Senaste nytt

SAS - det här har ni gjort bra™!

taxvalp

Medlem
Farsan hade otur SFO-CPH i juni då man fick vända tillbaka kort efter start på grund av att det luktade bränt. De kom iväg först nästa dag och hanteringen på marken var minst sagt bristfällig, enligt pappas beskrivning. När han kom hem frågade han mig om råd angående EU 261/2004 och jag sade att det nog inte är någon idé då det kändes lite extraordinärt men det kunde ju vara värt ett mejl.

Nåväl, far mejlade och i dag några veckor senare kom besked om att SAS sätter in motsvarande 600€ på kontot utan vidare diskussion. Tänkte lite på scenen i Life of Brian med handeln i basaren: "but we are supposed to haggle..."
 

SNIFF

Medlem
Bokade poängresa, ARN-VBY-ARN när det var 5000 poäng ToR på inrikesresor.
Sedan visade det sig att jag måste åka på en tjänsteresa till GOT samma dag jag tänkt åka hem från VBY och anslutningen passar inte.

Ringer SAS och frågar vad jag ska göra, om jag avbokar hemresan så måste utresan debiteras 6000 EBpts, känns orimligt att avboka den. Kundtjänst är av samma åsikt, upplyser mig ("borde inte säga så här") att jag skulle kunna cancellera den när jag väl rest dit. Kom överens om att vi gör så.

Bokade nya resan VBY-ARN-GOT(-ARN) i SAS Plus och tyckte att allt var frid och fröjd. AEXP ringer dagen efter och säger att min resa blev avbokad av systemet och att SAS inte vill berätta varför för AEXP.

Jag ringer SAS.

VBY-ARN bonus och VBY-ARN SAS Plus är olika utresor från VBY. Systemet tycker inte att man får göra sådana varpå jag blir blockerad att boka någon annan resa från VBY. Jag blir arg och tycker att det är dumt att man inte generöst vill avboka ett ben bonusresa och hellre tar en SAS Plus-resa för 5/6000 kr. (?!)

Återigen är kundtjänst av samma åsikt (vi syncar bra), agenten knappar, donar lite pratar med någon ansvarig och vips.
- Krediterar halva bonusresan + 0,5*skatt, låser upp AEXP-(av)bokningen och ger den grönt ljus.

Även om det var lite struligt; bra jobbat!
 

Nordman

Medlem
Upptäckte att jag saknade bilnycklarna vid passering av säkerhetskontrollen T5. En snabb slutledning visade att förlusten mest sannolikt skett på föregående inrikesflygning. Såg framför mig sökandet(!) av hittegodsavdelningar och massor med besvär. Valde dock som första åtgärd att tala med en trevlig dam vid den nya loungedisken om vilket flyg jag kommit med och på vilken plats jag suttit. Hon ringde några samtal och försvann därefter en stund. Vid återkomsten hade hon mina bilnycklar i handen och överlämnade dem till stor lättnad och uppskattning från min sida. Fantastiskt hur lätt det kan vara när så goda representanter för SAS med sin kunskap och vilja att hjälpa tar hand om ett problem jag själv orsakat. Bravo!
 
Upptäckte att jag saknade bilnycklarna vid passering av säkerhetskontrollen T5. En snabb slutledning visade att förlusten mest sannolikt skett på föregående inrikesflygning. Såg framför mig sökandet(!) av hittegodsavdelningar och massor med besvär. Valde dock som första åtgärd att tala med en trevlig dam vid den nya loungedisken om vilket flyg jag kommit med och på vilken plats jag suttit. Hon ringde några samtal och försvann därefter en stund. Vid återkomsten hade hon mina bilnycklar i handen och överlämnade dem till stor lättnad och uppskattning från min sida. Fantastiskt hur lätt det kan vara när så goda representanter för SAS med sin kunskap och vilja att hjälpa tar hand om ett problem jag själv orsakat. Bravo!
Och du bara satt i loungen å väntade? :) Sånt där är guldstjärna till SAS!
 

palmen

Moderator
Måste berömma besättningen ombor på SK903 i onsdags 29/7 samt SK904 i fredags 7/8.
Fläckfri servering i business och de blev lite intresserade av ölen när jag testade alla 3 mikkeller öl mot varandra och undra vilken som var bäst (deras IPA är i särklass bäst, Wit är helt ok men Red Lager eller vad det är smakar inte bra alls).
Båda flighterna utfördas av helsvensk besättning och på hemresan var det två kaptener i cockpit och jag fick en guidead tur innan vi startade (värt att missa pre departure drink för det).
 

Layzedad

Medlem
Måste berömma besättningen ombor på SK903 i onsdags 29/7 samt SK904 i fredags 7/8.
Fläckfri servering i business och de blev lite intresserade av ölen när jag testade alla 3 mikkeller öl mot varandra och undra vilken som var bäst (deras IPA är i särklass bäst, Wit är helt ok men Red Lager eller vad det är smakar inte bra alls).
Båda flighterna utfördas av helsvensk besättning och på hemresan var det två kaptener i cockpit och jag fick en guidead tur innan vi startade (värt att missa pre departure drink för det).
För att vara petig är den nya Sky-High Pale Ale en APA inte en IPA men jag håller absolut med att den är den bästa. Red Lagern passade faktiskt extremt bra till ankbröstet som serverades som förrätt så jag vill inte helt dömma ut den (dricker hellre den än Carlsberg alla dagar i veckan) största problemet med Wit är att den serveras i allt för små glas, det finns en jästfällning i den som ger en extra dimension i smaken men det är ju omöjligt att få hällt upp den ordentligt när glasen är stora som fingerborgar.
 

palmen

Moderator
För att vara petig är den nya Sky-High Pale Ale en APA inte en IPA men jag håller absolut med att den är den bästa. Red Lagern passade faktiskt extremt bra till ankbröstet som serverades som förrätt så jag vill inte helt dömma ut den (dricker hellre den än Carlsberg alla dagar i veckan) största problemet med Wit är att den serveras i allt för små glas, det finns en jästfällning i den som ger en extra dimension i smaken men det är ju omöjligt att få hällt upp den ordentligt när glasen är stora som fingerborgar.
Där ser man, ingen tanke på att det var en APA :)
Har testat Red Lager vid 3 tillfällen och den har varit i det närmaste odrickbar vid samtliga tillfällen enligt mig, men alla gillar vi ju olika öl.
 

Layzedad

Medlem
Där ser man, ingen tanke på att det var en APA :)
Har testat Red Lager vid 3 tillfällen och den har varit i det närmaste odrickbar vid samtliga tillfällen enligt mig, men alla gillar vi ju olika öl.
Vi får väl jämföra smakpreferenser och untappd incheckningar vid nästa BC träff även om monks inte är mitt favvoställe :)
 
För att vara petig är den nya Sky-High Pale Ale en APA inte en IPA men jag håller absolut med att den är den bästa. Red Lagern passade faktiskt extremt bra till ankbröstet som serverades som förrätt så jag vill inte helt dömma ut den (dricker hellre den än Carlsberg alla dagar i veckan) största problemet med Wit är att den serveras i allt för små glas, det finns en jästfällning i den som ger en extra dimension i smaken men det är ju omöjligt att få hällt upp den ordentligt när glasen är stora som fingerborgar.

Där ser man, ingen tanke på att det var en APA :)
Har testat Red Lager vid 3 tillfällen och den har varit i det närmaste odrickbar vid samtliga tillfällen enligt mig, men alla gillar vi ju olika öl.
Jag kan inte annat än att hålla med. Red Lager är inte alls i min smak. Det är sällan som jag inte dricker upp en öl, men den här gick inte ner :(
 

Jonas C

Medlem
Jag gillar Red starkt. Har druckit den både i luften och hemma. Men igår var den inte helt kall, så då blev det svårt att dricka upp hela.
 
Toppen