Senaste nytt

SAS - det här har ni gjort bra™!

Dr. Miles

Expert
Kan meddela att allt gått bra än så länge. Hann med planet i HKG och SAS var väldigt bra med att tala om att de skulle bege sig till avgående gate för att få boarding card (SAS kunde inte skriva ut i ARN) och inte gå till transfer disken. Funkade perfekt!
Märkligt.
När jag bytte mellan SAS flight och Cathay Pacific flight i Hong Kong sist, accepterade transfersäkerhestkontrollen inte mitt digitalt Cathay Pacific boardingkort och jag var tvungen att gå till transferdisken att hämta ett nytt (peppers)boardingkort.
 

famhanssons

Medlem
Märkligt.
När jag bytte mellan SAS flight och Cathay Pacific flight i Hong Kong sist, accepterade transfersäkerhestkontrollen inte mitt digitalt Cathay Pacific boardingkort och jag var tvungen att gå till transferdisken att hämta ett nytt (peppers)boardingkort.
Dom fick aldrig något boardingkort på Arlanda. Där sa dom att det enklast fixas vid gate i HKG.
 

palmen

Moderator
Ett stort tack till besättningen på SK939 i lördags och SK940 i söndags.
När SAS är som bäst. De blev lite konfunderade då jag avslöjade att jag skulle åka hem med dom dagen efter men det blev glada miner när jag traskade på som första passagerare i Los Angeles och lite snack om vad jag gjorde i LA.
Flera i crew önskade genuint att de skulle få ha mig som passagerare igen, och inte bara som en hälsningsfras när man går av.

Uppskattar framförallt ena air steward (de med kock-kläder) som tog sig tid och prata med gästerna lite extra när serveringen utfördes, att lägga 15-20 sekunder att lära känna sin kund när man gör en drink eller häller upp dryck är trevligt tycker jag.
 

Senator

Moderator
Åkte hem med SK904 inatt från Newark. Sambon bokad på 1H och jag på 2H då 1D var redan tagit när vi bokade våra biljetter. Bassinet som känd är på plats 1H.

Jag har nog aldrig sätt så många stripor på kavajer ombord SAS. Måste ha varit 3 eller 4 totalt med pursergrad. Men detta var det moderliga SAS på sitt absolut bästa. Jag är helt övertygat att hade vi frågat antigen ena stewarden eller ena pursern suttit barnvakt hela natten. Vilken enorm omtanke, ompyssling och uppmärksamhet. Ett äldre par på rad 1 fick en vänlig fråga om de kunde tänka sig rad 7. Inga problem. Sen hade vi alla platser utöver 1A på första raden.

Jag bad dom hålla ett extra öga med sambon och Mini, något dom gjorde under natten medan jag sov. Kom och avlastade oss lite på morgonen när han vaknade. @Agö vi fick totalt 4 olika gosedjur så det finns grejer till barn.

Mini överstimulerad och stuptrött vid avgång efter han hade charmat hela United Polaris Loungen, så han fick rejält skrikanfall (aldrig varit så ledsen i sitt liv) precis när vi var låsta med bälten och dyl. Men annars en solstråla som flörtade med passagerare och besättning ombord något som säkert gjorde deras liv enklare.

Stort tack till alla som jobbade SK904 natten till den 10:e januari, 2019!
 
Last edited:
Sittandes i en härligt överfull lounge på ARN T4 plingar det till i appen och min fina gångplats i GO tre rader bakom sista PLUS har bytts till ett mittensäte på rad 28. Innan boarding pratar jag i alla fall med gate-personalen för att se om det finns någon ledig gång- eller fönsterplats, de säger direkt att "så där kan de ju inte göra med dig som är diamond, vi sätter dig på 1D istället". Sådant som gör att jag ändå tycker rätt bra om SAS.
 

Jönsson

Medlem
Sittandes i en härligt överfull lounge på ARN T4 plingar det till i appen och min fina gångplats i GO tre rader bakom sista PLUS har bytts till ett mittensäte på rad 28. Innan boarding pratar jag i alla fall med gate-personalen för att se om det finns någon ledig gång- eller fönsterplats, de säger direkt att "så där kan de ju inte göra med dig som är diamond, vi sätter dig på 1D istället". Sådant som gör att jag ändå tycker rätt bra om SAS.
Oj, det var verkligen bra gjort. Sådant stöter man inte ofta på.
 

palmen

Moderator
Denna passar både i bra och dåligt tråden men vi fokuserar på det positiva.

30H byttes mot valfritt säte i plus pga en courtesy upgrade (downgrade). Inga fönstersäten och bara mittraden har lediga säten.
Jag föredrar ju exit row och rad 30 före alla platser i plus, då det är benutrymme jag vill åt samt att jag "alltid" bokar fönsterplats.

Ringde sas nöe detta inträffade och fick prata med någon kvinna som inte kunde hjälpa mig, inte ge ut sitt namn och avslutade med att bara lägga på luren. Fick en undersökning i telefon direkt efteråt och är ju inte jättesvårt att lista ut de betygen. Hon lovade dessutom att en supervisor skulle ringa mig vilket inte skedde.
Ringde igen och fick prata med en kille, det samtalet avslutades med att jag skulle bli kopplad till någon som kunde hjälpa mig. Jag blev koppla till Swedavias växel... Ridå...

På flygplatsen och checkin kunde de inte göra något, enbart servicecenter som kan fixa. Gick igenom passkontroll och upp till servicecenter som var obemannat och en lapp hänvisade till den borta vid gate 1. Passkontroll och ny säkerhetskontroll och väl där får jag info att de inte kan göra något utan det är de i F-piren där jag precis var som hanterar detta och att den är bemannad 2h30min innan avgång. 1h15min innan ordinarie avgång var den dock tom. Fick gå tillbaka med ny passkontroll och nu var personalen där.

Det positiva var att de kunde flytta tillbaka mig till 30H och bad om ursäkt för det inträffade.
NY passkontroll och säkerhetskontroll och sen frukost på Arlanda lite drygt 1h efter jag kom dit.

3 samtal till sas, 5 passkontroller och 3 säkerhetskontroller senare så sitter jag på min valda plats... Vi är förenade 1h minst nu men deicing är gjord och allt klart för avgång.
 

FFlash

Medlem
Denna passar både i bra och dåligt tråden men vi fokuserar på det positiva.

30H byttes mot valfritt säte i plus pga en courtesy upgrade (downgrade). Inga fönstersäten och bara mittraden har lediga säten.
Jag föredrar ju exit row och rad 30 före alla platser i plus, då det är benutrymme jag vill åt samt att jag "alltid" bokar fönsterplats.

Ringde sas nöe detta inträffade och fick prata med någon kvinna som inte kunde hjälpa mig, inte ge ut sitt namn och avslutade med att bara lägga på luren. Fick en undersökning i telefon direkt efteråt och är ju inte jättesvårt att lista ut de betygen. Hon lovade dessutom att en supervisor skulle ringa mig vilket inte skedde.
Ringde igen och fick prata med en kille, det samtalet avslutades med att jag skulle bli kopplad till någon som kunde hjälpa mig. Jag blev koppla till Swedavias växel... Ridå...

På flygplatsen och checkin kunde de inte göra något, enbart servicecenter som kan fixa. Gick igenom passkontroll och upp till servicecenter som var obemannat och en lapp hänvisade till den borta vid gate 1. Passkontroll och ny säkerhetskontroll och väl där får jag info att de inte kan göra något utan det är de i F-piren där jag precis var som hanterar detta och att den är bemannad 2h30min innan avgång. 1h15min innan ordinarie avgång var den dock tom. Fick gå tillbaka med ny passkontroll och nu var personalen där.

Det positiva var att de kunde flytta tillbaka mig till 30H och bad om ursäkt för det inträffade.
NY passkontroll och säkerhetskontroll och sen frukost på Arlanda lite drygt 1h efter jag kom dit.

3 samtal till sas, 5 passkontroller och 3 säkerhetskontroller senare så sitter jag på min valda plats... Vi är förenade 1h minst nu men deicing är gjord och allt klart för avgång.

Lax eller mia? Själv väntar på ewr just nu. Du måste varit hos Pontus en stund sen, kom själv hit precis
 
Toppen