Senaste nytt

SAS - det här har ni gjort bra™!

Jakob K

Medlem
Precis, hade de varit på hemvägen då jag köpte en uppgradering till business och det inte skulle fungera hade nog ersättningen vart annorlunda tror jag...

Men lite roligt är att hon bara, jag vill gärna föra tillbaka dina 25 kr för chipsen :D

Detta är ju på EKs nivå. Skillnaden är att EK bollar med tusentals kronor mellan F och C....
 
Du måste tänka större, tänk smoothie, tänk två chipspåsar! Ja, världen ligger sannerligen för våra fötter...
2 påsar? Om man räknar på att en påse är typ en näve chips så blir de mycket chips till slut..... Man kanske älskar chips, skulle vara kul o tömma planet på chips och sen få räkningen betald :p
 
Skrev med chatten igen.... intressant..... Nu är nog @agehall budord nr3 helt klarlagt när man inte kan svara på en sådan enkel fråga ombord....... Ingår chips ?
Chips sas chatten och stavanger wifi.png
 

mha321

Medlem
Skrev med chatten igen.... intressant..... Nu är nog @agehall budord nr3 helt klarlagt när man inte kan svara på en sådan enkel fråga ombord....... Ingår chips ?

Det positiva är ju att han åtminstone säger att han inte vet. Betydligt bättre än de fall där personen i kundtjänst med 100% säkerhet hävdar hur något är, och så visar det sig vara fel..
 

Olle A

Medlem
Det började med att jag frågade servicedisken i Tromsö om dom kunde boka om oss till ett tidigare plan till Stockholm vid bytet i Oslo då vi reste utan bagage och har Star Alliance guld. Vi hade SAS Plus-biljetter, dock inte de allra dyraste och därför ville man ha 1900 NOK för oss 3 personer. Jag tackade nej men då påpekade man att vi kunde gå direkt till gaten i Oslo så kunde vi bli ombokade gratis eftersom det fanns gott om plats.
Väl på plats i Oslo frågade jag vänligt den första personalen som kom till gaten om det fanns plats för oss och fick svaret att det fanns det säkert men att jag skulle gå till SAS servicedisk så skulle dom fixa detta.
Servicediskens personal knappade länge på datorn och ringde ett samtal för att sedan meddela att det skulle kosta 1200 NOK per person !!
Tackade förstås nej och sa att då får vi väl tillbringa några timmar i loungen i stället.
Tillbaka till gaten för att meddela detta till hustru och dotter.
Då stegar min dotter fram till den ordinarie gatemanagern och frågar samma fråga och direkt fick hon frågan om var vi ville sitta samt fick nya platskvitton utprintade och inom ett par minuter var vi på väg att boarda, med prioboarding förstås.
Slutade bra alltså, när man träffade på rätt person.

Jag får väl ta med dottern på resorna i fortsättningen men det kommer att bli tungt !
Ja alltså, när vi skulle in i inrikesloungen i Oslo häromdagen så stod det att man skulle bära barnen genom automatspärren men då hon är 25 år blev det lite för tungt för mej så jag fick lov att gästa in henne i stället. ;)
 

Thornado

Medlem
Jag har varit på Europaturné (segment run) idag för att klara min Eurobonus challenge, och efter en vända till Geneve och Hamburg så kom vi tillbaka till Köpenhamn lite före tidtabell och jag hade egentligen ganska lång väntetid i loungen innan min flight hem till Stockholm. Kollade dock om det fanns någon tidigare flight och det visade sig att i gaten bredvid så fanns en flight till Arlanda som hade avgångstid om 15 minuter, så frågade om jag möjligen kunde få åka med den istället och 2 minuter senare satt jag ombord en flight med avgångstid 2h45min tidigare än min ursprungliga bokning - tack för det SAS!
 

teachme

Medlem
Hade uppgraderat med optiontown från Go till Plus på en flygning ARN-EWR i julas men fick bara poäng för Go. Mailade Sas om det i januari och fick snabbt svar om att det skulle korrigeras. Såg nu i maj att jag inte fått de poängen och mailade samma handläggare igen och förklarade situationen väldigt kort och sa att jag inte hade kvar biljetten. Inom 24h hade jag poängen på kontot. Fint!
 
Toppen