Senaste nytt

SAS - Det här gjorde Ni inte så bra!

Hissen

Medlem
Har försökt uppgradera Star Alliance med Eurobonus via SAS hemsida en tid och det går inte, ej heller hos SAS handläggare. SAS har felänmält saken till deras leverantör som sköter detta. Senaste beskedet var att dom funderade på att göra om hela ”programmet” och att ingen vet när det skall funka igen.
Vet att uppgraderingar är bara en möjlighet, men när man inte ens får chansen är det SKIT.
 

Hissen

Medlem
Har försökt uppgradera Star Alliance med Eurobonus via SAS hemsida en tid och det går inte, ej heller hos SAS handläggare. SAS har felänmält saken till deras leverantör som sköter detta. Senaste beskedet var att dom funderade på att göra om hela ”programmet” och att ingen vet när det skall funka igen.
Vet att uppgraderingar är bara en möjlighet, men när man inte ens får chansen är det SKIT.
 

ulagun

Medlem
Gillar inte när dom ändrar mitt säte.
Tight connection och säte så långt fram det går vid incheckning.
Sedan ändras plusklass och givetvis blir mitt säte drabbat och jag hamnar långt bak.

Det kan ju vara ett helvete att ta sig förbi dessa bortkomna själar som varken hittar in i ett flyg och överraskande knappt hittar ut ur samma flyg.

Jag är en anhängare av återinförande av dödsstraff.
Instämmer 100%
7/2 CPH_OSL-LPA i plus Bokat 6A+C i plus från OSL med hopp om seatblock B-sätet eftersom jag är Gold och fru Ulagun diamond.
Vid incheckning CPH ändrat till 5A+B. anade oråd och frågade varför i servicedisken vid businessloungen CPH. Efter ha kollat påstod de att de flyttat sista plusraden från 6 till 5. vilket skulle visa sig vara ren och skär lögn.
Väl ombord hamnade vi på 5A+B. 5C satte sig en rejält korpulent norsk guldmedlem. Fick ha armstödet uppe för att han skulle få plats.Tack och lov var han riktigt trevlig och minst lika irriterad på SAS seating som oss.
För det visade sig att på 6A+C satt i plus ett bekvämt äldre norskt par med tomt B-säte.De hade ljugit oss rakt upp i ansiktet på Kastrup.
Försökte förgäves få kontakt med den totalt nonchalanta norska kvinnliga pursern för att om inte annat få en förklaring varför denna seating. Hon lyckades under hela flygningen på dryga fem timmar totalt undvika oss. Riktigt proffsigt, tyder på mångårig träning
Skrev och klagade till Goldmejleadressen. Fick ett som förväntat ett blaha-blaha svar. Efter en tid en uppföljning hur jag uppfattat svaret. Svarade vad jag tyckte, direkt bedrövligt. Därefter total tystnad.
Det som stör mig mest är att man stått och direkt ljugit för oss på Kastrup, samt att hur man behandlar Guld respektive Diamond medlem.
Fanns flera rader med tomma mellansäten i pluscabinen, men två guld och en diamond knökar man ihop.
F.ö onödig x-trakostnad att resa Plus på denna sträcka. En orgie i plastglas och dålig service. Reste hem med TAP i economy, avsevärt mycket billigare och bättre med god varmmat, öl, vin mm och en besättning som var riktigt trevlig. Enda som saknades var fikavagn.
 

Senator

Moderator
Pursern hade inte kunnat svara bättre på varför det blev som det blev heller.

Min teori med @ulagun situation är följande:
Det SAS säger stämmer: att vid någon tidpunkt har Plus-kabinen blivit mindre och därmed har herr och fru Ulagun flyttas och som vanligt utan någon form av hänsyn till deras förvalda platser.

Sen sker antingen ett flygplansbyte eller en annan förändring i ”load factor” som gör att Plus utökas. Där drar ”de nya” fördelen av i detta fall, rad 6 medan Ulaguns sitter med skägget i den berömda lådan.

Har hänt mig några gånger och väljer aldrig sista raden i Plus vid bokningsläget.
 

Agö

Medlem
Min teori med @ulagun situation är följande:
Det SAS säger stämmer: att vid någon tidpunkt har Plus-kabinen blivit mindre och därmed har herr och fru Ulagun flyttas och som vanligt utan någon form av hänsyn till deras förvalda platser.

Sen sker antingen ett flygplansbyte eller en annan förändring i ”load factor” som gör att Plus utökas. Där drar ”de nya” fördelen av i detta fall, rad 6 medan Ulaguns sitter med skägget i den berömda lådan.

Har hänt mig några gånger och väljer aldrig sista raden i Plus vid bokningsläget.
Ja, detta är vanligt förekommande. Välj aldrig sista raderna i Plus eller första raderna i Go. Då är du rökt. Men @ulagun har förhoppningsvis lärt sig att inte alls flyga med SAS på sådana destinationer framöver.
 

ulagun

Medlem
Men @ulagun har förhoppningsvis lärt sig att inte alls flyga med SAS på sådana destinationer framöver.
Intressant kommentar.
Trodde att det var jag som bara inbillade mig att det är kvalitetsskillnad att flyga Plus till "semesterdestinationer" jämfört t.ex. CPH-FRA där jag upplever avsevärt bättre servicenivå.
 
Toppen