Det började dåligt men slutade bra.
Bokade en resa i augusti 2014 med SAS, GOT-CPH-GVA tillsammans med herr Nilann. Utresa 23 maj 2015.
Av en tillfällighet upptäckte jag på Mina bokningar att resan CPH-GVA var ändrad till 22 maj, utan att SAS hört av sig. Däremot var fortfarande GOT-CPH den 23 maj. Vi skulle alltså åka från CPH dagen innan vi kom dit!
Kontaktade customer care som erbjöd sig att återbetala eller boka om biljetten. Eftersom vi redan hade bokat och betalat Hilton Evian och hotellbokningen inte var ombokningsbar, var det inget alternativ att flytta fram resan till 24 maj.
Vi bokade om biljetten till 22 maj och handläggaren på customer care föreslog att vi skulle skicka in ersättningsanspråk för en extra hotellnatt efter hemkomst.
Begäran skickades 4 juni och idag kom beskedet att SAS betalade kostnaden för den extra hotellnatten. Snyggt!
Är EBD.
Bokade en resa i augusti 2014 med SAS, GOT-CPH-GVA tillsammans med herr Nilann. Utresa 23 maj 2015.
Av en tillfällighet upptäckte jag på Mina bokningar att resan CPH-GVA var ändrad till 22 maj, utan att SAS hört av sig. Däremot var fortfarande GOT-CPH den 23 maj. Vi skulle alltså åka från CPH dagen innan vi kom dit!
Kontaktade customer care som erbjöd sig att återbetala eller boka om biljetten. Eftersom vi redan hade bokat och betalat Hilton Evian och hotellbokningen inte var ombokningsbar, var det inget alternativ att flytta fram resan till 24 maj.
Vi bokade om biljetten till 22 maj och handläggaren på customer care föreslog att vi skulle skicka in ersättningsanspråk för en extra hotellnatt efter hemkomst.
Begäran skickades 4 juni och idag kom beskedet att SAS betalade kostnaden för den extra hotellnatten. Snyggt!
Är EBD.