Jakob Österberg
Medlem
Jag fick ringa dem för att få nya kort, då gick det på bara två-tre veckorJag fick nytt Mastercard och Diners med guld inom 1-3 arbetsdagar... Amex väntar jag fortfarande på nytt ett par år senare
Jag fick ringa dem för att få nya kort, då gick det på bara två-tre veckorJag fick nytt Mastercard och Diners med guld inom 1-3 arbetsdagar... Amex väntar jag fortfarande på nytt ett par år senare
En vän till mig var med om en liknande händelse. Han hade köpt en tur och retur-biljett och blev silvermedlem på vägen upp. På vägen ned tänkte han utnyttja hans nya silvermedlemskap och checka in två väskor. Vid den automatiska incheckningsdisken blev det givetvis problem och han fick ta kontakt med personalen. Min vän förklarade att han var silvermedlem och att han ville checka in två väskor, men att automaten vägrade skriva ut två taggar. Mannen frågade surt varför han då inte skrivit in kortnumret till silverkortet i bokningen, men min vän hade ju gjort bokningen när han var basicmedlem och kunde därför inte göra det. Tillslut gav mannen med sig och fixade så att han kunde checka in båda väskorna efter att ha visat det virtuella silverkortet och det nya kortnumret i appen.Tror ärendet får den status man har när det skickas in. Precis som att status vid bokning av biljett är det som hamnar på pax listan och i gate/säk maskinerna också. Hände mig i CPH när jag gick från EBS till EBG. Bokade resan som EBS och flög som EBG, fick bråka som bara denn för att få gå genom Fasttrack oavsett om jag hade EBG kortet i plånboken...
Mannen frågade surt varför han då inte skrivit in kortnumret till silverkortet i bokningen
Det har du helt rätt i, mannen var inte alls tillmötesgående och det hör egentligen inte hemma i denna tråd. Men det var en anekdot om en liknande händelse som den Christian beskrev och det var därför jag skrev det här, det var inte tänkt som en hyllning till SAS.Och någon med en halv dags kurs i kundservice skulle istället ha tackat för lojaliteten och gladeligen rättat till det som behövdes. Denna berättelse är i helt fel tråd.