Senaste nytt

SAS - Det här gjorde Ni inte så bra!

Helli

Medlem
Låter rimligt att du får 5400 kronor i kompensation för detta.

Ärligt tycker jag inte 5400kr räcker då det blev en totalt sömnlös natt för mig och en mycket ledsen dotter var resultatet. Vi hade haft det bättre i Plus! Flyger man business borde jag väl kunna ställa lite krav, nu pga strömlöst säte osv var min flygkomfort mer åt eco hållet även om maten självklart var bättre.

Ang Australien behöver jag hitta vänner att betala hyra mot swish och som ansluter sig till Billhop (vilket förövrigt verkar vara en soppa utan like).
 

Berglund

Medlem
Ärligt tycker jag inte 5400kr räcker då det blev en totalt sömnlös natt för mig och en mycket ledsen dotter var resultatet. Vi hade haft det bättre i Plus! Flyger man business borde jag väl kunna ställa lite krav, nu pga strömlöst säte osv var min flygkomfort mer åt eco hållet även om maten självklart var bättre.
Ärligt talat tycker jag att du låter bortskämd med ett sådant synsätt. Om du har betalat för något och det inte fungerar/levereras enligt beskrivningen, får säljaren antingen reparera varan eller ge pengarna tillbaka. Får du tillbaka dina 5400 kronor så får det nog anses som en rimlig kompensation.

Det är ju inte kul när det strular men det är ju inte som om SAS har utsatt dig för något lidande. Man har inte spillt varmt kaffe över dig eller fördärvat dina kläder. Du har inte orsakats någon skada som du borde ersättas för. Uppenbarligen tycker du ju själv att du borde få mer, utveckla gärna ditt eget resonemang och vad du tycker är rimligt?! Att du flög business är ju inte direkt ett frikort till vad som helst.

Att sin dotter blev ”mycket ledsen” är ju tråkigt men har ju ingen som helst bäring på ersättning eller tjänsten i sig. Det är inte jättemånga elvaåringar som över huvudtaget flugit businessclass, hon borde vara glad över det.
 

Helli

Medlem
Ärligt talat tycker jag att du låter bortskämd med ett sådant synsätt. Om du har betalat för något och det inte fungerar/levereras enligt beskrivningen, får säljaren antingen reparera varan eller ge pengarna tillbaka. Får du tillbaka dina 5400 kronor så får det nog anses som en rimlig kompensation.

Det är ju inte kul när det strular men det är ju inte som om SAS har utsatt dig för något lidande. Man har inte spillt varmt kaffe över dig eller fördärvat dina kläder. Du har inte orsakats någon skada som du borde ersättas för. Uppenbarligen tycker du ju själv att du borde få mer, utveckla gärna ditt eget resonemang och vad du tycker är rimligt?! Att du flög business är ju inte direkt ett frikort till vad som helst.

Att sin dotter blev ”mycket ledsen” är ju tråkigt men har ju ingen som helst bäring på ersättning eller tjänsten i sig. Det är inte jättemånga elvaåringar som över huvudtaget flugit businessclass, hon borde vara glad över det.
Jag kanske låter bortskämd men att ligga i en felställning ”hela den korta natten” och inte få en blund tycker jag borde ge något. Jag snackar inte mycket utan mer visa att man förstår att det inte är vad man kan förvänta. Lite typ för sveda och värk. Om något går sönder ska företaget ha rätt att laga/ersätta eller pengarna åter men tex om man gått på bio så hade man fått ny biobiljett och den bonus jag tänker hade väl varit att kasta in en mellanmeny, är det orimligt? Tja inte vet jag, men det skulle jag iaf önska. Jag ville dela upplevelsen med min dotter och inte ligga halvknöligt i discoljus och fundera hur hon har det borta hos sig. Hon fick inte ens sitta i stolen vid landning utan flög ”själv” allt utom första typ 90min.
 

DanielKif

Medlem
Jag kanske låter bortskämd men att ligga i en felställning ”hela den korta natten” och inte få en blund tycker jag borde ge något. Jag snackar inte mycket utan mer visa att man förstår att det inte är vad man kan förvänta. Lite typ för sveda och värk. Om något går sönder ska företaget ha rätt att laga/ersätta eller pengarna åter men tex om man gått på bio så hade man fått ny biobiljett och den bonus jag tänker hade väl varit att kasta in en mellanmeny, är det orimligt? Tja inte vet jag, men det skulle jag iaf önska. Jag ville dela upplevelsen med min dotter och inte ligga halvknöligt i discoljus och fundera hur hon har det borta hos sig. Hon fick inte ens sitta i stolen vid landning utan flög ”själv” allt utom första typ 90min.
Vad tycker du själv är rimligt?
 

Helli

Medlem
Vad tycker du själv är rimligt?
Om jag tänker så här då flyga business säkert är som att äta på McD för vissa. Flyga business för oss är som att gå på den där stjärnkrogen, glöm 1 stjärna, vi snackar 4-5. Det är ÅR i kö.
Du kommer dit men strömmen går i ett, din älskade fru får gå och sätta sig vid ett annat bord, du ser henne inte ens och hon talar inte språket och har verkligen behov av din närhet låt säga EP/diabetes/svår astma. Din stol är tyvärr trasig så du får sitta på en 3-benet stol och hela tiden hålla balansen. Vore du nöjd med bara pengarna åter?

JAG hade iaf önskat att dom hade gett någon form av goodwill. Låt säga sätter dig på ”återbudslistan” och ge en rabatt till nästa besök så NI verkligen fick gå dit tillsammans. Förstår du min tanke?

En uppgrade om det finns plats utan kostnad tex eller/och poäng för att uppgradera iaf en av oss för poäng vid nästa resa så jag bara behöver poäng/betala för den andra.

Är jag girig tycker du??? Det var inte bara ett flyg, det var vår upplevelse och resa.
 

Thornado

Medlem
Ang Australien behöver jag hitta vänner att betala hyra mot swish och som ansluter sig till Billhop (vilket förövrigt verkar vara en soppa utan like).

Om du vill samla poäng till en Australien-resa så kan du ju kanske försöka få SAS att betala ut en eventuell ersättning för era problem med stolarna på senaste resan i poäng istället för pengar. När man ansöker om EU-kompensation så kan man välja det alternativet med "växelkursen" 10000 poäng istället för 100 EUR.
 

DanielKif

Medlem
Om jag tänker så här då flyga business säkert är som att äta på McD för vissa. Flyga business för oss är som att gå på den där stjärnkrogen, glöm 1 stjärna, vi snackar 4-5. Det är ÅR i kö.
Du kommer dit men strömmen går i ett, din älskade fru får gå och sätta sig vid ett annat bord, du ser henne inte ens och hon talar inte språket och har verkligen behov av din närhet låt säga EP/diabetes/svår astma. Din stol är tyvärr trasig så du får sitta på en 3-benet stol och hela tiden hålla balansen. Vore du nöjd med bara pengarna åter?

JAG hade iaf önskat att dom hade gett någon form av goodwill. Låt säga sätter dig på ”återbudslistan” och ge en rabatt till nästa besök så NI verkligen fick gå dit tillsammans. Förstår du min tanke?

En uppgrade om det finns plats utan kostnad tex eller/och poäng för att uppgradera iaf en av oss för poäng vid nästa resa så jag bara behöver poäng/betala för den andra.

Är jag girig tycker du??? Det var inte bara ett flyg, det var vår upplevelse och resa.
Jag tycker inte du är girig.

Kanske lite högt satta förväntningar.
Men att ni kommer bli ersatta för en produkt som inte fungerar är jag övertygad om att ni kommer att bli.
Det kan ta lite tid bara.
 

Helli

Medlem
Jag tycker inte du är girig.

Kanske lite högt satta förväntningar.
Men att ni kommer bli ersatta för en produkt som inte fungerar är jag övertygad om att ni kommer att bli.
Det kan ta lite tid bara.
Tja du kallade mig nyss bortskämd ;-)
Jag vill bara påvisa att det för oss var något mer än flyg. Precis som restaurangbesöket jag pekade på ovan är mer än att äta.
 
Toppen