Senaste nytt

SAS - det här har ni gjort bra™!

Agö

Medlem
Dags att boka om en Plus (ej full flex) till tidigare avgång. Systemet rapporterar "standby available" men ingen direkt ombokning. Snabb koll i Expertflyer visar 7 rader plus och enbart mitten säten kvar. Ugh.

Direkt jag tryckt byte så får jag ett Boarding kort i appen. Rad 8, gångplats. EF visar nu 8 rader plus.

Precis så ska det hanteras! Synd för de som hade första raden i go, men de i plus har faktiskt betalat för lite mer premium... Klart jag hade varit lite sne om det var jag men jag hade nog fortfarande hävdat att det var rätt.
Underbart! Det är precis så man ska behandla SAS Plus vs. SAS Go (utan några kränkande djurreferenser till de senare). Detta har förbättrats väsentligt på senare tid.
 

Elberto

Medlem
Kom precis tillbaka från långhelg i Washington.

Kudos till både crew på SK925 den 16/2 och SK926 igår. Vilken fantastisk service SAS erbjuder på longhaul. Bra mat, löjrom, öl, synkrona serveringar.... världsklass!
IMG_4049.JPG

Är det verkligen samma flygbolag som jag använda varje vecka mellan GOT och ARN?
 

NotRyan

Medlem
Kom precis tillbaka från långhelg i Washington.

Kudos till både crew på SK925 den 16/2 och SK926 igår. Vilken fantastisk service SAS erbjuder på longhaul. Bra mat, löjrom, öl, synkrona serveringar.... världsklass!
Visa bifogad bild 61272

Är det verkligen samma flygbolag som jag använda varje vecka mellan GOT och ARN?
Det kan man ju undra, men kunderna har uppenbarligen sagt att man varken bryr sig om eller köper en god service på shorthaul, medan de flesta vill ha det lite bättre när man åker långt....
 

AABack2ARN

Medlem
Det kan man ju undra, men kunderna har uppenbarligen sagt att man varken bryr sig om eller köper en god service på shorthaul, medan de flesta vill ha det lite bättre när man åker långt....

Och samtidigt glömmer man bort passagerare som faktiskt ansluter till en betald longhaul resa i business class. Det är ju verkligen en lyxig inledning eller avslut på en resa när man är en inklämd sill mellan Köpenhamn och Stockholm eller Köpenhamn och andra städer därifrån man vill locka passagerare... :(
 

Tonton

Medlem
Precis anlänt till Arlanda efter nattens SK946 från Chicago och måste passa på att skriva hur bra denna flighten var! Redan skickat ett mail till SAS för att ge beröm.

Det var tre saker som stack ut på denna flight.

1. Det började med att CC kom fram till mig och välkomnade mig med "Hej Tonton, välkommen tillbaka, är det dags att åka hem igen?"

Fotnot: jag frågade hur många EBD/EBG det var ombord och svaret var 1 EBD i business samt 3st EBG, varav en i Plus och 2st i Go (Jag samt någon längre bak).

2. Jag var bokad på 30F, med 30CDE obokade (30E som sedvanligt "seatblockad" eftersom jag är EBG). Genast efter avgång så gick det fram tre killar och och satte sig på platserna 30CDE eftersom de insåg att det var mycket bättre benutrymme där. Direkt så kom CC fram och förklarade för dem att dessa platser måste förbokas ifall Ni önskar dem samt att herrn som redan sitter där har seatblock eftersom att han är en lojal kund hos oss.

3. CC bjöd både på Mikkeller Plane Ale samt erbjöd mig en provsmakning av RAS5 som just nu serveras i Business Class.


Denna flight var som dag och natt jämfört med resan till Chicago - Den stora skillnaden? Svenskt crew istället för Danskt.

Just det, kanske ska nämnas - Jag är EBG :)
 

mha321

Medlem
Fotnot: jag frågade hur många EBD/EBG det var ombord och svaret var 1 EBD i business samt 3st EBG, varav en i Plus och 2st i Go (Jag samt någon längre bak).
Det måste jag säga var verkligen lite. Jag hade väntat mig att även i en ganska tunt fylld kärra så borde det vara mer på longhaul. Och att bara en enda person i Business hade guld eller högre.

3. CC bjöd både på Mikkeller Plane Ale samt erbjöd mig en provsmakning av RAS5 som just nu serveras i Business Class.
Du fick med andra ord både Diamond-benefit och Diamond-recognition :) Vilket säkerligen inte den EBD som var ombord fick (well, är väl inga benfits, men kan nog utgå från att personen inte fick någon Diamond recognition eftersom de inte satt i Go).


Hursomhelst så håller jag med - riktigt bra service! Tänk om det alltid var på den nivån!
 

palmen

Moderator
Precis anlänt till Arlanda efter nattens SK946 från Chicago och måste passa på att skriva hur bra denna flighten var! Redan skickat ett mail till SAS för att ge beröm.

Det var tre saker som stack ut på denna flight.

1. Det började med att CC kom fram till mig och välkomnade mig med "Hej Tonton, välkommen tillbaka, är det dags att åka hem igen?"

Fotnot: jag frågade hur många EBD/EBG det var ombord och svaret var 1 EBD i business samt 3st EBG, varav en i Plus och 2st i Go (Jag samt någon längre bak).

2. Jag var bokad på 30F, med 30CDE obokade (30E som sedvanligt "seatblockad" eftersom jag är EBG). Genast efter avgång så gick det fram tre killar och och satte sig på platserna 30CDE eftersom de insåg att det var mycket bättre benutrymme där. Direkt så kom CC fram och förklarade för dem att dessa platser måste förbokas ifall Ni önskar dem samt att herrn som redan sitter där har seatblock eftersom att han är en lojal kund hos oss.

3. CC bjöd både på Mikkeller Plane Ale samt erbjöd mig en provsmakning av RAS5 som just nu serveras i Business Class.


Denna flight var som dag och natt jämfört med resan till Chicago - Den stora skillnaden? Svenskt crew istället för Danskt.

Just det, kanske ska nämnas - Jag är EBG :)
Nu är du fast i träsket och kommer gå för diamond :)
 

Mike@GOT

Medlem
Precis anlänt till Arlanda efter nattens SK946 från Chicago och måste passa på att skriva hur bra denna flighten var! Redan skickat ett mail till SAS för att ge beröm.

Det var tre saker som stack ut på denna flight.

1. Det började med att CC kom fram till mig och välkomnade mig med "Hej Tonton, välkommen tillbaka, är det dags att åka hem igen?"

Fotnot: jag frågade hur många EBD/EBG det var ombord och svaret var 1 EBD i business samt 3st EBG, varav en i Plus och 2st i Go (Jag samt någon längre bak).

2. Jag var bokad på 30F, med 30CDE obokade (30E som sedvanligt "seatblockad" eftersom jag är EBG). Genast efter avgång så gick det fram tre killar och och satte sig på platserna 30CDE eftersom de insåg att det var mycket bättre benutrymme där. Direkt så kom CC fram och förklarade för dem att dessa platser måste förbokas ifall Ni önskar dem samt att herrn som redan sitter där har seatblock eftersom att han är en lojal kund hos oss.

3. CC bjöd både på Mikkeller Plane Ale samt erbjöd mig en provsmakning av RAS5 som just nu serveras i Business Class.


Denna flight var som dag och natt jämfört med resan till Chicago - Den stora skillnaden? Svenskt crew istället för Danskt.
:)
Just det, kanske ska nämnas - Jag är EBG

Fantastiskt! Hoppas att de goda exemplena på bra service kommer fram till denna specifika crew (och alla andra) så att fler lär sig hur det borde vara. :)
 

Silverfux

Medlem
Igen bevisar sas varför man ska välja dem! Efter en väldigt trevlig resa i business (cu från plus) från Shanghai landar planet ca 5 min före tidtabell (18.30) i Köpenhamn. Jag var bokad på 20.40 anslutningen till Arlanda och tänkte att jag inte orkar sitta i loungen och slå ihjäl tid i 2h. Frågar cc vilken gate 19.00 planet går och får reda på att 6B och springa är det då som gäller. Efter den segaste säkerhetskontrollen på länge (fattar inte varför man ska ha säkerhetskontroll vid transfer eller varför man inte har ett fasttrack) kommer jag fram till gaten och dörrarna är stängda (kl ca 18.55) precis då kommer en dam ur gatepersonalen ut för att köra tillbaka en rullstol, varpå jag snabbt frågar snällt om man inte kan få åka med planet. Hon knappar lite och på 10 sekunder har hon kollat mitt boardingkort och skrivit ut ett nytt! Knallar ner mot planet och ser att dörren (till planet) är stängd.... Knackar försiktigt på, varpå de öppnar och jag ser tre konfunderade cc som bara får ur sig ett jaha? Smiter snabbt in till min plats 3a och inser att jag kommer hinna med planet! Mycket bra jobbat av sas som gjorde att jag kom hem före 21 istället för runt 23! Väl värda timmar en söndagkväll när man ska upp och jobba tidigt nästa morgon!
 

bnr

Medlem
(fattar inte varför man ska ha säkerhetskontroll vid transfer eller varför man inte har ett fasttrack)
Troligtvis eftersom du kommer från ett land vars säkerhetskontroll vid avgång inte motsvarar nivån på säkerheten i landet/området (Schengen/EU/Europa) som du ska fortsätta flyga i.
 
Toppen