Senaste nytt

SAS - det här har ni gjort bra™!

SK

Medlem
Innan tråden glider för långt ifrån topic vill jag passa på att tacka sas för en mycket god hantering då jag fick en skadad väska i söndags. Jag flög ifrån Umeå till Kiruna då jag fick tillbaka en checkad väska som saknade ett spänne med kombinationslås, såg ut som att den blivit avslagen. Servicecenter i Kiruna hanterade det mycket snabbt och gav mig en ny väska i motsvarande storlek av samma märke direkt på plats.
 

mha321

Medlem
I loungen i Chicago igår släpptes jag (EBD) in med en kollega som gäst, trots att han flög på BA. Han har BA Silver och har därmed tillgång till BAs lounge på andra sidan, men då hade vi inte kunnat avsluta våra diskussioner. Förklarade situationen för loungevärdinnan som godkände att han hängde med in eftersom loungen inte var så full och att han lämnade samtidigt med mig (vilket han såklart gjorde och gick över till BA-loungen).

Bra exempel på att det ibland kan vara värt att ha lite flexibilitet och inte bara gå stenhårt på vad som står i reglerna. Särskilt när kostnaden i princip bara är en kopp kaffe.
 
A

Aurora

Guest
Bra crew på OSL-ARN i går kveld. Gammel mann som antakeligvis ikke burde reist alene fikk hjelp med håndbaggasjen (tung koffert) av både ikke-aktiv kaptein som satt på raden brevid og aktivt cabin crew som var på jobb. Han fikk hjelp til å komme seg inn og ut av flyet, hjelp til å finne vegen på Arlanda - han trengte hjelp til det meste... Medmennesker på høyt nivå :)
 
Toppen