Senaste nytt

SAS - det här har ni gjort bra™!

Lagerman

Medlem
Var rejält struligt med gårdagens SK flygning TMP-ARN. 5,5 timmars försening var ju ingen höjdare från Tampere International.... :-/ Problemet var en trilskande startmotor på den gamla fina arbetshästen ATR72.
Gjorde en EU261 claim imorse när jag kom till kontoret. på en timme (!!!!!) hade SAS hanterat ärendet, svarat mig och satt in poängen på kontot. Bra SAS!
 

Mr Basic

Medlem
Kan väl även passa under ”inte så bra” men jag väljer att se glaset ”half full”.
Flög ARN-MIA lördagen den 16/2 och inget(!) incheckat bagage kom med. Vi informerades redan på plattan på Arlanda att det var ngt problem med lastningen och att man skulle lasta om. Vi startade ca 40 min sent. När vi närmade oss MIA informerades vi om att vissa bagage inte kommit med men att de skulle anlända med morgondagens flight CPH-MIA. Anledningen till att man lämnade bagaget, och inte lastade om ytterligare en gång, var att besättningens tjänstgöringstid då gått ut (bra beslut, alternativet var inställd flight).
Väl vid bagagebandet visade det sig att inget incheckat bagage kommit med.
Bagaget anlände till hotellet ca 40 tim efter oss.
 

SK989

Medlem
Flög i helgen CPH-ARN med SK989 jr som är förkyld och trots alla knep med nässprej, tuggummi och godisklubba att suga på fick han väldigt ont i öronen. Han bet ihop men tårarna rann. En C/A såg det och frågade om det var öronen. Strax därefter kom hon med varma handdukar instoppade i plastmuggar och sa "Håll de här över vardera öra". Genom ett trollslag blev allt bättre för jr! Ett knep jag inte kände till. Tack SAS!
 
Last edited:
Hade kunnat skriva i tråden ”SAS det här gjorde ni inte så bra” men bestämde mig för att försöka vara positiv.

Riktigt mycket vind nere i Skåne idag. Flög med SK 2107 från ARN med avgångstid 11:30. Flygningen mot MMX var smärtfri tills vi skulle landa. Var helt omöjligt att landa på grund av vinden. Efter att ha flugit cirklar över Sturup i ca 1h fick vi vända tillbaka mot Stockholm. Här kan man tycka att SAS borde bokat om oss direkt men de chansade och flög ner oss ändå i en CRJ900. Gick sådär ;)

Så fort vi hade landat på ARN så väntade ett större plan på oss så att vi kunde gå ombord direkt. Denna gången var det inga problem att landa. Serveringen i plus var även den klanderfri på båda resorna ner. Polarrulle, hur mycket dryck som helst och snacks serverades också.

Bra jobbat ändå efter mycket om och men.
 
På mindre än 24 timmar så har badpoängen för gårdagens resa kommit in och registrerats :)
Bra SAS

upload_2019-3-21_17-37-40.png
 
Toppen