Senaste nytt

SAS - Det här gjorde Ni inte så bra!

agehall

Medlem
Nu börjar jag tappa tråden - har du alltså vid ett tidigare tillfälle fått hjälp av vanliga EB-kundtjänsten att ändra i en 2-4-1-bokning eller är det ett enda tillfälle vi pratar om?
 

Meazza

Medlem
Nu börjar jag tappa tråden - har du alltså vid ett tidigare tillfälle fått hjälp av vanliga EB-kundtjänsten att ändra i en 2-4-1-bokning eller är det ett enda tillfälle vi pratar om?
Eftersom du undrar så har det hänt flera gånger när hemsidan inte har fungerat.

Vad gör att du börjar att tappa det? Jag har inte tillfört någon ny information vad jag kan se.
 

agehall

Medlem
Vad gör att du börjar att tappa det? Jag har inte tillfört någon ny information vad jag kan se.
Det blev väldigt otydligt om vi pratade om ett tillfälle eller flera. Jag hade på känn att det var flera, men det framgick inte tydligt.

Det har som sagt funnits perioder då vanliga kundtjänsten tillfälligt fått röra 2-4-1-bokningar, men normalläget är helt klart att de inte får göra något med dem (utom möjligen avboka då).
 

Meazza

Medlem
Det blev väldigt otydligt om vi pratade om ett tillfälle eller flera. Jag hade på känn att det var flera, men det framgick inte tydligt.

Det har som sagt funnits perioder då vanliga kundtjänsten tillfälligt fått röra 2-4-1-bokningar, men normalläget är helt klart att de inte får göra något med dem (utom möjligen avboka då).
För din kännedom så rörde det den här gången en ombokning av ena flighten i en T/R. Då sas.se låg mer eller mindre nere så ringde jag in och fick besked om att de gärna hade hjälpt mig men att även deras eget system låg nere. En stund därefter gick det att boka om men då blev fel poängsumma dragen när jag bytte kabinklass.

Vid andra inringningen blev jag avbruten och bortkopplad (vilket den här diskussionen inleddes med) men fick däremot god hjälp vid den tredje diton. De gjorde då en ny poängdragning och när jag flaggade för att jag skulle försöka att boka om ytterligare en gång om biljetter till C dök upp så blev jag dessutom uppmanad att ringa in till dem på svenska kundtjänst istället för att göra det på nätet.
 

AnnaUM

Medlem
Check in på Arlanda idag var kaos. Skrev precis detta till Diamond supporten:

Hej,

Idag verkade allt brista vid incheckningen och utifrån personalens respons verkar det vara exakt så det varit de senaste veckorna:
- över 30 personer i check-in kön (längre än för non-priority tror jag)
- jag gick därför till maskinerna, köade där, gick till self-service bag drop för att få veta att jag inte fick lämna min väska där pga flyger till USA (jag slösade därmed värdefull tid genom att check in själv)
- blir tillsagd av två SAS personal att ”det är ingen skillnad på silver och diamant, bara att ställa sig i kön” detta efter jag då redan stått i två köer...
- väl framme får jag samma svar: numera är det ingen skillnad på silver, plus, business eller diamant samt denna kommentar: ”Klaga gärna, de lyssnar inte på oss utan säger bara att vi gnäller”

Jag hoppas verkligen inte det stämmer att SAS inte lyssnar på vad personalen i incheckning säger. Men nu skriver jag här i hopp om att ni tar detta på allvar. Jag missade ett telefonmöte jag med säkerhet tyckte jag hade marginal för att kunna ta i loungen. Idag har det hittills varit otroligt slösaktigt att välja SAS som Diamond medlem, jag hoppas verkligen ni ser över att dela upp incheckningskön. Security fast track var nästan lika illa med lika långa köer som de andra och det ser man inte ens när man går in.
 

mha321

Medlem
Jag har också noterat rejäla köer till incheckning de senaste gånger jag behövt den, och såg det även när jag passerade i morse. Frågan är dock hur mycket skillnad det gjort att ha separat gold checkin - de flesta som stod i kö runt mig sist hade ebg eller annan star gold. Möjligen med en egen diamond kö, men i grund och botten behövs nog helt enkelt mer folk (och då har de ändå fler diskar nu än de brukade ha förut).

Fast track däremot var kort när jag passerade i förmiddags, samtidigt som långa incheck kön. Och numera verkar de ju öppna 3 linor för FastTrack, vilket de i princip aldrig gjorde förut.
 

AnnaUM

Medlem
Fast track däremot var kort när jag passerade i förmiddags, samtidigt som långa incheck kön. Och numera verkar de ju öppna 3 linor för FastTrack, vilket de i princip aldrig gjorde förut.

När jag kom hade de bara en lina öppen.. de öppnade en andra när jag stått i kön ett tag.
 

mha321

Medlem
När jag kom hade de bara en lina öppen.. de öppnade en andra när jag stått i kön ett tag.
Idag var det två när jag passerade men det var vid typ 915. För någon vecka sedan var det 3. På något sätt är det väl reglerat av behovet. Och i slutändan är det väl swedavia och deras underleverantörer som styr den biten.
 

Agö

Medlem
Idag var det två när jag passerade men det var vid typ 915. För någon vecka sedan var det 3. På något sätt är det väl reglerat av behovet. Och i slutändan är det väl swedavia och deras underleverantörer som styr den biten.
Problemet är ju att denna FastTrack används av alltför många. SAS bör alltjämt verka för en "egen" lösning som i Oslo/Köpenhamn.
 
- väl framme får jag samma svar: numera är det ingen skillnad på silver, plus, business eller diamant samt denna kommentar: ”Klaga gärna, de lyssnar inte på oss utan säger bara att vi gnäller”.

Andra här på BC har rapporterat liknande uttalande från karbinpersonalen, där de uppmuntrat resenären att klaga skriftligen då det är det enda ledningen lyssnar på.
 
Toppen