Senaste nytt

SAS - det här har ni gjort bra™!

Kimmen00

Medlem
Hem från NRT i torsdags. Satt i GO då varken Pluss/C via OT gått genom. Vi hade valt sätet precis bakom Plus då det är större benutrymme där. När sen de kommer ut med dryckesvagnen så ger de mig och frugan först var sin mousserande samt sen även flaskor vin till maten, ingen kostnad och med glatt leende. Jag kollade runt och ingen annan runt oss fick något. Jag är ej EBD (blev iof efter denna resa) men gratis dricka i GO tjafsar man ju inte mot så vi tog mot det glada i hågen.

Sen under resan kom de ut med mackor och även godis i skål till Plus-kabinen och efter gått genom plus gav de oss oxå! Vet ej anledningen men bra jobbat SAS :)
 
Prov på när SAS Costumer Care fungerar!!!

Flög till New York (Newark) för ca 2 veckor sen och fick uppleva den nya kabinen i plus på utvägen och business på hemvägen. Tråkigt nog på utresan fungerade inte IFE alls på hela flighten och jag skrev ett feedback till SAS för 1 vecka sen och fick svar efter 5 dagar att jag fick välja på 50 Euro voucher eller 5000 extrapoäng, valde det sistnämnda.

Skrev även i feedbacken att jag tycker det var absurt att man skall betala 25 kr för chips medans man får beställa in hur mycket "bubbel" och annan dryck gratis. Dom skrev att detta är helt fel och att det skall ingå så hon skulle förra tillbaka 25 kr till mig, inget jag krävde utan något dom erbjöd själva.

Fick svar idag igen efter att ha mailat tillbaka till dom i onsdags och där hon skrev att hon skickat iväg begäran att poängen skulle föras över och att pengarna är inne på kontot inom 5 arbetsdagar. Poängen var inne på kontot 1,5 timme efter att mailet dykt upp i inkorgen.

SAS det här gjorde ni SUPER bra! :)
 
Prov på när SAS Costumer Care fungerar!!!

Flög till New York (Newark) för ca 2 veckor sen och fick uppleva den nya kabinen i plus på utvägen och business på hemvägen. Tråkigt nog på utresan fungerade inte IFE alls på hela flighten och jag skrev ett feedback till SAS för 1 vecka sen och fick svar efter 5 dagar att jag fick välja på 50 Euro voucher eller 5000 extrapoäng, valde det sistnämnda.

Skrev även i feedbacken att jag tycker det var absurt att man skall betala 25 kr för chips medans man får beställa in hur mycket "bubbel" och annan dryck gratis. Dom skrev att detta är helt fel och att det skall ingå så hon skulle förra tillbaka 25 kr till mig, inget jag krävde utan något dom erbjöd själva.

Fick svar idag igen efter att ha mailat tillbaka till dom i onsdags och där hon skrev att hon skickat iväg begäran att poängen skulle föras över och att pengarna är inne på kontot inom 5 arbetsdagar. Poängen var inne på kontot 1,5 timme efter att mailet dykt upp i inkorgen.

SAS det här gjorde ni SUPER bra! :)
Så enligt kundtjänst ingår chips i plus? Är inte detta tvärtemot vad vi fått för besked innan?
 

fcx

Medlem
Fast här är det ju inte bara att kundtjänst lovar något som ej är sant, såsom wifi på Houston-linjen. Utan de ersätter de facto chipsutlägget. Skall vi se detta som ett prejudikat? Således är det fritt fram att köpa chips i plus och sen få det ersatt av kundtjänst.

Det enda du riskerar är 25 kronor...
 
Toppen