick jag dock avslag 3 dagar innan. Nåväl, det brukar lösa sig på ARN. Så 0850 stegade vi ur svarta faran och direkt till priodisken. Killen som jobbade där förstod situationen och visade mig att det var hur mycket som helst plats i både Plus och Business. Bad honom då att i hennes kommentarsfält lägga in att hon vill uppgradera vid gate fast med mitt EB. Inga problem alls med ett stort leende. Vi tackade och bockade, och han hälsade trevlig resa och att de fixar upgrade vid gate i CPH.

Doktorn landar i CPH, smiter ut till gaten så fort hon landat för att få till sin upgrade i god tid. Där bemöts hon av en arg tant som inte är dugg intresserad att uppgradera henne. Hon ber henne kolla kommentaren i bokningen, får fortfarande nej över att så fungerar det inte och får med bestämd ton att hon skall sätta sig och inte störa. Doktorn förklarar snällt att detta har gått bra tidigare utan att jag är med och ber kolla kommentaren ännu en gång. Hon visar upp en nytagen bild på mitt EB kort och mitt körkort men hon vägrar, men säger att hon kan uppgradera doktorn om hon har poäng på sitt konto och att hon kan ha gjort slut med mig flera veckor tillbaka eller att allt är förfalskat etc. Väldigt ohövligt. Då säger doktorn att hon inte har poäng nog för att uppgradera på sitt kort och tänker tacka för sig och inte argumentera. När doktorn vänder sig om och skall gå så printar den arga tanten ett boardingkort och bara ger det till doktorn utan att säga ett ord. Hon tar det och det visar Business, tackar vänligt men fortfarande utan ett ord från gate agenten som bara tittar bort.

Lite kuriosa: Sist hon gjorde detta vid gate ca 1 år sen så skrattade gate agenten och undrade om hon kände mig i kommentarsfältet. Hon sa att det är min pojkvän. Gate agenten sa ungefär. That is nice, i will upgrade you to Plus but my suggestion would be to go to Business so he will have less on his account med ett leende. Det blev Plus den gången.

Hon hade inga problem med ett NEJ, men att inte ens bemöda sig att kolla i kommentaren eller säga dumma kommentarer tillbaka är bara ohövligt. Skärpning SAS på erat bemötande.

Slutet gott allting gott!
 

agehall

Medlem
Min erfarenhet är att om ARN försöker få CPH att uppgradera en, så skiter sig allt. Att ARN lämnar sådana kommentarer/förfrågningar verkar snarare få CPH att vägra uppgraderingar...
 

MarcusC

Medlem
Min erfarenhet är att om ARN försöker få CPH att uppgradera en, så skiter sig allt. Att ARN lämnar sådana kommentarer/förfrågningar verkar snarare få CPH att vägra uppgraderingar...
Konsekvent kundbemötande -Not-.

Jaja slutade ju bra detta, har poängen dragits eller bjöd "arga tanten" på det;)?
 
D

Deleted member 4140

Guest
Det händer alltid då man flyger t ex cph-nrt. det är först till kvarn som får mala principen som gäller.
de säljer sina platser till de som är först på plats, oavsett status och oavsett om de i checkin/loungen på Arlanda har lagt in en kommentar. Jag har haft folk framför mig med utan status som
Lyckats uppgradera med poäng eller cash ett fler tal gånger.
 

agehall

Medlem
Det händer alltid då man flyger t ex cph-nrt. det är först till kvarn som får mala principen som gäller.
de säljer sina platser till de som är först på plats, oavsett status och oavsett om de i checkin/loungen på Arlanda har lagt in en kommentar. Jag har haft folk framför mig med utan status som
Lyckats uppgradera med poäng eller cash ett fler tal gånger.

Näe, jag har varit först på plats och blivit nekad, så jag har förstahandsupplevelser av att de (iaf ibland) jävlas med folk som bett att få uppgradera på ARN när andra sedan får uppgradera.
 

sembl

Medlem
Jag har inte kollat mitt konto ännu @MarcusC men troligtvis harvde dragit poäng.

Detta är ju faktist skrämmande läsning som ni pratar om angående deras beteende. Är det SAS som ligger bakom detta eller är det danskarna som åberopar en regel enligt facket att folk från andra städer i te kan uppgraderas med poäng pga risk för ryggskott eller ischias i lillfngret ?
 

agehall

Medlem
Är det SAS som ligger bakom detta eller är det danskarna som åberopar en regel enligt facket att folk från andra städer i te kan uppgraderas med poäng pga risk för ryggskott eller ischias i lillfngret ?

Har svårt att tro att det är SAS. Ska dock inte säga att det är danskarna generellt - jag kan ju ha haft otur och i ärlighetens namn, jag har inte så många mätpunkter (slutade flyga SAS via CPH!).
 

Yoghurt

Medlem
I söndags flög jag den sena avgången (går runt elvatiden) Arlanda - Umeå med SK26. När vi kommit upp i höjd med Härnösand börjar vi plötsligt vända ett helt varv, sen strax efteråt meddelar kaptenen att det är för dimmigt i Umeå för att landa.. Med alla andra flygplatser i Norrland stängda så var det bara att vända tillbaka till Arlanda!

Screen Shot 2015-01-27 at 09.54.36.png

00:20 var vi tillbaka på Arlanda, men det var välorganiserat och vi kunde hämta våra väskor och sedan direkt ta en buss till Radisson Blu (Arlandia). Väl framme på hotellet hade dom en lista med alla passagerare redo och incheckningen var mycket smidig. Vi blev ombokade till en flight nästa morgon vid 08:15 och vi behövde inte ens fixa nya boardingkort. Bra jobbat SAS! :)
 
A

Aurora

Guest
Man skal jo ikke skryte, men kjenner jeg er litt stolt over arbeidet som ligger bak dette resultatet :) Og det er jo veldig positivt for passasjerene!

10895328_854547694607749_214218048_n.jpg
 
Toppen