Check in på Arlanda idag var kaos. Skrev precis detta till Diamond supporten:
Hej,
Idag verkade allt brista vid incheckningen och utifrån personalens respons verkar det vara exakt så det varit de senaste veckorna:
- över 30 personer i check-in kön (längre än för non-priority tror jag)
- jag gick därför till maskinerna, köade där, gick till self-service bag drop för att få veta att jag inte fick lämna min väska där pga flyger till USA (jag slösade därmed värdefull tid genom att check in själv)
- blir tillsagd av två SAS personal att ”det är ingen skillnad på silver och diamant, bara att ställa sig i kön” detta efter jag då redan stått i två köer...
- väl framme får jag samma svar: numera är det ingen skillnad på silver, plus, business eller diamant samt denna kommentar: ”Klaga gärna, de lyssnar inte på oss utan säger bara att vi gnäller”
Jag hoppas verkligen inte det stämmer att SAS inte lyssnar på vad personalen i incheckning säger. Men nu skriver jag här i hopp om att ni tar detta på allvar. Jag missade ett telefonmöte jag med säkerhet tyckte jag hade marginal för att kunna ta i loungen. Idag har det hittills varit otroligt slösaktigt att välja SAS som Diamond medlem, jag hoppas verkligen ni ser över att dela upp incheckningskön. Security fast track var nästan lika illa med lika långa köer som de andra och det ser man inte ens när man går in.