Senaste nytt

SAS - det här har ni gjort bra™!

Det ligger nog mer sanning i det än vad man vill tro...
Yup. Det er jeg (desværre) også overbevist om... Det undrer mig derfor heller ikke at SAS har en elendig yield - hvis man, rimeligt konsekvent, sælger Plus billetter billigere end Go billetter går det kun en vej.

SAS revenue management burde nok sørge for at man i fremtiden ALDRIG sælger Plus billigere end Go - men det er jo en anden snak...
 
Last edited:

h9kh9k

Medlem
Fick idag ett trevligt mail om att få dubbla poäng för alla resor i januari (som extra poäng dock). Detta för en försenad väska och eftersom det gällde min hemresa var det ingen större fara att få den hemkörd dagen efter, så med denna förträffliga ursäkt är jag benägen att vara nöjd att väskan inte kom hem.

Screenshot 2014-12-15 at 19.05.07.png
 

Meazza

Medlem
Jag skrev ju i inte bra-tråden härom veckan, så det är inte mer än rätt att jag checkar in här också.

Gjorde en dagstur ARN-CPH-ATH-CPH-ARN igår och tyckte att servicen var kanon hela vägen. Jag fick bland annat glada tillrop när jag klev på SAS-kärran i Aten igen efter en knapp timme, och blev sen extra uppassad hela vägen tillbaka till CPH. 3 av 4 legs var visserligen sena (10-45 min) - vilket ju inte är bra - men ombordpersonalen gjorde vad de kunde.
 
A

Aurora

Guest
Hadde vi hatt en tråd "ARN - dete gjorde ni INTE bra" skulle jeg skrevet der, men det blir heller "SAS - dette gjorde ni bra!!".

I går skulle jag flyga ARN-OSL. Avgangstid 10:50. Etter boarding completed fikk vi beskjed om at vi måtte ha deice og laste av to baggasjer, men alle ble veldig oppmuntret av at baggage offload bare tok knappe 3 minutter og vi fikk lukket dørene på rute. Gaten hadde blitt kjørt tilbake og nå var det bare å vente på deice. Men snøen kom som julekvelden på kjerringa (vet inte om ni har sånne setninger på svenska :p ) for Arlanda - de sleit noe grassalt med å levere nok deicevæske til bilene. Long story short, vi ble sittende i nesten 1,5 timer på gate og vente på deice.

Men SAS gjorde det bra: så fort pilotene fikk beskjed om den lange ventetiden (etter ca 15 minutetr) så kom kapteinen på og beklaget, men vi måtte bare bruke elektroniske duppeditter som vi ville, løsne på setebeltet og hente ting/gå på do som vi ville. Cabin crewet lagde kaffe, te og delte ut vann til alle ombord. To omganger. Det ble en veldig fin stemning på tross av ventinga. Vi gikk til slutt fra gate 12:20....
 
Toppen