Senaste nytt

SAS - det här har ni gjort bra™!

Thornado

Medlem
Hade en trasig stol i C till New York. Fick svar inom ca 2 timmar och uppgraderingspoängen från Go på 31k tillbaka asap. Såg nu i efterhand att uppgraderingen egentligen kostade 36k poäng, men det känns skit samma...

Bra hanterat.

När du uppgraderade från Go till C (antar att du gjorde det med PlusGrade), så tjänade du ju 4-5k mer poäng på resan, så även om du fick tillbaka 5k mindre än du betalat så borde nettokostnaden ha blivit noll (och dessutom fler baspoäng då förstås).
 

mha321

Medlem
När du uppgraderade från Go till C (antar att du gjorde det med PlusGrade), så tjänade du ju 4-5k mer poäng på resan, så även om du fick tillbaka 5k mindre än du betalat så borde nettokostnaden ha blivit noll (och dessutom fler baspoäng då förstås).
Förutsätter plusgrade. Uppgraderar man vid gate (för 35k) så tjänar man inte ner.
 

hendberg

Medlem
När du uppgraderade från Go till C (antar att du gjorde det med PlusGrade), så tjänade du ju 4-5k mer poäng på resan, så även om du fick tillbaka 5k mindre än du betalat så borde nettokostnaden ha blivit noll (och dessutom fler baspoäng då förstås).
Hej,

Hängde inte riktigt med på din beräkning där, men du kanske menar de 3750 poängen som jag fick ytterligare för att jag uppgraderade till C? Jag hade iaf köpt en Go på revenue i våras under en kampanj för ca 3200 kr. Bokade sen bra säte i Go för ytterligare några hundralappar. Sen nån vecka innan resan nu i november så lade jag en Plusgrade på 36025 poäng/per pers vilket var minsta möjliga, är EBG, och den gick igenom vilket förvånade mig då det var fullsmockat i C.

Hur som helst, jag är helnöjd över hur de hanterade det från kundtjänst. På planet var det värre vad gäller problemet med stolen. Kändes som ingen visste hur de skulle hantera det och således duckade man. Övrig service var dock bra...
 

famhanssons

Medlem
Min dotter åkte precis iväg till Asien för en liten tur på 6 månader. Första delen är en biljett ARN-CPH-HKG där ankomsttid är 14,45. Därefter har de en annan biljett med SriLankan Airlines HKG-BKK-CMB där flighten blivit ändrad från 18 någonting till 16,05. Eftersom de är unga och pappa har "curlat" alla resor så trodde dom att det var GOTT om tid. När jag upplyste dom att de troligtvis måste hämta väskor och checka in igen så sa jag att det är extremt kort om tid.

Nu kommer vi till det fantastiska SAS personalen gör!! För en gångs skull så är det code share (jag vet @agehall) för SriLankan med Cathy Pacific vilket gör att SAS (Business incheckningen, tack EBG) ser till att koppla ihop resorna och därmed incheckat hela vägen till CMB. Det innebär att de endast behöver gå igenom passkontrollen för transit och befinner sig i rätt terminal. Nu framstår 1:20 tim som relativt mycket tid (förutsatt att SK flighten kommer i tid). Jag är nästan säker på att de annars hade missat sin flyg i HKG men tack var SAS så ser det ljust ut nu. Till detta satte de på priority taggar (fast de inte har rätt till det) om någonting skulle strula och de måste hämta väskorna.

SNYGGT JOBBAT SAS :):)
 

Dr. Miles

Expert
Min dotter åkte precis iväg till Asien för en liten tur på 6 månader. Första delen är en biljett ARN-CPH-HKG där ankomsttid är 14,45. Därefter har de en annan biljett med SriLankan Airlines HKG-BKK-CMB där flighten blivit ändrad från 18 någonting till 16,05. Eftersom de är unga och pappa har "curlat" alla resor så trodde dom att det var GOTT om tid. När jag upplyste dom att de troligtvis måste hämta väskor och checka in igen så sa jag att det är extremt kort om tid.

Nu kommer vi till det fantastiska SAS personalen gör!! För en gångs skull så är det code share (jag vet @agehall) för SriLankan med Cathy Pacific vilket gör att SAS (Business incheckningen, tack EBG) ser till att koppla ihop resorna och därmed incheckat hela vägen till CMB. Det innebär att de endast behöver gå igenom passkontrollen för transit och befinner sig i rätt terminal. Nu framstår 1:20 tim som relativt mycket tid (förutsatt att SK flighten kommer i tid). Jag är nästan säker på att de annars hade missat sin flyg i HKG men tack var SAS så ser det ljust ut nu. Till detta satte de på priority taggar (fast de inte har rätt till det) om någonting skulle strula och de måste hämta väskorna.

SNYGGT JOBBAT SAS :):)
Ropa inte hurra än. (om dottern inte har kommit fram än)
Jag hade en liknande situation (Stockholm-Hong Kong med SAS och Hong Kong-Bangkok med Cathay Pacific, två separata bokningar) och lyckades att checka in väskan hela vägen till Bangkok.
Men, SAS flighten blev försenad så att jag missade Cathay Pacific flighten.
I den situationen hjälper det tyvärr inte att bagaget ät taggad till slutdestinationen. Då fick jag hämta väskan i Hong Kong och köpte en ny biljett till Bangkok.
 

famhanssons

Medlem
Ropa inte hurra än. (om dottern inte har kommit fram än)
Jag hade en liknande situation (Stockholm-Hong Kong med SAS och Hong Kong-Bangkok med Cathay Pacific, två separata bokningar) och lyckades att checka in väskan hela vägen till Bangkok.
Men, SAS flighten blev försenad så att jag missade Cathay Pacific flighten.
I den situationen hjälper det tyvärr inte att bagaget ät taggad till slutdestinationen. Då fick jag hämta väskan i Hong Kong och köpte en ny biljett till Bangkok.
ÄR medveten om det problemet men känns bättre att de inte behöver checka in igen. DÅ HADE DE ALLLDRIG GÅTT
 
Toppen