Senaste nytt

SAS - det här har ni gjort bra™!

JoelG

Medlem
Dagens eftermiddagsflight till Sundsvall gick så smärtfritt som det bara kan gå. Då alla Plus-platser var uppbokade när jag tänkte checka in så väntade jag med att checka in tills jag kom till den manuella disken. Väl där fick jag till min stora förvåning 1E. Checkade även in min väska som fick priotagg. Vid boarding så tyckte jag det gick mer smärtfritt än vanligt, trots att 60 personer hade plusbiljetter och antagligen en del EBG/EBD. Vanligtvis brukar det vara en rusning för att komma ombord på just flighter till Sundsvall.

När boarding var completed visade det sig att personen som hade 1D inte kom, vilket gjorde att jag kunde byta plats och därmed ha mittenstolen fri. Vidare gjorde personalen ett mycket gott intryck trots att planet endast är i luften i 35 min och deras arbete försenades pga turbulens vid start. Avslutningsvis kom jag av planet först och min väska var först på bandet.

Tack SAS för en felfri resa!!
 

Jonas C

Medlem
Efterregistrering av Lufthansa flygning till SAS EuroBonus gick överraskande fort. Tog cirka 4 dagar från att registreringen skickades in tills dess att poängen landat på kontot. Smidigt att kunna göra retroclaims online utan krångel med pappersblanketter och inkompetent kundtjänst à la Turkish. Känns som att SAS IT har fått mycket ogrundad kritik, i synnerhet när det finns flygbolag som är miljoner gånger värre.
 
Mailade igår kväll efter stängning till goldsupporten och begärde "efterregistrering" av poäng för familjen enligt gamla poängtabellen för plusbiljetter på senaste resan till LPA. (Bokade före förändringen) Fick autosvar att de öppnar imorgon klockan 08:00 samt mitt ärendenummer. Räknade med att detta tar några dagar men idag klockan 09:00 satt poängen på respektive familjemedlems konto samt en bekräftelse var mailad från supporten på detta. Way to go!
 
@Holgersson : Jag upplever att det är rätt bra fart på EBG/EBD-supporten, speciellt när det är lite enklare ärenden.

Håller med dig, men detta var nog rekord för mig. Brukar vara minst en dag även på enklare ärenden historiskt tycker jag, men som sagt jag är väldigt nöjd. (Tycker även att svar inom en till två dagar är helt ok med tanke på vad en fullvärdig support kostar att hålla igång samt belastningens variation över året)
 

SNIFF

Medlem
Tror inte jag skrev denna förut.
En vän bokade gemensam resa till PRG med SAS i Go, via resebyrå. Det var markant mycket billigare än på SAS.se. Väl bokad så ville jag försöka välja plats som EBG men gick inte att göra på något vis. Inte heller säkert att det ska gå när man bokat genom resebyrå?

Mailade guldsupporten och förklarade läget och min önskade seating.
Fick det glada svaret inom en timme att hela sällskapet nu placerats på rad 4A-C.
 

Meazza

Medlem
Flög CDG–ARN i SAS Plus i förmiddags, och allt fungerade föredömligt. Jag och flickvännen satt i SAS-loungen tills personalen där ropade att boardingen var på gång. Några minuter senare kom vi till gaten och där var de stenhårda på att bara boarda Plus (totalt 5 pax) - det kändes som att de t o m väntade in oss två. Först efter att vi hade gått igenom så släppte de på Go. Bra personal och rapp servering på planet, och sen kom bagaget först på Arlanda också.
 

SNIFF

Medlem
Inget av nedanstående hade hänt utan BC!

Idag hade jag en mindre bra upplevelse med SAS och en mycket bra upplevelse med SAS som överväger den dåliga.

Som inlägget ovan visar, skulle jag och några vänner hem från PRG. Jag hade mailat gold-mailen med ärendet att få en valfri rad men D-plats i Go, det gick att ordna enligt utsago.

När jag väl checkade in såg jag, att jag var på E-sätet. Det gick inte att ändra det via appen eller hemsidan. - Antagligen för att min vän bokade oss via resebyrå. Väl på flygplatsen undvek jag en enorm kö med hjälp av mitt EBG och gick mot loungen med mina vänner. Det blev ännu bättre när jag beväpnade mig med EBG, TK-Elite och Priority Pass och besegrade (bad mycket vänligt om att bli insläppt) en lvl 70 receptionist och fick in mina vänner i loungen på PRG. Där satt vi i två timmar då flyget blev försenat med en timme, mycket uppskattat av vännerna.

Stärkta av en hel bar kom vi till gaten, glada i hågen, och möttes av röda kryss vid boarding. Det visar sig att hela sällskapet med mitt PNR-nummer uppgraderats till SAS Plus 1D-F och jag fick mitt D-säte som jag ville ha till sist.

Hurra hurra. ^_^

Mitt nya indian-namn är nu SNIFF: lord of Lounges - destroyer of Go.
 
Jag och en kollega skulle åka hem från Sundsvall igår klockan 19:00. Vi blev dock färdiga strax innan 16:00 och var på flygplatsen redan då och lämnade hyrbilen. Gjorde en chansning och frågade om vi trots Go biljetter kunde få åka med till ARN klockan 16:20. Hon bekräftade att Go inte går att boka om men kunde ändå få oss till Arlanda med den tidigare avgången denna gång... Dock sa hon att vi får räkna med att anslutande flyg till GOT måste vi vänta på till 20:20 enligt ordinarie biljett.
Nöjda och glada ändå då vi kände att några timmar på T4 är bättre än i en stol på Sundsvalls flygplats.
När vi landade på ARN har vi fått ett SMS att vår avgång 19:00 från Sundsvall var inställd och buss skulle ersätta vilket hade resulterat i en extra natt på ARN. Grymt nöjda över att ha kommit iväg tidigare, istället för att ha kvarstått på en avgång som sedan ställdes in (sen är det inte bra av SAS Att ställa in ett plan, men eftersom vi blev ombokade är vår upplevelse hemmahörande i denna tråden).
Gjorde en chansning vid servicedisken på ARN T4 och frågade om möjlighet att komma med 17:50 till GOT istället och det visade sig att även denna gång kunde vi få hjälp trots Go biljetter. De löste till och med så incheckat bagage kom med samma flyg till GOT.
Så hatten av för SAS och de båda medarbetare (Sundsvall och ARN T4) som gjorde mer än vad som behövdes för att underlätta min och min kollegas vardag.
 
Igår 19:00 CPH-ARN, mellanlandat från FCO 1.5 timmar tidigare.
Vid gate plonkar spärren ilsket rött och ber oss ta kontakt med personal. En underbart glad och strålande kvinna möter upp och tittar på mitt sällskap om 4 vuxna och 2 1.5 åringar, lagom trötta efter en lång dag.

Hon säger "ja men är det inte XX och XX?" Jo det stämmer, säger vi.
Hon fortsätter "Jo jag flyttade runt er så ni har hela rad 27 för er själva (3+3), välkomna till SAS och ha en underbar resa!

Efter den tvärtom fördjävliga behandlingen FCO-CPH med dansk purser som blev ursinnig på mig så var det här helt magiskt! (skriver om detta i SAS det här gjorde ni inte så bra)
 
Toppen