Senaste nytt

SAS - det här har ni gjort bra™!

rob74

Medlem
Shit! Tog fel på avgångstid upp till Kiruna igår!!! Då var det 20:35 istf vanliga 20:55 som jag har på massa andra boningar. Satt i loungen på utrikes och gick så jag var vid gaten till boarding (trodde jag) 20:35. Ser inte kollegan, kollar skylten och där står texten Gate Closed. Gateagenten är ruskigt otrevlig och ryter DU HAR FÖRSENAT HELA PLANET! (Blir enormt förvånad över att avgången är tidigare än jag trodde och det första jag tänker är jaha, inte halva planet då... ) Hen kan ju egentligen inte veta vad jag gjort eller råkat ut för som gjort mig sen.
Väl ombord och upp i luften kommer kabinchefen och vänligt frågar vad det var som hände. Jag svarar ärligt, bad om ursäkt och hon kände dessutom igen mig från tidigare flygningar. Hon höll med i mitt resonemang och därefter bjöd hon på vin och diverse tilltugg! (Åkte Go då det var i jobbet). Tack för att det finns vänliga människor!
Vi lyfte några minuter sent och landade på tidtabell...
7d272bb4475ab124aab0fd5b4ba29450.jpg
 

Flume

Medlem
I torsdags kväll var det dags för hemresa från Helsinki. Inbokad på flyget kl 22 i GO och tanken var att det skulle matchas perfekt med min sista föreläsning för dagen, men då föreläsningen slutade tidigare och jag inte hade något bättre för mig tog jag mig ut emot flygplasten. Väl igenom säkerhetskontrollen ser jag att det är final call på en av de tidigare blue1 flygningarna till ARN. Förklarade situationen för personalen vide gaten och de undrade om jag hade någon status varvar jag svarar Silver. Några knapptryck på datorn och vipps, ett nytt boarding card. Dessutom med samma förvalda säte som jag valt vid incheckningen tidigare under dagen. Big up SAS/Blue1!
 

maba

Medlem
Måste erkänna att jag tycker att detta är en väldigt trevlig tråd att läsa. Uppskattar att läsa om folk som fått boka om till tidigare flighter, blivit uppgraderade, blivit bjudna på förtäring o.s.v. Att läser att någon har ansträngt sig lite extra för någon annan som de egentligen inte hade behövt göra, det gör mig glad :)
 
Kanonfint crew på SK2679 i fredags från Stockholm Arlanda till Berlin Tegel, där purser verkligen gav den där extra uppmärksamheten till mig som EBG (Diamond).
 

widescreen

Medlem
Passar på att lyfta fram crew:et på SK1555 och SK556 (ARN-MAS tur och retur) i mitt första inlägg.
Fin service och nästan så att de ville hänga på mig (och mina två medresänrer i Plus) drinkar och deserter.
 
Jag och min chef fick idag boka om våra plus-biljetter till en tidigare flight trots att det egentligen inte fanns plats i rätt bokningsklass. Det uppskattades att komma hem ett par timmar tidigare! Tack för det SAS!

Hej Agehall Förstår inte "inte fanns plats i rätt bokningsklass" i Plus, menar du att ni åkte GO hem, eller ?? finns det fler bokningsklasser i Plus ??
 

AABack2ARN

Medlem
Japp. Bokningskalsserna CDJZYBPA är alla SAS Plus. C = dyrast och A = billigast. Skiljer mycket mycket pengar mellan dyraste och billigaste...
 
Toppen