Senaste nytt

SAS - det här har ni gjort bra™!

Jompa

Medlem
Under strejken blev jag ombokad till Air Baltic till Riga och därefter SAS från Riga till ARN, resan var bokad i plus vilket blir Premium Economy på air baltic, detta gjorde att jag inte fick lounge, klagade hos sas och fick 2 st loungevouchers inom en vecka, bra SAS!
 

FF#1

Medlem
Tack Sas att ni väntade på oss som vart några för många minuter sena från Göteborg så vi kom med till Luleå!

Först var vi några minuter sena sen vart det nått fel på gate, så vi fick stå och vänta på plattan ca 10 min innan de kunde parkera
 

Brandten

Medlem
8 september var det Now or Never till Dublin och jag bokade en resa till pappa och hans resesällskap.
Råkade fylla i fel namn och efter kontakt med SAS chatsupport så ändrade man namnet där. När det var dags för check-in så fick jag 2 påminnelser, med olika bokningsref. Började ana oråd och mycket riktigt låg det 2st aktiva bokningar där båda var betalda.

Kontaktade SAS idag kl15:30 för att fråga om jag kunde få återbetalning av outnyttjad biljett och kl15:53 fick jag svar att pengarna var på väg.

Fantastiskt!
 

JoelG

Medlem
Känslan när SK51 från Sundsvall ankom som första inrikes SAS-flight vid 17-tiden och man reser med incheckat bagage + special som hamnar på bandet endast 10 minuter efter att dörren öppnas är något extra. Kom till och med före nextjets bagage från Örnsköldsvik som landade 6 min före. Bra logistik SAS. Detta innebar att jag hann med ett tidigare tåg med två minuters marginal, vilket jag inte förväntade mig men innebar en timmas tidigare ankomst till slutdestinationen. Även det lilla gör skillnad i vardagen!
 

mha321

Medlem
Dags att boka om en Plus (ej full flex) till tidigare avgång. Systemet rapporterar "standby available" men ingen direkt ombokning. Snabb koll i Expertflyer visar 7 rader plus och enbart mitten säten kvar. Ugh.

Direkt jag tryckt byte så får jag ett Boarding kort i appen. Rad 8, gångplats. EF visar nu 8 rader plus.

Precis så ska det hanteras! Synd för de som hade första raden i go, men de i plus har faktiskt betalat för lite mer premium... Klart jag hade varit lite sne om det var jag men jag hade nog fortfarande hävdat att det var rätt.
 
Toppen