Senaste nytt

SAS - det här har ni gjort bra™!

Storsteffe

Medlem
16:39 i restid SDL-SAT, troligtvis bara för att jag klagat på orimligt långa väntetider i Chicago;) + även för att det blev domestic F på anslutningarna, så var det inte för några år sedan. Utdelar även ett par minus för priset och att man måste gå in på United(och AA, mer förståeligt dock) för att välja säte, något som man inom *A borde fixa till.
 
Bokade en ToR Stockholm-New York i torsdags kväll på vip-rean. Försökte sedan boka av den igår kväll inom 24h-gränsen men hemsidan strulade. Ringde SAS kundtjänst men blev fast i kö och kom aldrig fram innan de stängde. Provade att ringa kundtjänst idag på morgonen, förklarade läget för en väldigt trevlig kille som efter koll med deras IT-support bokade av resan utan kostnader. Kanonbra jobbat av SAS som på ett smidigt sätt lyckades vända min frustration med deras IT till en väldigt positiv kundupplevelse!
 

Treo

Medlem
Ansökte om ersättning enligt EG 261/2004, 2 x 250 €, för inställt och ombokat flyg i somras. Efter en månads "semesterväntan" fick jag besked om att man skulle betala och några veckor senare (vilket jag tycker är normal tid för kundtjänster numera :rolleyes:) fick jag efter mejlväxling om konto- och biljettnummer lika vänligt besked om att pengarna satts in.

Inget jidder, trevlig ton och så snabbt som man kan förvänta sig. Bra jobbat SAS!
 

bnr

Medlem
Vad gjorde dom?
Lade ner massa energi på utropet, typ en sak som att "om ni som sitter på vänster sida vrider på huvudet lite så kan ni se solnedgången" och en del annan "utfyllnad" jämfört med standardutropet som gjorde en (i alla fall mig) lite gladare helt enkelt.

Plockade lådan riktigt fort när man var klar och kom ihåg att man faktiskt tackat ja till kaffet som de frågade om man ville ha efter maten i samband med servering, till skillnad från ARN-AMS i söndags då CC satt och snackade med varandra i galley istället.

Noterade att servetten lades åt fel håll när dryck skulle serveras, vände den åt rätt håll med reklamen uppåt (ja, kanske inte jättepremium med reklam, men att man tänker på det).

Slående kontrast om man jämför med andra SK-flygningar där vissa CC inte ens verkar bry sig om sina pax.
 

SNIFF

Medlem
Ansökte om ersättning enligt EG 261/2004, 2 x 250 €, för inställt och ombokat flyg i somras. Efter en månads "semesterväntan" fick jag besked om att man skulle betala och några veckor senare (vilket jag tycker är normal tid för kundtjänster numera :rolleyes:) fick jag efter mejlväxling om konto- och biljettnummer lika vänligt besked om att pengarna satts in.

Inget jidder, trevlig ton och så snabbt som man kan förvänta sig. Bra jobbat SAS!
Jag har exakt samma problem, där jiddrar kundtjänst med mig för stunden...
 
Från minus till plus, till slut!
Åkte igår, 30/9, till San Diego, med SAS ARN-CPH-ORD och sen United. Biljetten bokad på måndagen i eco hela vägen. Försökte boka säte via webben på måndag kväll men det gick inte. Ringde kundtjänst i stället och fick till bra säten på SAS delen, 15 F på CPH-ORD dvs aisle säte längs fram i ECO. Av någon anledning fick de inte fram säten på CPH-ORD när jag checkade in utan skulle få sätet bekräftat på CPH. Man började ju fundera på en upgrade. Men ack vad jag bedrog mig, fick säte 27 E vid gaten, mitt säte i bakre kabinen. Prio boarding fungerade så jag pratade med CC när jag kom ombord om det fanns något annat och hon lovade att göra ett försök men förvarnade på att det var ganska fullbokat. Visade även EBD kortet. Länge var platsen bredvid mig tom men bland de sista kom ett amerikanskt par där damen också hade 27E. CC tillkallades och snart kom hon tillbaka och vinkade åt mig att jag skulle följa med. Paret så lite besvikna ut att det inte var de som fick följa med framåt i kabinen.
CC tog mig till främsta raden i Plus. Dessutom fick tjejen som satt bredvid mig vid fönster även hon en uppgradering till Business, tror att hon var SAS:are.
Så tack SAS för att fel blir bra! Och sen får jag väl hoppas en uppgradering på hemresan nästa vecka från EWR.
 
Toppen