Senaste nytt

SAS - det här har ni gjort bra™!

taxvalp

Medlem
Herr och Fru Taxvalp på inrikes bonusresa från Arlanda i dag. Vi har bagage och just före incheckning får vi sms om att planet är en halvtimme försenat. Vi är i god tid och frågar snällt om vi får bli ombokade till avgången före. Efter ett par samtal är det fixat trots att villkoren för biljetten inte tillät det.

Vi är båda EBD och den unga personen vid incheckningen verkade närmast starstruck. Hen avslutade med ”får jag ställa en personlig fråga, hur mycket reser ni?”...
 
Sk164 från Göteborg till Arlanda, prioboarding efterlevs men framför allt kollades leg på alla som reste på ungdomsbiljett! Tror aldrig jag sett detta göras tidigare!
 

flum

Medlem
Herr och Fru Taxvalp på inrikes bonusresa från Arlanda i dag. Vi har bagage och just före incheckning får vi sms om att planet är en halvtimme försenat. Vi är i god tid och frågar snällt om vi får bli ombokade till avgången före. Efter ett par samtal är det fixat trots att villkoren för biljetten inte tillät det.

Vi är båda EBD och den unga personen vid incheckningen verkade närmast starstruck. Hen avslutade med ”får jag ställa en personlig fråga, hur mycket reser ni?”...
Finns/har tidigare funnits en inofficiell perk på terminal 4 att EBG+ får boka om awards till tidigare avgång (detta oavsett tillgänglighet).
 

Coalcandy

Medlem
Bra kundtjänst hos SAS för en gångs skull.

Ringde in för att avboka utresan på en ToR-biljett i GO Stockholm-Hamburg (flyger till Berlin på utresan istället). Tänkte att jag behövde avboka för att inte riskera att förlora hemresan. Svaret jag fick var att det då tillkommer en ändringsavgift, men får istället förslaget: Behåll din biljett och strunta bara i att resa på den. Hemresan kommer fortfarande vara giltig på denna fare basis och du kan sedan höra av dig och få tillbaka skatterna.

Lite bakvänt system kan man tycka, men bra att direkt få information och förslag på en lösning som är bättre för mig.
 

mischadee

Medlem
En sådan dag idag då allt klaffar. Skulle resa Arn-Bru direkt men planet vart inställt. Blev ombokad till planet två timmar senare men eftersom jag redan var på flygplatsen frågade jag vid Loungen om andra möjligheter. Hon ringde ett samtal och vips så vart jag reroutad via Köpenhamn med ankomst i Bryssel innan jag skulle kommit med mitt ursprungliga plan. Första resan för mig som Diamond och på ARN -CPH behövde jag inte ens visa kortet när jag bad om Ringi (läs Kivik).

Bara lite trist att de har tågstrejk i Bryssel just idag så nu får man ändå vänta en stund på flygplatsen.

Hur är det nu. Får jag poäng enligt nya bokningen (mer poäng) eller ursprungsbokningen?
 

henke12

Medlem
En sådan dag idag då allt klaffar. Skulle resa Arn-Bru direkt men planet vart inställt. Blev ombokad till planet två timmar senare men eftersom jag redan var på flygplatsen frågade jag vid Loungen om andra möjligheter. Hon ringde ett samtal och vips så vart jag reroutad via Köpenhamn med ankomst i Bryssel innan jag skulle kommit med mitt ursprungliga plan. Första resan för mig som Diamond och på ARN -CPH behövde jag inte ens visa kortet när jag bad om Ringi (läs Kivik).

Bara lite trist att de har tågstrejk i Bryssel just idag så nu får man ändå vänta en stund på flygplatsen.

Hur är det nu. Får jag poäng enligt nya bokningen (mer poäng) eller ursprungsbokningen?
Mer poäng :) (Men du har rätt till ursprunglig routing om du vill) :)
 

Agö

Medlem
Mycket fin resa i SAS Plus från Frankfurt till Köpenhamn igår kväll. Det är alltid lika fint att resa med barn ombord SAS (trots att leksakerna lyser med sin frånvaro). Ni vet nog alla vem den lockigt gråhårige dansken prydd med glasögon är. Han är bara suverän.
 

Hachans

Medlem
Sk164 från Göteborg till Arlanda, prioboarding efterlevs men framför allt kollades leg på alla som reste på ungdomsbiljett! Tror aldrig jag sett detta göras tidigare!

Ålderskoll råkade mina avgång utför där bara några dagar innan du skrev detta inlägg. De fick åtminstone stå åt sidan medan de letade leg så kön stannade inte av!
 

Joakim H

Medlem
Frugan och Jag "åkte på LN-RKP" mellan CPH-EWR för några veckor sedan. Varken fungerande WI-FI, IFE samt att stolen behövde nollställas stup-i-kvarten ( åkte business ), för någon av oss. Skrev till kundtjänst och fick efter ett par dagar en, i mitt tycke, kanonkompensation i form av poäng. Ikväll är det Chicago-Köpenhamn som gäller men nu verkar det vara ordinarie kärra som kör, Skönt:);)
 
Toppen