Senaste nytt

SAS - det här har ni gjort bra™!

olo

Medlem
Tack till teamet ombord på SK166 GOT-ARN idag. Av 20 minuters försening flögs 18 min in.
Och ett särskilt tack till det mycket glada CC:t som körde dubbel servering i PLUS. Både före och efter servering i GO. De satt inte en stund utan spred sina leenden i kabinen under hela flighten.
"Ett glas vatten? Varför inte en flaska?" - svårare än så är det inte.
 

bnr

Medlem
Hade min bästa SK-flygning hittills igår. SK1636 FRA-CPH med en A319.
Frågade pursern om CC skulle vidare till ARN, fick svar att de var baserade i CPH... detta öppnade upp för lite mer surr under tiden som vi serverades då pursern frågade varifrån vi kom. Berättade om LAN-turen FRA-MAD-FRA, pursern måste även noterat BC-taggarna eftersom vi fick frågan "var ni med på sista MD80-flighten?" (tyvärr var vi ju inte det).
Det kom i alla fall fram att vi var BC-medlemmar och att pursern sett taggarna förr!

När pursern rullade tillbaka med serveringsvagnen efter att ha serverat resten av kabinen så bjöds det lite diskret på choklad.
En liten gest som gav oerhört mycket! Oklart om det var EBG-recognition, BC-recognition elller en kombination, men recognition var det definitivt!
sk.jpg

Strax innan approach kom pursern förbi igen och pratade med oss en stund till, visade sig att pursern också var flygintresserad. En trevlig pratstund blev det. Hade möjlighet att ställa några frågor, alltid kul att kunna få svar av någon med insikt!

Om du läser detta, tack!
 

palmen

Moderator
Gjorde premiärflygning för egen del med SAS SAAB2000 plan i helgen (Operated by Braathens). Trevlig maskin att flyga i, lite lågt i tak men grymt bra benutrymme.
På flighten hem igår var det tydligen bara servering i plus (sortimentet vi andra normalt sätt kan köpa) förutom kaffe/te som alla kunde få.
Jag satt i GO och beställde en Mikkeller öl och fick då svaret att man inte sålde något ombord. Visade diamond-kortet och då var det absolut inga problem att få något att dricka (antar att de inte ser detta på passagerarlistan eller att man inte tittat). Blev även tillfrågad om jag ville ha något att äta, fanns någon sallad med kyckling och matvete samt mackor. Bestämde mig för en macka och lite senare kom flygvärdinnan ut med både macka och en låda med mat, utifall att jag skulle vara mer hungrig. Jag blev glatt överraskad över denna service och allt skedde med ett stort leende. Flygvärdinnan var framme flera gånger till resenärerna i plus med dryck och jag fick också frågan om jag ville ha en till öl ca 30 minuter innan landning.

Allt som allt blev det väldigt bra. Fick betydligt mer än vad jag önskade och tyckte flygvärdinnan skötte det hela exemplariskt när hon noterade att jag var Diamond.
 

SNIFF

Medlem
Åkte på poängresa till Berlin i SAS plus (i kanten). Pop-up loungen hade en jättetrevlig tjej i receptionen som var lika skojfrisk som jag själv. (Jag har hybris) Väl ombord i ett fullproppat plan tog man min kavaj och hängde in den samt frågade om jag ville ha något att dricka innan start. Tog en flaska vatten, pga av gårdagens bröllopsfirande led jag av lagom jetlag.

Snabb och vänlig servering och ingen hets vad det gällde påfyllning eller kaffeservering. Uppmanades ofta att ta min tid och inte stressa något moment. Fick frågan om jag ville ha glas eller plastglas för de drycker jag valt. (En del verkade föredra plastglas och andra vanliga glas) Överskred med råge tre dryckes-gränsen och botade jetlag mycket effektivt. Fick en flaska vatten to go och önskades en trevlig vistelse i Berlin.
image.jpg
 

fcx

Medlem
Gjorde premiärflygning för egen del med SAS SAAB2000 plan i helgen (Operated by Braathens). Trevlig maskin att flyga i, lite lågt i tak men grymt bra benutrymme.
På flighten hem igår var det tydligen bara servering i plus (sortimentet vi andra normalt sätt kan köpa) förutom kaffe/te som alla kunde få.
Jag satt i GO och beställde en Mikkeller öl och fick då svaret att man inte sålde något ombord. Visade diamond-kortet och då var det absolut inga problem att få något att dricka (antar att de inte ser detta på passagerarlistan eller att man inte tittat). Blev även tillfrågad om jag ville ha något att äta, fanns någon sallad med kyckling och matvete samt mackor. Bestämde mig för en macka och lite senare kom flygvärdinnan ut med både macka och en låda med mat, utifall att jag skulle vara mer hungrig. Jag blev glatt överraskad över denna service och allt skedde med ett stort leende. Flygvärdinnan var framme flera gånger till resenärerna i plus med dryck och jag fick också frågan om jag ville ha en till öl ca 30 minuter innan landning.

Allt som allt blev det väldigt bra. Fick betydligt mer än vad jag önskade och tyckte flygvärdinnan skötte det hela exemplariskt när hon noterade att jag var Diamond.

Braathens levererar så bra service på sina avgångar att man blir förvånad varje gång. Detta trots att det bara är en person som sköter hela kabinen. Jämför exempelvis med hur det går till när Jet Time är ute och flyger åt SAS...
 

palmen

Moderator
Braathens levererar så bra service på sina avgångar att man blir förvånad varje gång. Detta trots att det bara är en person som sköter hela kabinen. Jämför exempelvis med hur det går till när Jet Time är ute och flyger åt SAS...
Har ju inget att jämföra med, utresan med Braathens var också bra även om hemresan var snäppet bättre.
Båda flighterna hade flygvärdinnorna stenkoll på att man får gratis dryck som EBD, tänk om alla som jobbar i kabinen för SAS hade koll på det.
 

GOTATH

Medlem
Ger stort beröm till besättningen på dagens SK2939 Göteborg - Aten. Trevlig svensk personal som var ett föredöme för Sas. Ingen seatblock, men är glad att det går bra för linjen. Fick ihop 4 enheter (mousserande i glas glas, 2 GT i dito (serverade på bricka!) och en Mikeller i plastglas). Svensk kvinnlig besättning som bland annat bjöd på kommentarerna att "det luktar Cava i Plus" och "Ska jag inte ta bort dina servetter, det ser ut som ett lågprisbolag! " Strax innan landning var de ute en extra gång med vagnen och erbjöd alla något att dricka. Hade en trevlig pratstund med pursern och berättade lite om mitt flygmönster och anledningen till min resa till Grekland. Vet inte om det berodde på mitt EBD eller de 4 enheterna, men det var en jättetrevlig flygning iallafall!
 
Ger stort beröm till besättningen på dagens SK2939 Göteborg - Aten. Trevlig svensk personal som var ett föredöme för Sas. Ingen seatblock, men är glad att det går bra för linjen. Fick ihop 4 enheter (mousserande i glas glas, 2 GT i dito (serverade på bricka!) och en Mikeller i plastglas). Svensk kvinnlig besättning som bland annat bjöd på kommentarerna att "det luktar Cava i Plus" och "Ska jag inte ta bort dina servetter, det ser ut som ett lågprisbolag! " Strax innan landning var de ute en extra gång med vagnen och erbjöd alla något att dricka. Hade en trevlig pratstund med pursern och berättade lite om mitt flygmönster och anledningen till min resa till Grekland. Vet inte om det berodde på mitt EBD eller de 4 enheterna, men det var en jättetrevlig flygning iallafall!
Haha underbart! Jag tror att när dom där damerna får "leka som det var på den gamla goda tiden" så trivs dom nog rätt så bra och då gör vi det mä :)
 

crown

Medlem
Flög CPH-GOT för en vecka sedan, oerhört trevlig personal på denna CRJ900 som var operated by Cimber. Kaffe/Te erbjöds i både Plus och Go trots nästan fullsatt plan. Detta har jag aldrig varit med om innan trots att jag säkert flugit minst 10 gånger på denna sträcka senaste 2 åren. Vanligtvis är det ju en liten chockladpralin som gäller i Go och dess förr innan var det en apelsindryck. Extra trevligt med kaffe då det var en morgonflygning och kaffet var välbehövt.
 
Toppen