Senaste nytt

SAS - det här har ni gjort bra™!

Yoghurt

Medlem
Tror ärendet får den status man har när det skickas in. Precis som att status vid bokning av biljett är det som hamnar på pax listan och i gate/säk maskinerna också. Hände mig i CPH när jag gick från EBS till EBG. Bokade resan som EBS och flög som EBG, fick bråka som bara denn för att få gå genom Fasttrack oavsett om jag hade EBG kortet i plånboken...
En vän till mig var med om en liknande händelse. Han hade köpt en tur och retur-biljett och blev silvermedlem på vägen upp. På vägen ned tänkte han utnyttja hans nya silvermedlemskap och checka in två väskor. Vid den automatiska incheckningsdisken blev det givetvis problem och han fick ta kontakt med personalen. Min vän förklarade att han var silvermedlem och att han ville checka in två väskor, men att automaten vägrade skriva ut två taggar. Mannen frågade surt varför han då inte skrivit in kortnumret till silverkortet i bokningen, men min vän hade ju gjort bokningen när han var basicmedlem och kunde därför inte göra det. Tillslut gav mannen med sig och fixade så att han kunde checka in båda väskorna efter att ha visat det virtuella silverkortet och det nya kortnumret i appen.

Summa summarum, bäst att ändra kortnumret på en gång i alla eventuella bokningar för att slippa problem :)
 

Yoghurt

Medlem
Och någon med en halv dags kurs i kundservice skulle istället ha tackat för lojaliteten och gladeligen rättat till det som behövdes. Denna berättelse är i helt fel tråd.
Det har du helt rätt i, mannen var inte alls tillmötesgående och det hör egentligen inte hemma i denna tråd. Men det var en anekdot om en liknande händelse som den Christian beskrev och det var därför jag skrev det här, det var inte tänkt som en hyllning till SAS.
 
Kommer till Landvetter idag 17:30 och ska flyga hem till Stockholm med 19:35 avgången. Finns en avgång vid 18:30 så springer snabbt förbi gaten och frågar om de är möjligt att komma med på det tidigare flyget. 1 min senare så säger hon: Du får 3F, trevlig resa.

En sas ungdombiljett uppgraderad till plus med OT hade jag. Inga problem och en skön avslutning på en bra helg.

Är EBG.
 

Transit

Medlem
Efter en riktig lång resa (Pucalpa - Lima - Panama - New York, dock i First) skulle jag hoppa på mitt flyg hem till Stockholm via Oslo med SAS.
Biljett bokad i SAS Plus Saver som blev uppgraderad med Option Town till Business.

Jag checkade in som vanligt skrattade lite åt att jag trots ett helt gäng flighter med SAS blandat i Plus och Business aldrig lyckats pricka in den nya kabinen, fick mitt boarding pass och vände mot security.
Sen slog det mig, kanske jag skulle fråga om de helt enkelt kan byta rutt hem åt mig så jag får pröva nya kabinen, jag hade ingen direkt flight så för mig kvittar det om jag åker hem via CPH.
Så jag vände om och ställde en frågan till kvinnan som precis checkat in mig.
Ett samtal till biljettkontoret, ett par minuter senare hade jag istället ett singel- fönstersäte på 6H till Arlanda via CPH :)

Otroligt bra service och trots att jag upplevt deras uppdaterade servicekoncept så var intrycket mycket starkare i deras nya kabin.
Snygg kabin och en välbehövlig uppdatering.

Tack SAS!!!
 

Kimmen00

Medlem
Landade runt 1130 på CPH med SK752 från WAW i torsdags. Hade en 2 timmars väntan (SK1422) på min connecting till ARN. Tyckte att det borde gå en kärra till arlanda innan dess och gick och kollade på tavlan. Visst, SK1420 gick 1145 och turligt nog var gaten B5 vilket var 30 meter bort.. Gick dit och fick på 10 sekunder hade de rivit den gamla och jag fick en ny plusbiljett, 4F, och knallade på planet. Bra jobbat SAS! Skönt att komma hem 2 timmar tidigare. Dessutom var CC på SK1420 sjukt trevliga! :)
 

FFlash

Medlem
Flög SAS nya ATR och beläggningen var ungefär 60%. De hade flyttat "Plus-kabinen framåt så att varje Plus pax fick ett ledigt säte för sig, medans Go var "Go pack yourself tighter"

En små grej men bra gjort, speciellt då det inte finns mycket man kan särskilja Plus på en ATR!
 

famhanssons

Medlem
Flög ZRH-ARN i Economy och gick fram till gaten o frågade om de fanns en chans till uppgradering (visade mitt EBD). Efter lite koll i datorn sa de att de inte kunde se mitt EB konto o därför inte göra något.

Nåja, försöka duger. På väg in i planet visar jag mitt kort till en flygvärdinna (manlig) o frågar snällt om det finns chans till uppgradering. Till svar får jag att de inte kan göra något utan det måste skötas vid gaten. Inget konstigt så långt.

Då händer att samma flygvärdinna ser en bekant o plockar fram honom i Plus. Svaret jag fick o beteendet med en bekant gör mig arg. Jag mailar SAS o tycker att lojala resenärer har en lägre status än bekanta o tycker det är bedrövligt.

Jag får ett mail där de säger att det ska följa upp händelsen o att lojala resenärer naturligtvis ska ha hög status. Som kompensation ger di mig 5.000 EB poäng!!!

5.000 poäng för en händelse som bottnar i något jag inte har rätt till. SNYGGT GJORT SAS
 
Toppen