Senaste nytt

SAS - det här har ni gjort bra™!

Jag kanske är trög, men jag fattar inte?
Haha nejdå, du är inte alls trög - bara ett felaktigt antagande å min sida! Jag antog av ditt "+1" inlägg (då "Gilla"-knappen funktionellt gör samma sak) att du även frekventerar forum där det är en sport att skriva "Först!" om man är den första som skriver/svarar (nåja) i en intressant tråd. Så var ett meta-skämt som inte gick fram, sorry :oops:

/off-topic
 

Sweden

Medlem
Påbörjade min sommarsemester 1 aug med ett positioneringsflyg, Stockholm - Frankfurt. Hade bokat Stockholm - Copenhagen - Frankfurt, båda flighterna i Plus. Strul på Arlanda, planet till Copenhagen ankom sent till Arlanda. Boardingen började ca 15 min innan beräknad avgångstid. När jag väl satt på plats såg jag att Ground staff fortfarande höll på att lasta AV bagage. Efter några minuter återkom kaptenen och påtalade att vi skulle bli sena mot Copenhagen, detta mot bakgrund av att "det är kort om personal som hanterar bagage idag." Hela bagagehanteringen tog ca 50 min.

När vi väl landade i Copenhagen var vi ca 1 timme försenade. Mitt anslutande flyg mot Frankfurt hade redan avgått. Jag gick till Transfer center, ganska mycket folk där men som Diamond var det ingen kö. Fick snabbt besked att SAS bokat om mig till Lufthansa, och uppgraderat mig till Business. Såg på mitt nya boardingkort att jag fått bokningsklass C. Fick dagen efter in 2000 poäng för Lufthansa flighten.

Snabbt och bra hanterat av SAS, blev bara ca 55 min försenad till Frankfurt. Kan nämna att på Lufthansaflighten hade jag en alldeles underbar purser, som dessutom pratade svenska. Hon hade koll på min status, och tilltalade mig på svenska under hela flygningen. Med en flygtid på 1.10 hann hon förrutom ordinarie brickan även komma runt med att servera mousserande vin från bricka samt även erbjuda glass till alla oss 8 som satt i Businesskabinen.
 
Grattis SAS - ni har verkligen lyckats!
Jag är fast i detta med poäng jagandet. Fast som i snudd på beroende. :eek:
(Jagar poäng till min första awardsresa som jag tänkte genomföra i business nästa år.)

Ska åka till London ett par dagar nästa vecka för shopping, relax or what ever. (Ligga i ett badkar och dricka skumpa kanske. :p)
Tittar på priserna dom tänkta dagarna, hua det var dyrt. (Är styrd på datum) Går till Norrmannen och inser att deras biljetter med bra tider är drygt 1000 billigare. Whoopa, jag bokar direkt.

Ångesten gott folk gjorde att jag 30 minuter senare bokade av denna resa och bestämmer mig för att invänta en ev F&F kampanj på torsdag.

Finns det någon slags behandling för denna åkomma måntro? :confused::D
 
Grattis SAS - ni har verkligen lyckats!
Jag är fast i detta med poäng jagandet. Fast som i snudd på beroende. :eek:
(Jagar poäng till min första awardsresa som jag tänkte genomföra i business nästa år.)

Ska åka till London ett par dagar nästa vecka för shopping, relax or what ever. (Ligga i ett badkar och dricka skumpa kanske. :p)
Tittar på priserna dom tänkta dagarna, hua det var dyrt. (Är styrd på datum) Går till Norrmannen och inser att deras biljetter med bra tider är drygt 1000 billigare. Whoopa, jag bokar direkt.

Ångesten gott folk gjorde att jag 30 minuter senare bokade av denna resa och bestämmer mig för att invänta en ev F&F kampanj på torsdag.

Finns det någon slags behandling för denna åkomma måntro? :confused::D

Fick mig att tänka på Business Class Syndrome | BusinessClass.se forum | 500 000 inlägg om resor
 
Toppen