dino_81
Medlem
Samma sak för mig för en tid till baka, inställt award flyg.
Fick EB för nya nya resan, 13 600 EB.
Sen mejlade jag och förklarade att vi var väldigt besvika på hanteringen på flygplatsen av markfolket och att vi var besvikna då vi inte fick åka med sas bizz som vi hade hoppats och längtat till, för det hade vi verkligen, fick 20 000 EB vardera jag och sambon.
Så jag fick 33 600 + 600 x2 EUR pga förseningen hem tillbaka.
Så tack sas för bra hantering
Väldigt generöst av SAS men det du skriver gör att jag ställer mig lite frågade rent generellt när det gäller ris och ros till bolaget.
Vi är, generellt, väldigt snabba med att gnälla om något inte är som vi förväntat eller om poängen uteblir på kontot.
Normalt sätt ska man inte tjäna poäng på awardresor eftersom bokningsklassen inte ger poäng. Det finns undandrag, exempelvis ”bästa tillgänglighet” hos SAS.
Men när det blir fel åt andra hållet, dvs. när ombokning under en awardresa leder till ”fel” bokningsklass vilket i sin tur ger poäng är det nog ingen som påtalar det. Lite som om man får för mycket växel tillbaka vid ett kontantköp.
Förvisso kan man tänka att det kan vara resenärens ”bonus” vid en ombokning och att kan kanske blir sen till resmålet eller att det på annat sätt leder till bekymmer...
Men handen på hjärtat, att SAS betalar ut 33600 poäng (varav för 13600 ska ”köpas” av annat bolag) är väl ändå inte något som SAS har gjort bra?
Eller moraliserar jag för mycket nu? ;-)