Senaste nytt

SAS - Det här gjorde Ni inte så bra!

ski

Medlem
Alltid inrikes och faktiskt även någon gång ARN-CPH.
"Snålfrukosten" serveras mellan Arland och Sundsvall. Består av macka, pärondricka och oftast youghurt. På övriga inrikes tycker jag att frukosten är bra med varmt bröd, juice, youghurt/müsli. Inte mycket att klaga på tycker jag. Mellan Arlanda och Sundsvall är det kort flygtid så jag förstår att man inte hinner med så mycket mer servering.
 

Dr. Miles

Expert
"Snålfrukosten" serveras mellan Arland och Sundsvall. Består av macka, pärondricka och oftast youghurt. På övriga inrikes tycker jag att frukosten är bra med varmt bröd, juice, youghurt/müsli. Inte mycket att klaga på tycker jag. Mellan Arlanda och Sundsvall är det kort flygtid så jag förstår att man inte hinner med så mycket mer servering.

Sånt här? (Bilden är frukost på SAS long-haul i Economy class)
SAS Economy class CPH-PEK_11.jpg
 

Adam

Medlem
Ni menar inte att det är Croissanter på GOT-CPH fortfarande? Det var det för 8 år sedan när jag var på SAS också. Ha ha ha.
 

fly4fun

Medlem
SAS hemsida nere IGEN - 4:e gången för mig denna vecka. Jag tror inte det har funnits en enda vecka senaste 2 åren som deras hemsida fungerar hela veckan. Hur f*n kan man vara så dj*vla sämst? Fattar inte SAS att deras hemsida är det absolut viktigast dom har. Hur hade dom tänkt sig sälja resor om sidan inte fungerar? Jag är fullkommligt övertygad om att SAS varje år går miste om försäljning till ett 9 siffrigt belopp p.g.a. de ständiga strulen med sin hemsida. Man jagar kostnader som ger nån tusenlapp i effekt, men skiter i sin största försäljningskanal. Ett mysterium!
 

agehall

Medlem
Jag tycker det saknas detaljer här. Det verkar som Montrealkonventionen och IATA-reglerna går emot varandra, då de senare mig veterligen lägger ansvaret på det flygbolag som misslyckas leverera passageraren (Bangkok Airways i det här fallet).

Jag kan bara hålla med. Jag förstår faktiskt inte varför SAS skulle stå för kostnaderna här. Montrealkonventionen är inte helt logisk där imho. IATAs regler låter mer rimliga då den som orsakar problemet också får ta konsekvenserna.

I slutändan så finns det bara en lärdom här - ha ordentlig reseförsäkring.
 

MarcusC

Medlem
Ni menar inte att det är Croissanter på GOT-CPH fortfarande? Det var det för 8 år sedan när jag var på SAS också. Ha ha ha.

Jajemen...going strong......tråkigare catering får man leta efter. Jag föredrar nästan economy GOT-CPH, då får man en juice eller vatten.

Visst är flygtiden kort, men många bolag serverar mycket mer på 30min....
 

Concorde

Founding Member
Ju fler som bojkottar SAS ju snabbare måste man rekonstruera och vi får "new SAS" som kan faktiskt kan konkurrera. Man är omkörda på alla kanter idag.
 
Eller så får vi samma utveckling som BUD efter Malevs konkurs. Nästan hela marknaden tas över av framgångsrika LCC som Easyjet, Ryanair och Norwegian.
 
Toppen