Senaste nytt

SAS - Det här gjorde Ni inte så bra!

Jag förstår argumenten, det kanske blir ännu krångligare med låsta bokningar som blockerar för andra som vill boka. Det verkar som att jag helt enkelt får vara snabbare nästa gång :)
 
För närvarande går det inte att ringa till SAS. Så fort jag har klickat mig igenom allting så kommer jag till den där rösten som säger Welcome to SAS and Star Alliance och sedan bryts samtalet. Och jag sitter på en bokning som inte har biljetterats ännu, vilket SAS skulle ha gjort idag. Så den lär vara borta med vinden imorgon, eftersom sista dag för biljettering är idag.
 

mha321

Medlem
För närvarande går det inte att ringa till SAS. Så fort jag har klickat mig igenom allting så kommer jag till den där rösten som säger Welcome to SAS and Star Alliance och sedan bryts samtalet. Och jag sitter på en bokning som inte har biljetterats ännu, vilket SAS skulle ha gjort idag. Så den lär vara borta med vinden imorgon, eftersom sista dag för biljettering är idag.
Har du provat att ringa tex USA numret? Trasigt det också?
 
Har du provat att ringa tex USA numret? Trasigt det också?
Det har jag inte, men på 7:e försöket så hamnade jag i telefonkö, som jag suttit i i snart en halvtimme. Som EBD så brukar jag sällan få vänta mer än någon minut eller två i vanliga fall så kanske har blivit bortskämd. I alla händelser så låter inte den här telefonlinjen särskilt bra. Mycket skrapande och till och med den där låten de kör som vänt-slinga låter hakar upp sig och låter knasig. Något är inte bra med telefonlinjerna borta hos våra vänner i Tallinn (eller vart de nu kopplar mig)
 
Jag kom aldrig fram igår, fastnade i en loop så till slut gav jag upp. Tänkte försöka ringa SAS igen nu precis, men hamnade hos en telefonsvarare som sa att öppettiderna är 9-17. Fast klockan var 9:50. Bra jobbat.
 

TasselT

Medlem
Det är ingen avancerad algorithm utan bara frågan om hur flyg prissätts.

Flygbiljetter säljs ur olika bokningsklasser, som har olika priser. Detta är lite halvdolt för användare, men det är så här det fungerar bakom kulisserna:

Säg att du prissätter en biljett till 100kr. Låt oss säga att den bokas i Q-klass. Under tiden du går igenom bokningsdialogen hinner någon annan boka den sista biljetten i Q-klass och när du väl ska betala finns inga kvar i den klassen. Den billigaste är nu kanske K-klass för 200kr. Då blir det den du erbjuds istället.
En variant på detta är om det bara finns en plats kvar på det aktuella priset - men du vill boka 2 platser. Då får du istället 2 biljetter i nästa högre prisklass, istället för en i vardera prisklasserna. :eek:
Råkade ut för detta för drygt ett år sedan. Fick bli 2 separata biljetter: en med det aktuella lägre priset och en med nästa högre pris.

Men det måste upplevas väldigt märkligt om man först kollar priset för en person och sedan går tillbaka och vill boka 2 personer och får ett pris som är kanske 3 ggr högre än för en person.
När man sedan är klar och åter kikar på priset för en person så blir man ju sur när det ursprungliga lägre priset är kvar - och fortfarande en plats kvar till det priset. Varför fick jag inte åtminstone ena biljetten till det priset ??? :oops:

/ TT
 
Toppen