Senaste nytt

SAS - det här har ni gjort bra™!

Brandten

Medlem
Kom på en bra sak jag var med om för ett tag sedan. Hade bokat OSL-ARN med SK i Plus och min fru och vår 1åriga dotter bokade en stund senare hemresa på samma flyg, men i Go. När vi skulle checka in kunde vi inte välja plats tillsammans så SAS fixade det manuellt i disken. Vi boardar och satt oss långt bak i flyget. När serveringen börjar kom CC förbi och frågade vad jag ville ha från menyn (jag flög trots allt på Plus biljett tyckte hon). Tog mina saker och så frågade hon min fru och dotter om de inte ville ha något också? De tog en macka och lite vatten (gratis). :)
 

Mike@GOT

Medlem
I fem dagar har jag våndats och haft lite småångest över att behöva ta kontakt med SAS berömda kundservice, efter att SEB av någon anledning skapade ett nytt EB-konto i mitt namn när jag skaffade ett Mastercard, istället för att koppla ihop kortet med mitt redan existerande EB-konto.

Efter en minuts chatt blev jag upplyst om att det gick att lösa via telefon. Efter att ha ring kundtjänst, knappat in EB-numret och ha lyssnat till SAS reklamfilm i ljudversion i 1 minut svarade en trevlig kille som direkt hjälpte mig att koppla ihop de båda kontona. Jag fick direkt in saknade poäng på mitt konto, och nytt Mastercard med rätt EB-nummer stämplat på kommer i brevlådan om några dagar.

Det är så det ska gå till!
 

Trox

Medlem
Flög EWR - ARN i C i måndags och tyckte att det var en riktigt behaglig upplevelse. Bra besättning, maten var riktigt bra, hårdvaran var också den bra. Tyvärr var det redan lite problem med stolarna och det var en del funktioner som var ur drift, t ex uttag för hörlurar på min stol.
 

Booyaah

Medlem
Idag har varit en väldigt bra dag med SAS för mig. Det började i morse på min flight till GOT med uppgradering till plus från väldigt billig Go-biljett. När jag skulle hem ikväll visade det sig att SK170 skulle bli nästan 2 timmar försenad. Var tidigt ute på flygplatsen och frågade i loungen om det var möjligt att bli ombokad till en tidigare avgång trots min billiga Go-biljett. När loungevärden fick veta att jag var diamond så lyfte han luren och löste ombokningen till SK166 på nolltid. Ombord var det ett härligt crew med många leenden och skratt som toppades med deras föredömliga agerande och hanterande av en passagerare med en misstänkt stroke på samma rad som mig.
 

rob74

Medlem
Åkte "chokladbitsflyget" CPH-GOT i söndags. Jettime ATR-72 med Plus längst bak då planet boardas genom bakre ingången. Jag satt på 1C i Go.
Tog två chokladbitar (det enda som serveras i Go på denna flight) och lutade mig tillbaka. Efter ett tag kommer flygvärdinnan och frågar om jag vill ha något att dricka också, då hon hade sett i manifestet att jag var Diamond.
Så det fick bli en blå Mikkeller!
Tack för uppmärksam service, säger jag!!!
 
Toppen