Senaste nytt

SAS - Det här gjorde Ni inte så bra!

Agö

Medlem
@Musta Pekka vet du vad som serverades i business? Antar att det blev samma smörgås i Go men lyckades de fixa något annan till de längst fram?
Det här (polare var med på samma flight, sedvanlig servering i affärsklass).

1851b7cdc94b1ca2448c8d1cd729db75.jpg


427edc46497f8b10f559d95c26d29bce.jpg


84d81fb909b887ba2214bb37cf88e3b0.jpg


cefa6bc58a1cd2605d311ef4ff96d1d5.jpg
 
Håller med. Sällsynt dumt tips. Däremot kan ju den paranoide ta med en god macka och ett par snickers som backup.
Tycker det är tråkig attityd att kalla någons åsikt och tips för sällsynt dumma. Jag personligen tycker det är ett bra tips. Man vet aldrig vad som serveras ombord, eller om det är turbulens direkt efter start, trasiga ugnar eller något annat som gör att man önskar man ätit något litet på flygplatsen.

Jag respekterar din åsikt att det inte behöver göras, och vi är alla olika, jag blir galen utan mat.

Med tanke på den diskussion om stämning på forumet och gamla medlemmar som försvinner så mår vi nog alla bättre om vi inte benämner andras åsikter för dumma eller ironiserar över dom.
 

thh

Medlem
Tror inte det är jättelätt att fixa fram 100-150 måltider på några timmar som inte ska värmas. Oavsett vad är det bara att kontakta sas så lär du få någon kompensation. De gjorde ett medvetet val att flyga utan ugnar vilket i sig är bättre än att ställa in flighten.

Det är inte heller jättelätt att laga en trasig motor på några timmar, jag förväntar mig ändå att det ska göras innan planet lyfter. Jag känner inte något behov av att ursäkta SAS för att de gjorde det bästa av en dålig situation, det var oavsett vilket inte bra nog jag har svårt att tro att detta var första gången någonsin en ugn inte fungerade på ett SAS-plan.
 

palmen

Moderator
Det är inte heller jättelätt att laga en trasig motor på några timmar, jag förväntar mig ändå att det ska göras innan planet lyfter. Jag känner inte något behov av att ursäkta SAS för att de gjorde det bästa av en dålig situation, det var oavsett vilket inte bra nog jag har svårt att tro att detta var första gången någonsin en ugn inte fungerade på ett SAS-plan.
Lite skillnad på att laga en motor och en ugn på ett flyg. Jag ursäktar inte sas, men allt är inte så enkelt som man kan tycka. Lösningen blev väl inte direkt bra och kunde skötts bättre det håller nog alla med om och de sov vill ha kompensation kommer säkert att få det också.
 
Toppen