Jag hade en oanvänd business (C) biljett liggandes. Missade denna biljett som var från CPH -> PVG då TAP klantade till det. Fick köpa en ny biljett och denna blev liggandes. Nu var det dock läge att använda denna biljett som är en enkelresa där första legget är använt. Men, nu tänkte jag starta från Stockholm och inte från Köpenhamn och ringde SAS kundtjänst. Fick tag på en trevlig kille som efter ett tag kunde finna min oanvända biljett. Berättade vad jag ville och vi fann tillsammans att det var billigare att åka ARN - CPH i baksätet på flyget 16.20 till CPH. Denna skulle kosta 800 kronor. Jag gav honom allt han behövde inkluderat kortnummer osv. I dag så ringer han och bekräftar att allt är klart. Men istället för att debitera mig ändringsavgiften på min biljett (1000 RMB (1300 Sek) så debiterar dom mig 1.387 kronor för en Plusbiljett från ARN-CPH inkluderat ändringsavgiften. Billigaste plus kostade över 2000 kronor då jag tittade samma dag. SÅ, tack SAS för att ni lägger till resan från ARN till CPH alldeles gratis och i go. Känns skönt att kunna lita på mitt flygbolag.