Senaste nytt

SAS - Det här gjorde Ni inte så bra!

Flög med LN-RKP i ekonomi inatt, det var nog den mest speciella flygturen jag kan minnas.

Jag satt i säte 30H, vilken inte har tillgång till IFE. Då jag slumrade till från pushback till middagen fick jag ingen Ipod för att se på film. Dessa var redan utdelade till sista man då ett antal IFE i ekonomi ej fungerade. Under middagen började min läslampa slå på och av sig själv med en minuts mellanrum. Efter 3-4 sådana cykler stannande den på resten av resan. Flygvärdninnan kunde inte annat göra än svära lite över planet och ge mig en ögonmask.

Som tur var sov jag igenom större delen av resan och biljetten var riktigt billig. Men jag kan inte tänka mig att många som reser med SAS med det där planet återkommer på grund av upplevelsen. Ska bli spännande och se om mina klagomål kan ge någon form av resultat.
Flög hem med denna skapelse från Hong Kong i söndags ombord Sk964. Märkte direkt att flera medpassagerare svor om att detta plan skulle flyga avgången. Men det var bara början.

95% av IFE på hela planet var obrukligt, dom skärmarna som fungerade var ljudet 1-2 sekunder före bilden vilket gjorde det omöjligt att se en film. Flera stolar i Business gick inte att fälla så crew fick kämpa manuellt med dessa. Många plastlådor fick användas då nedre fotstödet på stolen inte ville bli helt platt. Min stol fick man resa sig ur varje gång man ville ändra läge på den, den gick inte heller att fälla helt platt.

Jag har skickat in claim på denna och även sagt att detta är en skam för SAS att dom har denna i flottan. De måste ju kunna hittat något bättre kan man tycka.

Efter ankomst till Stockholm såg jag hur crew gav över en lååång lista över flera fel på denna maskin till Tech i gate. Planet skulle vidare 2 timmar senare som Sk945 till Chicago men vart över 2 timmar sen, kan ha med vår lista vi skapade på Sk964:D
 

011430121

Medlem
Flög hem med denna skapelse från Hong Kong i söndags ombord Sk964. Märkte direkt att flera medpassagerare svor om att detta plan skulle flyga avgången. Men det var bara början.

95% av IFE på hela planet var obrukligt, dom skärmarna som fungerade var ljudet 1-2 sekunder före bilden vilket gjorde det omöjligt att se en film. Flera stolar i Business gick inte att fälla så crew fick kämpa manuellt med dessa. Många plastlådor fick användas då nedre fotstödet på stolen inte ville bli helt platt. Min stol fick man resa sig ur varje gång man ville ändra läge på den, den gick inte heller att fälla helt platt.

Jag har skickat in claim på denna och även sagt att detta är en skam för SAS att dom har denna i flottan. De måste ju kunna hittat något bättre kan man tycka.

Efter ankomst till Stockholm såg jag hur crew gav över en lååång lista över flera fel på denna maskin till Tech i gate. Planet skulle vidare 2 timmar senare som Sk945 till Chicago men vart över 2 timmar sen, kan ha med vår lista vi skapade på Sk964:D
Det är inte bra för varumärket SAS att denna maskin finns i flottan.
Men skall vi vara ärliga och det skall man ju vara, så har hon nog tjänat in många kronor till SAS genom att det har kunnat genomföra flygningar som skulle ha blivit inställda om inte LN-RKP funnits i flottan.
Tror inte att leasingkostnaden är så hög för en A340, kanske rentav SAS betalar hyra per flygtimme.
Problem kan bli hösten 2017 när kontraktet går ut och det dröjer innan SAS får sina A350 vad sätter man inför ersättningsmaskin vid ev. skador o.s.v.
Tror att de flesta som flyger denna maskin inte har en aning om att det är en maskin som SAS normalt inte flyger på denna linje eller informerar man passagerarna om detta?
@simon_says91 håll oss informerad om vad SAS svarar Dig.
 
Det är inte bra för varumärket SAS att denna maskin finns i flottan.
Men skall vi vara ärliga och det skall man ju vara, så har hon nog tjänat in många kronor till SAS genom att det har kunnat genomföra flygningar som skulle ha blivit inställda om inte LN-RKP funnits i flottan.
Tror inte att leasingkostnaden är så hög för en A340, kanske rentav SAS betalar hyra per flygtimme.
Problem kan bli hösten 2017 när kontraktet går ut och det dröjer innan SAS får sina A350 vad sätter man inför ersättningsmaskin vid ev. skador o.s.v.
Tror att de flesta som flyger denna maskin inte har en aning om att det är en maskin som SAS normalt inte flyger på denna linje eller informerar man passagerarna om detta?
@simon_says91 håll oss informerad om vad SAS svarar Dig.
Nej det är inte alls bra för SAS att denna flyger runt med dess färger.

Information om att det inte var sas egna plan gick dom ut med direkt. Både kapten och pursern bad genast om ursäkt över högtalarna om att de förstår om vi är besvikna. Detta är inte SAS egna kabin och dagens kabin service är nog inte den ni förvänta er, för det ber vi om ursäkt.
 

jerixon

Medlem
Det jag tycker är tråkigt med SAS för tillfället är att Seat Block fungerar alldeles för dåligt och att platserna man valt ofta byts innan avgång...
Det är inget nytt absolut, men det borde ju vara ganska simpla saker att lösa.
Inte hela världen såklart.... men -
Ska man envisa sig med att flyga små plan som ATR kan man väll vaje fall fixa seatblock i åt Guld och Diamond medlemmar!
GO-delen idag är max halvfull....
Skrivet från en ATR på Linköpings flygplats.
SAS Plus, plats 17F. 194cm och 120kg inklämd som en packad sill :D
 

Tonton

Medlem
Det jag tycker är tråkigt med SAS för tillfället är att Seat Block fungerar alldeles för dåligt och att platserna man valt ofta byts innan avgång...
Det är inget nytt absolut, men det borde ju vara ganska simpla saker att lösa.
Inte hela världen såklart.... men -
Ska man envisa sig med att flyga små plan som ATR kan man väll vaje fall fixa seatblock i åt Guld och Diamond medlemmar!
GO-delen idag är max halvfull....
Skrivet från en ATR på Linköpings flygplats.
SAS Plus, plats 17F. 194cm och 120kg inklämd som en packad sill :D

Hah, inte ens seatblock i Plus? Riktigt dåligt faktiskt.

Personligen så har seatblock fungerat helt ok på ATR för mig :)
 

jerixon

Medlem
Jo men alltså det har väll varit 60 % seatblock... men idag blev det än värre när personen framför lutade sitt säte så snart skylten för säkerhetsbältet slocknade...
Inte ofta jag är direkt obekväm på ett flyg men idag var så fallet :p
1F till Bryssel i eftermiddag om inte seatmap ändras, får hoppas på mer tur då :)

Hah, inte ens seatblock i Plus? Riktigt dåligt faktiskt.

Personligen så har seatblock fungerat helt ok på ATR för mig :)
 

Kimmen00

Medlem
Flög hem med denna skapelse från Hong Kong i söndags ombord Sk964. Märkte direkt att flera medpassagerare svor om att detta plan skulle flyga avgången. Men det var bara början.

95% av IFE på hela planet var obrukligt, dom skärmarna som fungerade var ljudet 1-2 sekunder före bilden vilket gjorde det omöjligt att se en film. Flera stolar i Business gick inte att fälla så crew fick kämpa manuellt med dessa. Många plastlådor fick användas då nedre fotstödet på stolen inte ville bli helt platt. Min stol fick man resa sig ur varje gång man ville ändra läge på den, den gick inte heller att fälla helt platt.

Jag har skickat in claim på denna och även sagt att detta är en skam för SAS att dom har denna i flottan. De måste ju kunna hittat något bättre kan man tycka.

Efter ankomst till Stockholm såg jag hur crew gav över en lååång lista över flera fel på denna maskin till Tech i gate. Planet skulle vidare 2 timmar senare som Sk945 till Chicago men vart över 2 timmar sen, kan ha med vår lista vi skapade på Sk964:D

Hade kollegor som flög den 3 tummar sena Lan-kärran till Chicago.. De var måttligt glada på kabinen. Känns väldigt kul att det är den som jag ska hem med från Dulles på torsdag...
 
Hade kollegor som flög den 3 tummar sena Lan-kärran till Chicago.. De var måttligt glada på kabinen. Känns väldigt kul att det är den som jag ska hem med från Dulles på torsdag...
Det här blir jag imponerad av! SAS customer Care ger svar inom knappa 24 timmar och förde tillbaka samtliga 40 000 poäng som användes för uppgraderingen. Se nedan!

Hej Simon,

Tack för ditt svar.

Vi ber om ursäkt för att vi inte levt upp till dina förväntningar på denna resa.

Jag har idag återbetalt de poäng ni använt vid er uppgradering.

Ha en trevlig dag.

Med vänlig hälsning

Xxxxxxxx xxxxxxxxx
Customer Care Team

SAS
Visit us at flysas.com

Vet också att @CharlieK som var med på samma flight och fick Courtesy upgrade till business från Plus fick 30 000 poäng i kompensation.
 

NotRyan

Medlem
Det är inte bra för varumärket SAS att denna maskin finns i flottan.
Men skall vi vara ärliga och det skall man ju vara, så har hon nog tjänat in många kronor till SAS genom att det har kunnat genomföra flygningar som skulle ha blivit inställda om inte LN-RKP funnits i flottan.
Tror inte att leasingkostnaden är så hög för en A340, kanske rentav SAS betalar hyra per flygtimme.
Problem kan bli hösten 2017 när kontraktet går ut och det dröjer innan SAS får sina A350 vad sätter man inför ersättningsmaskin vid ev. skador o.s.v.
Tror att de flesta som flyger denna maskin inte har en aning om att det är en maskin som SAS normalt inte flyger på denna linje eller informerar man passagerarna om detta?
@simon_says91 håll oss informerad om vad SAS svarar Dig.
SAS leasar RKP direkt av Airbus så dom kan nog ha ett rätt förmånligt avtal ja, dock är det inget vidare för kundupplevelsen vilket är nog så viktigt. Om man får önska så är det att Airbus ställer en A330E till förfogande "free of charge" till dess A350 levereras som ersättning för leveransförseningen...
 
Toppen