Senaste nytt

SAS - det här har ni gjort bra™!

Agö

Medlem
Flög LHR-ARN i C igår. När jag och min väninna skulle checka in sa kvinnan i incheckningen att det fanns ett meddelande att hon måste kontakta en teamleader innan hon fick checka in oss. Tänkte självklart - vad är det för fel nu!!! Men när hon kom tillbaka fick vi frågan om vi istället för att flyga LHR-CPH-ARN ville flyga med direktplanet till ARN som gick 15 min tidigare (vilket hade varit fullt när vi bokade). Nöjda och glada (och många glas champagne senare) kom vi hem 2h tidigare! :)

Synd, annars hade vi kanske varit på samma kärra från LHR-CPH (SK1508) :cool:

Jag hade i helgen två fantastiskt trevliga resor med SAS i C, CPH-LHR och LHR-CPH. 8 pax i C dit, 3 pax i C hem. God mat, trevlig och hjälpsam service, planen perfekt i tid (hem t.o.m. 25 minuter före utsatt tid), bra loungebesök inkl. trevlig personal i båda loungerna. Detta trots att jag reste utan kostym!

Att jag dessutom fick flyga Christian Valdemar Viking (SK retro livery) från LHR gjorde inte saken sämre.

Photo Search Results | Airliners.net

Ett tecken på att SAS C intra-Europa fortfarande håller bra klass. Tack för det!
 
Har skrivit en reserapport om SK i C. Vet inte om jag skall publicera det för även om jag tycker att servicen var bra och allt var tillfredställande det finns några saker som går att göra bättre, bla hårdvaran är jag inte nöjd med.
 

Dr. Miles

Expert
Har skrivit en reserapport om SK i C. Vet inte om jag skall publicera det för även om jag tycker att servicen var bra och allt var tillfredställande det finns några saker som går att göra bättre, bla hårdvaran är jag inte nöjd med.

Det är alltid roligt för mig att läsa andras trip report. Folk har olika sätt att se på saker och ting och upplever annolunda för samma sak.
Om du har lust, publicera gärna din upplevelse i form av TR. :)
 

Magino

Medlem
Flög LHR-ARN i C igår. När jag och min väninna skulle checka in sa kvinnan i incheckningen att det fanns ett meddelande att hon måste kontakta en teamleader innan hon fick checka in oss. Tänkte självklart - vad är det för fel nu!!! Men när hon kom tillbaka fick vi frågan om vi istället för att flyga LHR-CPH-ARN ville flyga med direktplanet till ARN som gick 15 min tidigare (vilket hade varit fullt när vi bokade). Nöjda och glada (och många glas champagne senare) kom vi hem 2h tidigare! :)

Välkommen till Business Class!
Men jag måste dock ifråga sätta hur ni tänkte här. Ni är medvetna att ni tjänar 1000 färre poäng genom att flyga direkt LHR-ARN istället för via CPH. ;) Skämt åsido, kul att SAS var lite flexibla och kunde erbjuda ett snabbare alternativ hem för er. Känns som win-win för båda parter.
 

Maggan

Ny medlem
Välkommen till Business Class!
Men jag måste dock ifråga sätta hur ni tänkte här. Ni är medvetna att ni tjänar 1000 färre poäng genom att flyga direkt LHR-ARN istället för via CPH. ;) Skämt åsido, kul att SAS var lite flexibla och kunde erbjuda ett snabbare alternativ hem för er. Känns som win-win för båda parter.

Tack! Väldigt glad över att ha hittat hit. :)
Detta var en bonusresa (bokad med 50% poängrabatt), så inga poäng. Hade det varit en "vanlig" flygning hade jag SJÄLVKLART inte ändrat flyg och missat poäng! ;)
 

agehall

Medlem
Välkommen till Business Class!
Men jag måste dock ifråga sätta hur ni tänkte här. Ni är medvetna att ni tjänar 1000 färre poäng genom att flyga direkt LHR-ARN istället för via CPH. ;) Skämt åsido, kul att SAS var lite flexibla och kunde erbjuda ett snabbare alternativ hem för er. Känns som win-win för båda parter.

Vid ofrivillig omrouting (dvs när man själv inte begär den utan blir erbjuden/tvingad till den) kan man fortfarande få poäng för den bokade rutten. Så det är bara win-win!
 

Dr. Miles

Expert
Vid ofrivillig omrouting (dvs när man själv inte begär den utan blir erbjuden/tvingad till den) kan man fortfarande få poäng för den bokade rutten. Så det är bara win-win!

När jag blev re-routade via Amsterdam med Japan Airlines när SAS plan fick problem i Tokyo(eller rättare sagt planet kom inte till Tokyo), fick jag poäng för både SAS flygning mellan Tokyo-Köpenhamn-Stockholm och Amsterdam-Stockholm samt Japan Airlines flygning mellan Tokyo-Amsterdam(jag krediterade sträckan till American Airlines AAdvantage).
 
Du menar CPH (Københavns Lufthavn) eller hur... Flög CPH-IAD personalen var grymt otrevlig. :mad:Nu menar jag inte att alla är det....... ;)
 

johannesa

Medlem
Fick precis trevlig och snabb hjälp av "Robin" via chatten att manuellt uppgradera mig till EBG. Hade drygt 50 000 poäng och normalt skulle det uppgraderats automatiskt när nästa flygning reggas. Men eftersom jag är i Tokyo och gärna vill komma in i guldloungen på söndag när jag flyger hem med SK984 så ville jag såklart bli EBG innan dess - och det löste SAS snabbt och smidigt. Tackar.
 
Toppen