Senaste nytt

SAS - det här har ni gjort bra™!

AABack2ARN

Medlem
Det viktigaste är förvisso att de inte skriver att man har loungetillgång i de fall man INTE har det då det skapar mest frustration. Om man nu inte gillar att bråka i efterhand ;)
 

Tonton

Medlem
Sedan vill jag också ge ett stort plus till SAS för deras "Baggage Irregularity Support for SAS Premium Customers" (Gäller för EBD+) med dedikerat telefonnummer och emailadress. Jag har haft samma kontaktperson rakt igenom mitt ärende och hon har uppdaterat mig kontinuerligt. De har också mycket bättre öppettider än vanliga baggageavdelningen.

Uppföljning på detta - I och med att jag var så nöjd med hanteringen av "Baggage Irregularity Support for SAS Premium Customers" så mailade jag tillbaka till dom, efter att min väska hade kommit fram, för att visa uppskattning och tacka för hjälpen.

Fick därefter bifogat svar. Jag klagar ofta på SAS - men det är också viktigt att i så fall förmedla när det är bra! Tror även att det leder till bättre kundservice långsiktigt. Att jag fick 6000 eurobonuspoäng är bara plus i kanten och absolut inget jag bad om. :)
 

Attachments

  • IMG_1121.JPG
    IMG_1121.JPG
    46,1 KB · Visningar: 543
Uppföljning på detta - I och med att jag var så nöjd med hanteringen av "Baggage Irregularity Support for SAS Premium Customers" så mailade jag tillbaka till dom, efter att min väska hade kommit fram, för att visa uppskattning och tacka för hjälpen.

Fick därefter bifogat svar. Jag klagar ofta på SAS - men det är också viktigt att i så fall förmedla när det är bra! Tror även att det leder till bättre kundservice långsiktigt. Att jag fick 6000 eurobonuspoäng är bara plus i kanten och absolut inget jag bad om. :)
Snyggt!
 

Tonton

Medlem
Under rubriken #PlötsligtHänderDet

Trots försenat inkommande flight så landade vi innan tidtabell igår - första gången på 12(!) flighter som jag är i tid med SAS.
Mitt bagage? Båda väskorna kom först av alla väskor på bandet!
Detta gjorde att jag var supersnabb till Taxibilarna - så var ingen kö alls. Under min färd hem så plingade det till flera gånger i taxin där sambandscentralen behövde taxibilar till Arlanda då kön tydligen var superlång.

Vad händer SAS? Trots all kaos så börjar allting plötsligt fungera - I like it!


Kom förresten till ett ställe jag aldrig varit vid på Arlanda tidigare - Verkade vara en relativt ny passkontroll borta vid gate 1-10. Är detta en nybyggd del som ska användas mer och mer - eller är det bara något sorts reservflöde?
 

NotRyan

Medlem
Under rubriken #PlötsligtHänderDet

Trots försenat inkommande flight så landade vi innan tidtabell igår - första gången på 12(!) flighter som jag är i tid med SAS.
Mitt bagage? Båda väskorna kom först av alla väskor på bandet!
Detta gjorde att jag var supersnabb till Taxibilarna - så var ingen kö alls. Under min färd hem så plingade det till flera gånger i taxin där sambandscentralen behövde taxibilar till Arlanda då kön tydligen var superlång.

Vad händer SAS? Trots all kaos så börjar allting plötsligt fungera - I like it!


Kom förresten till ett ställe jag aldrig varit vid på Arlanda tidigare - Verkade vara en relativt ny passkontroll borta vid gate 1-10. Är detta en nybyggd del som ska användas mer och mer - eller är det bara något sorts reservflöde?
Är det inte något som tillkommit för att kunna användas när Polisen utför de inre kontrollerna som dom fått möjlighet att göra även på Arlanda?
 

AABack2ARN

Medlem
Under rubriken #PlötsligtHänderDet

Trots försenat inkommande flight så landade vi innan tidtabell igår - första gången på 12(!) flighter som jag är i tid med SAS.

Trevligt. Valde då personalen att framhäva detta med "Välkommen till XYZ där vi har landat 8 minuter före tidtabell" eller var de (lämpligt nog) tysta om detta?
 

STO-ARN

Medlem
Trevligt. Valde då personalen att framhäva detta med "Välkommen till XYZ där vi har landat 8 minuter före tidtabell" eller var de (lämpligt nog) tysta om detta?
Att "landa före tidtabell" är ju en halvsanning...Både SAS och andra flygbolag framhäver att flyget landat före tidtabell...men glömmer att tidtabellstiden ej är när flygplanet satt landställen i marken, utan när flygplanet väl "Blockar in vid gate". Så en landning före tidtabell kan mycket väl vara en blygsam försening, beroende på ankomsttiden till uppställningsplats/brygga vid terminal...
 

AABack2ARN

Medlem
Jag vet, och det är därav min något syrliga kommentar/fråga ;) Tycker personligen det är Rajjan-fasoner hos SAS när de håller på med den typen av annonsering - i synnerhet på flygplatser som Frankfurt där det som sagt kan ta ganska lång tid innan man hamnat på något avlägset stand och sedan skall bussas en kvart till terminalen. Och just denna sommar borde SAS vara ganska tysta tycker jag.

Finns en egen tråd i ämnet tror jag (eller så diskuteras det i en annan tråd).
 
Att "landa före tidtabell" är ju en halvsanning...Både SAS och andra flygbolag framhäver att flyget landat före tidtabell...men glömmer att tidtabellstiden ej är när flygplanet satt landställen i marken, utan när flygplanet väl "Blockar in vid gate". Så en landning före tidtabell kan mycket väl vara en blygsam försening, beroende på ankomsttiden till uppställningsplats/brygga vid terminal...
Det var min uppfattning att "ankomst" - ex ur EU261-synpunkt - beräknas på när dörren öppnas?
 
Uppföljning på detta - I och med att jag var så nöjd med hanteringen av "Baggage Irregularity Support for SAS Premium Customers" så mailade jag tillbaka till dom, efter att min väska hade kommit fram, för att visa uppskattning och tacka för hjälpen.

Fick därefter bifogat svar. Jag klagar ofta på SAS - men det är också viktigt att i så fall förmedla när det är bra! Tror även att det leder till bättre kundservice långsiktigt. Att jag fick 6000 eurobonuspoäng är bara plus i kanten och absolut inget jag bad om. :)

+1
 
Toppen