Senaste nytt

SAS - det här har ni gjort bra™!

Nilann

Medlem
Det började dåligt men slutade bra.
Bokade en resa i augusti 2014 med SAS, GOT-CPH-GVA tillsammans med herr Nilann. Utresa 23 maj 2015.
Av en tillfällighet upptäckte jag på Mina bokningar att resan CPH-GVA var ändrad till 22 maj, utan att SAS hört av sig. Däremot var fortfarande GOT-CPH den 23 maj. Vi skulle alltså åka från CPH dagen innan vi kom dit!
Kontaktade customer care som erbjöd sig att återbetala eller boka om biljetten. Eftersom vi redan hade bokat och betalat Hilton Evian och hotellbokningen inte var ombokningsbar, var det inget alternativ att flytta fram resan till 24 maj.
Vi bokade om biljetten till 22 maj och handläggaren på customer care föreslog att vi skulle skicka in ersättningsanspråk för en extra hotellnatt efter hemkomst.
Begäran skickades 4 juni och idag kom beskedet att SAS betalade kostnaden för den extra hotellnatten. Snyggt!
Är EBD.
 
Det började dåligt men slutade bra.
Bokade en resa i augusti 2014 med SAS, GOT-CPH-GVA tillsammans med herr Nilann. Utresa 23 maj 2015.
Av en tillfällighet upptäckte jag på Mina bokningar att resan CPH-GVA var ändrad till 22 maj, utan att SAS hört av sig. Däremot var fortfarande GOT-CPH den 23 maj. Vi skulle alltså åka från CPH dagen innan vi kom dit!
Kontaktade customer care som erbjöd sig att återbetala eller boka om biljetten. Eftersom vi redan hade bokat och betalat Hilton Evian och hotellbokningen inte var ombokningsbar, var det inget alternativ att flytta fram resan till 24 maj.
Vi bokade om biljetten till 22 maj och handläggaren på customer care föreslog att vi skulle skicka in ersättningsanspråk för en extra hotellnatt efter hemkomst.
Begäran skickades 4 juni och idag kom beskedet att SAS betalade kostnaden för den extra hotellnatten. Snyggt!
Är EBD.
Snyggt, en extra betald semesterdag!
 

Agö

Medlem
Det har sagts förut men det förtjänar att sägas igen. Blue1 och i synnerhet CC på Blue1 håller den slokande SAS-flaggan högt. Två otroligt trevliga flygningar med denna underleverantör igår. Fyra (4) ggr per ben kom de ut i kabinen och frågade om vi ville ha något mer. Tragiskt att sedan flyga med vanliga SAS, mummel om "kaffe" och sedan fördragen gardin resten av sträckan. CC på Blue1 verkar genuint glada över att arbeta i kabinen. SAS stolthet.
 
A

Aurora

Guest
Flygplanet vi skulle åka med fikk teknisk fel och måtte inn i hangar 30 minutter før avgang. Vi fikk gate-change og nytt flygplan, gikk ca 20 minutter sen. God medvind + fullt trøkk på motorene og vips var vi framme på destinasjonen 4 minutter før rutetid :)

Also: tusen takk til han hyggelige svensken som hjalp meg helt uppfordret med kofferten min i dag. Sånne folk er hverdagshelter :)
 

pswe

Medlem
Inte säker om kommentaren ska vara här eller i Diamondtråden, men hem från Helsingfors nu precis så kom jag ut till Vanta samtidigt med att boardingen inleddes på flighten före den jag var bokad på. Strikt prioboarding pågick, men jag fick fram en snabb fråga till en av agenterna, flighten var inte helt full upplyste hon så om jag åkte plus kunde hon få med mig. För dagen i Go så frågade jag lite försiktigt om ett Diamondkort kanske kunde underlätta. Med ett leende beklagade hon att hon bara kunde fixa mittensäte men jag fick gärna åka med:) Tack SAS!
 

NotRyan

Medlem
Inte säker om kommentaren ska vara här eller i Diamondtråden, men hem från Helsingfors nu precis så kom jag ut till Vanta samtidigt med att boardingen inleddes på flighten före den jag var bokad på. Strikt prioboarding pågick, men jag fick fram en snabb fråga till en av agenterna, flighten var inte helt full upplyste hon så om jag åkte plus kunde hon få med mig. För dagen i Go så frågade jag lite försiktigt om ett Diamondkort kanske kunde underlätta. Med ett leende beklagade hon att hon bara kunde fixa mittensäte men jag fick gärna åka med:) Tack SAS!
Frågan är ju om inte det här ska ligga i den andra tråden - "SAS - Det här gjorde ni inte så bra"...

Anledningen till det är att agenten bröt mot reglerna - Det är en Pandion-förmån du fick och det urholkar värdet av Pandion-statusen om vissa Diamond får den också, dessutom är det som vanligt inkonsekvent när många får tvärnej med hänvisning till att bara Pandion får det (som det ska vara).

Samtidigt är jag naturligtvis glad för din skull...
 

El0

Medlem
8ba2d902a849ad7e4f94b3be225caf53.jpg


Tack till dig (och resten av ett toppencrew), flygvärdinna på SK2026 som gav mig din fina smiletagg. :)
 
Måste passa på att hylla de fyra lite äldre svenska flygvärdinnorna som jobbade hårt på dagens fullsatta SK1484, en Boeing 737-800, OSL-ARN. Pluskabinen var 15 rader men alla blev serverade såpass snabbt som det bara är möjligt.

Jag har inget emot norska eller danska flygvärdinnor men upplever oftare att de lite äldre svenska damerna bjuder på det där lilla extra. Det känns på något sätt tryggt att flyga med dem.
 
Toppen