Senaste nytt

SAS - det här har ni gjort bra™!

mischadee

Medlem
Han hade väl uppgraderat från Plus m h a 34000 poäng, därav kompensationen. Jag har också fått uppgraderingskostnaden tillbaks vid ett tillfälle då jag hamnade i LAN-kärran och ingenting funkade på min stol.

Nej jag hade faktiskt uppgraderat från GO för 4500 kr. Syftet var faktiskt inte mileage run utan främst allmän poängintjäning och roligt äventyr så jag betalade totalt ca 7500 kr för GO med blockat säte bredvid mig ner och Business hem och tjänade drygt 51 000 poäng. Helt okej intjäning.
 

Zniper

Medlem
Skulle lägga till ett par sträckor på en existerande 2-4-1 bokning(bara sas flyg). Ringde Tallinn och där svarade en engelsktalande kvinna som jag höll på med hur länge som helst för att få till det men hon lyckades bara hitta 1 plats på returflighten (vi är 2st) trots att jag såg 4 lediga platser på sas hemsida.

Ringde EBGsupporten som fixade det på 5min!
 
Skulle lägga till ett par sträckor på en existerande 2-4-1 bokning(bara sas flyg). Ringde Tallinn och där svarade en engelsktalande kvinna som jag höll på med hur länge som helst för att få till det men hon lyckades bara hitta 1 plats på returflighten (vi är 2st) trots att jag såg 4 lediga platser på sas hemsida.

Ringde EBGsupporten som fixade det på 5min!

Skönt att det löste sig men borde inte detta ligga i "det här har ni INTE gjort så bra"-tråden
 

ante888

Medlem
Flög idag från Hongkong till Stockholm i SAS Go, och slumrade till några timmar direkt efter start. När flygvärden kom förbi med snacksvagnen, frågade jag om det blir någon servering. Han svarade att den redan varit, varav jag blev förvånad eftersom jag varken fått någon mat, eller blivit tillfrågad. När jag frågade om jag kunde få något att äta, kom han tillbaka efter en stund och berättade att han tyvärr inte fick servera mig den mat som serverats tidigare, trots att det fanns, eftersom den stått på värme för länge.
Han sade att han skulle om han kunde plocka ihop något åt mig, och kom tillbaka med: 2 sallader, en tallrik rostbiff (på porslin), en fruktsallad, lite choklad och två mackor. Tackade ödmjukast och blev väldigt nöjd med hur han löste situationen.
 

palmen

Moderator
Flög idag från Hongkong till Stockholm i SAS Go, och slumrade till några timmar direkt efter start. När flygvärden kom förbi med snacksvagnen, frågade jag om det blir någon servering. Han svarade att den redan varit, varav jag blev förvånad eftersom jag varken fått någon mat, eller blivit tillfrågad. När jag frågade om jag kunde få något att äta, kom han tillbaka efter en stund och berättade att han tyvärr inte fick servera mig den mat som serverats tidigare, trots att det fanns, eftersom den stått på värme för länge.
Han sade att han skulle om han kunde plocka ihop något åt mig, och kom tillbaka med: 2 sallader, en tallrik rostbiff (på porslin), en fruktsallad, lite choklad och två mackor. Tackade ödmjukast och blev väldigt nöjd med hur han löste situationen.
Bra hanterat helt klart. Bra att de inte serverar mat som stått framme för länge och att de istället kunde lösa det med lite plock (antar att det var lite blandat från olika kabiner).
 

Samosaguas

Medlem
Måste säga att SAS skötte sig exemplariskt efter en resa till Lugano som jag gjorde nyligen. Råkade ut för en längre försening som gjorde att jag fick övernatta i Zürich. Förseningen täcktes av 261/2004. Skickade in mitt krav på ersättning i fredags och idag (måndag) kom motsvarande 400 Euro in på mitt konto. Väldigt snyggt och snabbt hanterat SAS! Jag är EBG.
 
Toppen