Senaste nytt

SAS - det här har ni gjort bra™!

MBA

Medlem
Bra att de släppte ett par awardplatser i Business ARN-EWR den 25 nov så jag slapp transfer i OSL eller CPH :)
AmEx 2-4-1
 
Flög för första gången SAS Plus i nya kabinen ARN-EWR häromdagen. Och även om sätet och servicen inte riktigt höll samma klass som Lufthansa Premium Eco så var maten riktigt riktigt bra. Tusenfaldigt bättre än Lufthansa PE, skulle säga att det till och med slår Lufthansa Business på fingrarna.

Det var väl tilltagna, vågade, moderna smaker med mycket färska kryddor och bra hetta. Det serverades en lättare lunch innan landning som bestod av någon sorts bönsallad med riktigt bra svung. Mycket gott, men det enda jag tänkte vad att det är tur att dom serverar den nära landning och inte tidigare under flygningen :)
 

Ubbe

Medlem
Inlägg från SAS Facebook

Dokker imponerer stadig. Flyet fra Trondheim til Bergen (sk4175) var noe forsinket i ettermiddag. Noe som gjorde at vi landet på avgangstid til neste flight til Aberdeen (wf0398). Jeg spurte om det var mulig å holde igjen flyet slik at jeg ble med. Jeg fikk beskjed om at dere skulle se hva som kunne gjøres. En stund før landing ble jeg hentet fra sete 18f og plassert i sete 1d med beskjed om at jeg skulle først av og at det skulle være noen fra Widerøe å hente meg. Alt gikk etter planen og når døra gikk opp stod der en ung dame som skulle følge meg til neste fly. Den unge damen, som jeg antar har olympisk medalje på 800 meter i friidrett, satte fart. Her var det bare å henge på. Ønsket jo ikke å fremstå som en halvfeit 50 åring i dårlig form. Ikke en gang rulletrappa skulle brukes, den går vist for sakte. Etter noen svært lange intervalløkter mellom trillekofferter og bagasjetraller følte jeg for å kaste inn håndkleet, men øynet håp om en stopp da jeg skimtet passkontrollen i det fjerne. Problemet var bare at verdensrekordforsøket hadde ført til at jeg ikke lengre lignet på bilde i passet og hadde overhode ikke pust igjen for å forklare situasjonen. Den unge damen fra Widerøe berget meg og fikk meg gjennom, og det var ikke langt igjen til flyet. Jeg kom om bord, døra gikk igjen, og flyet takset ut på rullebanen mens jeg tenkte på kofferten som ligger i bagasjerommet på SASflyet. Når vi lander i Aberdeen og jeg omsider klarer å komme meg på beina, etter tidligere nevnte intervalløkt, ble jeg stående ved bagasjebåndet for å se om krampene i lårene gir seg litt. Mens jeg står der kommer kofferten som dere har klart å trylle fra ett fly til et annet på rekordtid. Æ e mæktig imponert.
 

igelkotten

Medlem
Var incheckad på SK886 lhr till Oslo, med vidare anslutning till Stockholm. Fick ett samtal från en engelsktalande kvinna från sas som berättade att planet skulle bli minst 1,5 timmar sent och eventuellt inställd till o med.

Hon beklagade detta och erbjöd mig plats på SK528 samt uppgradering till Plus. Allt som allt ankom jag till Stockholm 1 timme senare än tänkt.

Väldigt smidigt skött tycker jag. Även om jag blev mittsätesryttare till Arlanda.
 

Brandten

Medlem
Var incheckad på SK886 lhr till Oslo, med vidare anslutning till Stockholm. Fick ett samtal från en engelsktalande kvinna från sas som berättade att planet skulle bli minst 1,5 timmar sent och eventuellt inställd till o med.

Hon beklagade detta och erbjöd mig plats på SK528 samt uppgradering till Plus. Allt som allt ankom jag till Stockholm 1 timme senare än tänkt.

Väldigt smidigt skött tycker jag. Även om jag blev mittsätesryttare till Arlanda.
Vet inte när resan var men såg inga förseningar senaste tiden med SK886 så du kanske hade kommit fram ändå och dessutom med ett leg extra (om du nu kvalar in på det med din eurobonus).
 

graphics

Medlem
Helsingfors - Stockholm - Paris. Påväg till flygplatsen får jag ett meddelande om en försening på en timma. Blir lite tight med min connection som ursprungligen låg på ca 1,5 h. När vi väl lyfter är vi bra mer än en timma försenade - men flygtiden låg på knappa 40 minuter.

I stressen försöker jag få ihop matematiken kring hur långt byte jag egentligen hade och insåg dessutom att jag satt på en CityJet kärra. Skulle således med största sannolikhet inte parkera intill terminalen utan istället få en bussresa och sedan en joggingtur. Men, som på beställning informerar besättningen (som f.ö. gjorde den absolut slappaste exit-briefingen i världshistorien) att vi kommer bli körda direkt från flygplanet till vår gate. När vi landade hade jag 15 minuters byte. Jag + 4 andra blev körda i illfart till väntande plan. Hatten av SAS! Kom dessutom fram 20 minuter tidigare till slutdestination.
 

Kandinsky

Medlem
Jag och sambon var i New York över en förstärkt weekend i slutet av augusti. Mitt bagage försvann och SAS groundpersonal i New York har endel kvar att lära, typ allt. Så det var med en dålig känsla i magen jag skickade in underlag för ersättning på utlägg till Sverige.
Fick svar iprincip med vändande post, tyvärr kunde man inte ersätta alla mina utlägg men betalade ut maximal ersättning (vilket var MYCKET mer än jag hade vågat hoppas), en mycket trevlig ton i mailet. Kände mig helnöjd efter skaderegleringen, så stort plus till SAS!
 
Toppen