Senaste nytt

SAS - det här har ni gjort bra™!

nissefalk

Medlem
Var på en milage run till Chicago helgen 8e till 9e Oktober, betalat 2,566kr för biljetten på 70 år rean tror jag, flyget hem inställt ombokad via Munchen till Göteborg med Lufthansa, försökte claima enligt EU 261/2004 för 2,5 timmes försening hem.
Fick svar idag, självklart skall du få 300 Euro för denna försening....hade också en Plusgrade till SAS Plus som inte följde med över till Lufthansa och de pengarna får jag naturligtvis också tillbaka.

Bra och snabbt hanterat av SAS

Försökte samma claim hos British Airways i veckan för min fru som blev 13 timmar sen hem pga sent inkommande flyg från Bombay till London varpå hon missade sista Göteborgs flyget hem, de skyllde på air traffic control restrictions så ingen kompensation där, men hon fick hotel och mat så inte så mycket att gnälla på egentligen.
 

Agö

Medlem
Var på en milage run till Chicago helgen 8e till 9e Oktober, betalat 2,566kr för biljetten på 70 år rean tror jag, flyget hem inställt ombokad via Munchen till Göteborg med Lufthansa, försökte claima enligt EU 261/2004 för 2,5 timmes försening hem.
Fick svar idag, självklart skall du få 300 Euro för denna försening....hade också en Plusgrade till SAS Plus som inte följde med över till Lufthansa och de pengarna får jag naturligtvis också tillbaka.

Bra och snabbt hanterat av SAS

Försökte samma claim hos British Airways i veckan för min fru som blev 13 timmar sen hem pga sent inkommande flyg från Bombay till London varpå hon missade sista Göteborgs flyget hem, de skyllde på air traffic control restrictions så ingen kompensation där, men hon fick hotel och mat så inte så mycket att gnälla på egentligen.
Glöm inte att claima Eurobonuspoäng för den inställda originalrutten (samt efterrregga LH-flighterna!).
 
Funderar på om detta inlägget skall ligga här eller i Diamond-tråden, men väljer denna. Fyra flygningar i go inom Europa de senaste veckorna. Nödutgång och seat block på alla fyra flygningar. De har även haft koll på mig som Diamond. Som tur var ingen uppmärksamhet jag inte vill ha (som namn eller tack för att du reser med oss så mycket). Däremot varje gång ett "och vad vill du ha för gott att dricka då".
 
Tackar, skall göra det , det går inte lägga in retro claim ännu måste gå 14 dagar innan man kan registrera ett retro claim.
Tips: jag saknade poäng för CPH-MIA. Normalt brukar det ta runt 3-5 dagar, men efter 9 hade ännu inte kommit in. Mejlade Diamond support och efter några timmar så var det fixat. Retro-reg i all ära, men ibland är andra kanaler snabbare.
 

pswe

Medlem
Tips: jag saknade poäng för CPH-MIA. Normalt brukar det ta runt 3-5 dagar, men efter 9 hade ännu inte kommit in. Mejlade Diamond support och efter några timmar så var det fixat. Retro-reg i all ära, men ibland är andra kanaler snabbare.
Jag har inte heller fått poäng för ToR Miami, anslutningarna ToR Oslo har fungerat. Undrar om det är någon generell bugg på nya destinationen?
 

nissefalk

Medlem
Glöm inte att claima Eurobonuspoäng för den inställda originalrutten (samt efterrregga LH-flighterna!).

Tips: jag saknade poäng för CPH-MIA. Normalt brukar det ta runt 3-5 dagar, men efter 9 hade ännu inte kommit in. Mejlade Diamond support och efter några timmar så var det fixat. Retro-reg i all ära, men ibland är andra kanaler snabbare.

Tack för tipsen, nu så har det här blivit riktigt bra, fick poäng för original bokningen och la sedan in retro claim för Lufthansa flygen och fick då ytterligare 2,800 Eurobonus poäng.

Så detta måste vara en av mina bästa milage runs, biljett pris var 2.566kr, fick 2,910kr tillbaka för 2,5 timmes försening och totalt 14,055 Eurobonus poäng, notera dock att jag betalade ytterligare 2,220kr för en Plusgrade till plus och 25,000poäng för en upgrade till business för att får prova SAS nya business class, dessutom take off från Arlanda sittandes i cockpit så som sagt en himla bra mileage run.....
 
Toppen