Senaste nytt

SAS - Det här gjorde Ni inte så bra!

Malla

Medlem
Mig veterligen måste man själv beställa bagage taggar och kort för att få det, inget som kommer automatiskt. När du väl beställt kortet borde det komma inom någon vecka, tror de skickar ut dessa i batchar. Ombord räcker det med att visa appen för att få sina förmåner. Har du gjort bokningar som Ebg behöver du kontakta supporten så de kan uppdatera till EBD i dom.
Problemet med scandic låter konstigt, där har sas och scandic något att jobba på. Att springa runt med en plastbit för att visa vilken status man har känns lite 2005.
Jag har beställt taggar etc i samband med att jag kontaktade dem om uteblivet kort i början på juni. För mig låter det konstigt om jag måste beställa ett kort när jag uppnår en ny nivå. Det går väl per automatik...?
 

palmen

Moderator
Jag har beställt taggar etc i samband med att jag kontaktade dem om uteblivet kort i början på juni. För mig låter det konstigt om jag måste beställa ett kort när jag uppnår en ny nivå. Det går väl per automatik...?
Kort har jag aldrig fått och mig veterligen måste man specifikt beställa det. Om det är ett Amex, diners eller Master card byts dock dessa ut på några dagar enligt min erfarenhet.
Tycker det är rätt sunt att inte trycka upp 4 miljoner plastkort som sen ska bytas ut när status ändras. Bättre att de som vill ha dessa kort beställer dom (och att de också levereras). Resurs slöseri att skicka ut korten i onödan till de som inte vill ha.
 

Malla

Medlem
Kort har jag aldrig fått och mig veterligen måste man specifikt beställa det. Om det är ett Amex, diners eller Master card byts dock dessa ut på några dagar enligt min erfarenhet.
Tycker det är rätt sunt att inte trycka upp 4 miljoner plastkort som sen ska bytas ut när status ändras. Bättre att de som vill ha dessa kort beställer dom (och att de också levereras). Resurs slöseri att skicka ut korten i onödan till de som inte vill ha.
Här har ju SAS maximerat besparingen genom att inte ens skicka ut kortet till mig som upprepade gånger bett om det.
Sen kan det inte handla om 4 milj diamond kort. Jag tycker det är rimligt att den som flyger ihop till diamond har ett resmönster där faktiskt kortet används och då får det hemskickat.
 

gjohansson

Medlem
Jag fick både nytt MC kort, ett enkelt SAS kort och dubbla uppsättningar bagagetaggar automatiskt utan att be om det strax innan sommaren (från guld till Diamond) så det är nog allmänt strul det här låter det som.
 
Jag brukar ha en hitrate på 20-25 % när jag beställer smart pass, Eurobonuskort och bagagetaggar. Beställer, glömmer bort i några veckor, beställer igen osv. Förr eller senare brukar de dyka upp. Men det är en klen tröst när man behöver kortet snabbt. Kanske läge att gå in en gång om dagen och beställa så kanske det dyker upp något tillslut?
 

Malla

Medlem
Jag brukar ha en hitrate på 20-25 % när jag beställer smart pass, Eurobonuskort och bagagetaggar. Beställer, glömmer bort i några veckor, beställer igen osv. Förr eller senare brukar de dyka upp. Men det är en klen tröst när man behöver kortet snabbt. Kanske läge att gå in en gång om dagen och beställa så kanske det dyker upp något tillslut?
Nja, då får man svaret "vi ser ju att du redan beställt kort för 2 månader sedan så varför kontaktar du oss igen? Vi jobbar ju på detta. "
 

palmen

Moderator
Här har ju SAS maximerat besparingen genom att inte ens skicka ut kortet till mig som upprepade gånger bett om det.
Sen kan det inte handla om 4 milj diamond kort. Jag tycker det är rimligt att den som flyger ihop till diamond har ett resmönster där faktiskt kortet används och då får det hemskickat.
Nej men de som är guld och silver kan behöva. Jag har aldrig behövt det fysiska kortet på 2 år som Diamond, beställde ett enbart för att man behövde det på preem vid tankning, har dock aldrig tankat där.
De kombinerade korten från Amex och Mastercard fungerar bra att visa för att bevisa status även om man på vissa ställen får argumentera för att man är Star gold.
 
Toppen