Senaste nytt

SAS - det här har ni gjort bra™!

jerixon

Medlem
Härligt!
Har haft rakt motsatt upplevelse på plus ett par ggr under året tyvärr. Jag älskade plus når det infördes med nya kabinen men tyvärr tycker jag standard och service har sjunkt mkt sedan dess.
PLUS har en bra potential och jag gillar dessutom stolen väldigt, sedan är ju ett bra crew ett måste för en bra flygning :)


Sitter på SK956, maten kanon precis som på hitresan till Miami för fyra veckor sen, lx idag, torsk då. Båda gångerna kabinpersonal, jag ör bara guld, reser på poängresa i plus, bemötandet oklanderligt och bra glad miner bland personalen. Inte kräsen iofs men känner mig väldigt nöjd samt även frugan.
 

intuition

Medlem
Hade för första gången på länge anledning att gå in i "Manage my booking" på sas hemsida. Senast jag var där och joddlade var det i stort sett omöjligt att välja sittplats eller uppdatera FF#. Men nu fungerade allt snabbt och felfritt.

Men det som gör att jag postar här är att bokningssammanställningen nu visar lounge-access på ett tydligt sätt på varje enskilt segment. Extra viktigt nu när plus inte inkluderar lounge på många orter.
 

fcx

Medlem
Men stämmer den överens med verkligheten då? Tvivlar på att SK IT lyckats koda in alla undantag korrekt.

Stämmer rätt dåligt:

upload_2018-8-1_23-5-31.png
 

intuition

Medlem
Men stämmer den överens med verkligheten då? Tvivlar på att SK IT lyckats koda in alla undantag korrekt.
Det stämde på min resa, men du har helt rätt. Om det inte stämmer till 100% hade det varit bättre att inte ha med det alls :-(

--- Tillagt ---
Hmm, efter en andra kontroll inser jag att det inte ens stämmer på min resa. Avgång från SKG visas om ingen lounge i bokningen, men enligt pdf:en under Lounge-nyheter så är SKG inkluderad i Star-Alliance lounger som accepterar statuslös plus-resenär.


Så jag får ta tillbaka hela min "det här gjorde ni bra"!!
(Sedan tycker jag iofs att sidan blivit 1000x bättre än den var förut)
 
Last edited:
Toppen