Senaste nytt

SAS - det här har ni gjort bra™!

D

Deleted member 4971

Guest
När du är EBP så har du rätten till den service som erbjuds C-klass oavsett din bokningsklass

Det jag menar, jag har alltså missat något! Har gjort några resor i C-klass men aldrig förut har jag blivit tillfrågad "Är det *Efternamn*" ja? Och fått en flaska vatten efter boarding och minuter senare få pursern ner till 24D för att fråga om jag vill byta plats "Du får sitta vaaaar du vill" ;)
 

Glenn E

Medlem
Jag flög med SK997 till Shanghai i business igår och det var riktigt bra. Champagnen, Henroit smakade mycket bra. Maten var både skandinavisk och välsmakande. Förrätt : kallrökt torsk med löjrom. Huvudrätt : brässerad renkind med potatisgratäng. Riktigt gott rödvin från Chile till det. Chardonnay till förrätten. Calvados efter maten. Det var en kines som skötte mitt säte. Han var bara ett par sekunder långsammare än Asiana första klass. Det tog aldrig mer än 10 sekunder från jag tryckte på serviceknappen till någon stod vid mitt säte. Visserligen var det halvbesatt men detta var mycket bättre än jag väntat mig:)
 

palmen

Moderator
Får ge beröm till diamondsupporten via mail. Mailade vid midnatt och hade svar idag vid 10-tiden. Tyvärr kunde de inte lösa ärendet så jag blev hänvisad till customer care formuläret, återstår att se hur lång svarstiden blir där.
 

Dr. Miles

Expert
Jag var på en SAS flight mellan Hamburg och Stockholm idag.

En rad framför mig (rad 10) satte tre personer i SAS Go och varav två var ett par. Raden saknade fönster.

Paret frågade en av flygvärdinnorna om det var okej att de flyttar till en rad framför dem som var lediga (SAS Plus).
Första svaret var att de inte fick byta till raden framför men det var okej att flytta till bakre delen av kabinen efter start.

När flygvärdinnan gjorde kontroll av passagerarnas säkethetsbälte kom hon tillbaka till paret och sa "Det är tråkigt att sitta i raden där det saknar fönster. Ni kan flytta till en rad framför er." och sedan flyttade hon SAS Plus skylten till en rad framåt.

Jag gillar sådan smidig lösning med tanke på att beläggning i SAS Plus var under 10 personer men de fanns 9 rader för SAS Plus.

Det kostade ingenting för SAS och paret och tanten som satte i rad 10 blev säkert nöjda kunder.

SAS - Det har ni gjort bra!
 

Timotey

Medlem
Jag var på en SAS flight mellan Hamburg och Stockholm idag.

En rad framför mig (rad 10) satte tre personer i SAS Go och varav två var ett par. Raden saknade fönster.

Paret frågade en av flygvärdinnorna om det var okej att de flyttar till en rad framför dem som var lediga (SAS Plus).
Första svaret var att de inte fick byta till raden framför men det var okej att flytta till bakre delen av kabinen efter start.

När flygvärdinnan gjorde kontroll av passagerarnas säkethetsbälte kom hon tillbaka till paret och sa "Det är tråkigt att sitta i raden där det saknar fönster. Ni kan flytta till en rad framför er." och sedan flyttade hon SAS Plus skylten till en rad framåt.

Jag gillar sådan smidig lösning med tanke på att beläggning i SAS Plus var under 10 personer men de fanns 9 rader för SAS Plus.

Det kostade ingenting för SAS och paret och tanten som satte i rad 10 blev säkert nöjda kunder.

SAS - Det har ni gjort bra!
Älskar folk med sunt förnuft! Så enkelt för vissa och totalt omöjligt för andra.
 

sjabby

Medlem
Jag var på en SAS flight mellan Hamburg och Stockholm idag.

En rad framför mig (rad 10) satte tre personer i SAS Go och varav två var ett par. Raden saknade fönster.

Paret frågade en av flygvärdinnorna om det var okej att de flyttar till en rad framför dem som var lediga (SAS Plus).
Första svaret var att de inte fick byta till raden framför men det var okej att flytta till bakre delen av kabinen efter start.

När flygvärdinnan gjorde kontroll av passagerarnas säkethetsbälte kom hon tillbaka till paret och sa "Det är tråkigt att sitta i raden där det saknar fönster. Ni kan flytta till en rad framför er." och sedan flyttade hon SAS Plus skylten till en rad framåt.

Jag gillar sådan smidig lösning med tanke på att beläggning i SAS Plus var under 10 personer men de fanns 9 rader för SAS Plus.

Det kostade ingenting för SAS och paret och tanten som satte i rad 10 blev säkert nöjda kunder.

SAS - Det har ni gjort bra!

Bra service av SAS.
 
Kanske tveksam "Gjorde ni bra" men ändå positivt :D

Jag beställde en sån där "wine pourer deluxe" som goodie bag (diamond) i våras. Fick hem den och efter 2 användningar gick den sönder, toppen ramla av och den slutade låta vinet rinna igenom den efter jag satt ihop den själv igen. Mailade rätt support och förklarade situationen, bad om att få returnera produkten då jag ansåg den vara felaktig, ville även få min "goodie bag" ersatt av ett annat val då jag misstror denna produkts kvalitet.

Efter några vändor med mail med olika personer varje gång fick jag beskedet att jag fick returnera produkten och att de lägger in en ny goodie bag "token" åt mig. Sen blev det tyst i rutan, i 2 veckor har jag mailat på samma mail och frågat vart jag skickar prylen och när jag får min goodie bag token tillbaka. Tystnad.
Så idag loggade jag in och kikade, då har jag helt plötsligt fått tillabaka knappen "Köp". La illa kvickt en beställning på en annan sak.
Noterade även att ordningen ändrats i info rutan, nu har jag "one (1) Diamond Extra" istället :)
Så bra gjort SAS. Nu får vi väl se om de någonsin informerar mig vart jag ska skicka den trasiga prylen...
Screenshot 2015-05-12 07.36.56.png
 
Toppen