Senaste nytt

SAS - det här har ni gjort bra™!

Meazza

Medlem

Agö

Medlem
Bägge posterna ligger som Basic Points. Men du menar att bara hälften räknas mot status?

Det känns användarovänligt och även tvärtemot instruktionerna i kampanjen. Dvs fullt möjligt med andra ord. ;)
Korrekt. Endast hälften är baspoäng, resten extrapoäng trots att allt registrerats som baspoäng. Användarovänligt, det är ju SAS IT.
 

HCas

Medlem
Inställd flight igår morse, snabb ombokning till nästa som sedan blev tillräckligt försenad för att jag skulle komma över tvåtimmarsgränsen. Skickade in EU261-claim igår kväll och fick svar på morgonen idag att SAS betalar ut 250 euro inom kort. Grym hantering måste jag säga - inget krångel och supersnabbt svar (i bekräftelsemailet angavs handläggningstiden annars till upp till tre veckor...). Tummen upp!
 

HCas

Medlem
Inställd flight igår morse, snabb ombokning till nästa som sedan blev tillräckligt försenad för att jag skulle komma över tvåtimmarsgränsen. Skickade in EU261-claim igår kväll och fick svar på morgonen idag att SAS betalar ut 250 euro inom kort. Grym hantering måste jag säga - inget krångel och supersnabbt svar (i bekräftelsemailet angavs handläggningstiden annars till upp till tre veckor...). Tummen upp!

Idag kom pengarna också, vilket ger en total hanteringstid för hela ärendet på mindre än två arbetsdagar! Tveksamt om så många andra företag, oavsett bransch, har en så hög servicenivå när det gäller den här sortens kundkontakt. Som jämförelse tog det två månader för Norwegian att hantera ett motsvarande claim senast. Väldigt imponerande av SAS.
 

Kevinator

Medlem
Sitter i SAS Go på SK580 från Paris till Sthlm. Det nya höghastighetsinternet fungerar bra ombord. Jag var hungrig och beställde en kycklingsallad. Kortterminalen krånglade med mitt Amex och pursern meddelade med ett leende att SAS bjuder på salladen med tanke på att jag flyger mycket med dem. Hon såg min Diamond-tag på baksidan av mobilen. Mycket trevligt!
 

palmen

Moderator
Sk1806 Palma - Arlanda idag, utrop i högtalaren: ”ni som vill använda främre toaletten så var vänlig köa efter rad 8”
Det har jag aldrig hör förut men otroligt uppskattat när man sitter på 1c.
Har hört det någonstans gången tidigare men det är flera år sedan nu. Perfekt hanterat kan jag tycka, de som sitter i plus borde få köa längst fram så det blir typ lönlöst för de i go att använda främre toaletten.
 
Äh. Tycker det är "skitnödigt" (ursäkta den göteborgska tvisten) att bry sig. Vi är alla ombord på samma flight och måste man så måste man.
Om man nu måste vidhålla resonemanget så bör ju inte c klass få gå bak heller, vilket sker.
Äh. Njut av livet och bry er om riktiga värden istället (har fått göra en liten Scope change efter att ha haft sin dotter på operationsbordet)
 

IT-snubben

Medlem
För mig handlar det inte om att olika kabiner är olika värda, C, Y, plus eller whatever. Gå på vilken toalett som är närmast. Det är dock inte trevligt att ständigt ha personer som står och hänger vid ens plats i väntan på att toaletten ska bli ledig och framförallt 1D-3D är mest utsatt för detta.
 
Toppen