Senaste nytt

SAS - det här har ni gjort bra™!

JohnnyWilde

Medlem
Majoritet av de resorna har varit på Thai och det har aldrig sagts en bokstav om att vara beredd och assistera.
Inte heller på Cebu,Qatar eller Tiger!
Sas har jag inget minne av heller av. Dock var det ett par år sen sist.
 

palmen

Moderator
Jag sitter rätt ofta på nödutgångsplatser om jag flyger i ekonomi. Mig veterligen har jag varje gång fått info om vad som förväntas av mig när man sitter på just dessa platser.
 

agehall

Medlem
Att LCC-bolagen inte sköter sig är jag inte förvånad över. Men att Thai inte skulle informera om det låter konstigt. Det borde de göra. Samma sak med Qatar.
 
Majoritet av de resorna har varit på Thai och det har aldrig sagts en bokstav om att vara beredd och assistera.
Inte heller på Cebu,Qatar eller Tiger!
Sas har jag inget minne av heller av. Dock var det ett par år sen sist.

Jag sitter rätt ofta på nödutgångsplatser om jag flyger i ekonomi. Mig veterligen har jag varje gång fått info om vad som förväntas av mig när man sitter på just dessa platser.

Att LCC-bolagen inte sköter sig är jag inte förvånad över. Men att Thai inte skulle informera om det låter konstigt. Det borde de göra. Samma sak med Qatar.
Forsæt gerne diskussionen her: Er det normen at få en "instruktion" når man sidder ved nødudgangen? | BusinessClass.se forum | 300 000 inlägg om resor
 

mha321

Medlem
Checkade just in 34kg specialbaggage. När jag frågade vad det skulle kosta så fick jag svaret "eftersom du är diamond och bara har ett kolli, så struntar vi i det den här gången". Det står säkert inte i instruktionsboken (som ändå ingen läser), men skickar verkligen en bra signal!

SAS Go till Oslo för övrigt, så inte direkt en glamorös biljett :)

(Nu ska jag bara hoppas på att det faktiskt kommer fram i andra ändan, vilket jag inte direkt har bra track-record på just på OSL...)
 

OnlyAFool

Medlem
Blev försenad igår på Newark-Arlanda. Det var pga en punktering. Men de var mycket bra på att förmedla information vad förseningen berodde på och hur de försökte byta däck. Så två tummar upp till besättningen, som gjorde det bästa av en tråkig situation.
 

Agö

Medlem
Mycket snyggt och korrekt hanterat av SAS!

Rejsende med SAS til New York kan fra den 15. juni og tre måneder frem se frem til en særlig oplevelse, hvis man har booket en billet i Plus-klasse og rejser med SK901/902 fra og til København.

SAS har nemlig besluttet i perioden fra den 15. juni til den 25. september at indsætte flyet med registreringen LN-RKP på aftenafgangen kl. 18.35 fra København og retur fra Newark 23.30.


LN-RKP er det Airbus A340-300 fly, som SAS anskaffede sig sidste år som reservefly. Flyet kom fra LAN Chile og er ikke blevet omkonfigureret til en egentlig treklasses-udgave som de øvrige langdistancefly hos SAS. Forrest i Economy-kabinen er dog 32 sæder med lidt bedre benplads, men selve sædet er det samme som de øvrige 178 Economy-sæder.

Da der således ikke er en separat Plus-kabine på LAN-flyet med større sæder, har SAS besluttet, at alle passagerer med billet til Plus-klasse skal opgraderes til Business-klasse. Her er der plads til 42 passagerer med full flat beds og en 2-2-2 konfiguration med en sædeafstand på 74 tommer.

Det er passagerer booket ind i klasserne Y, S, B og P, der kan gøre sig forhåbning om at få et større og bedre sæde på rejsen frem og tilbage til New York-Newark.


Plus-passagerer får Business til New York
 
Det var något utöver det vanliga får jag ändå säga. Men vad säger det om bokningsläget? Att alla som bokat plus får business måste betyda att ingendera kabin varit speciellt full.

Är det fortfarande möjligt att boka plus?
 

Agö

Medlem
Jag flög SK901/902 för några år sedan när Omni Air plötsligt kom in i bilden. Fick kompensation för nedgradering (600 EUR x 2) för avsaknad av Economy Extra på en awardresa. Om inte annat blir det väl billigare för SAS att lösa det på detta sätt. Det är sannolikt inte så många som drabbats av detta i nu aktuellt fall - Plus går ju inte att boka som award och försäljningen av Plus till dessa avgångar har stoppats sedan länge.
 
Toppen