Senaste nytt

SAS - Det här gjorde Ni inte så bra!

Dr. Miles

Expert
Mailar diamondsupporten som snabbt svarar att ser tillgänglighet men som inte kan boka om mig via mailen.
Enligt SAS webbsida, har de servicearvode även för bokning via e-mail.
Om man inte kan boka via e-mail, varför skriver de överhuvudtaget?

Screenshot20160914 06 SK.png


Servicearvoden - SAS
 
Jag fick följande svar:

Hej Jakob.
Tack för svar!

Spännande, nej jag vet inte av någon mail adress där de kan genomföra nybokningar eller ombokningar. Saken är den att vi genomför inte liknande uppgifter per mail på grund av säkhetsskäl och samma gäller för SAS chatten också. Det här var direktiv som vi fick från första början vi började med chatt och mail kommunikation och vi har följt det sedan dess.

Det var mycket tråkigt att det behövde ringa flera gånger bara för att göra en ombokning. Jag kunde alternativt sålt in platserna i din reservation så agenten inte behövde leta efter platserna, men det är lätt att vara efterklok. Vi hjälper gärna till att leta efter platser så som vi gjorde nu men du behöver som sagt ringa in för att genomföra själva ombokningen/nybokningen.


Så nja, det verkar inte gå att boka per mail med annat än att de kan plocka platserna och så får man ringa in och bekräfta. Alltid något!
 

thh

Medlem
SAS matematiska kunskaper är inget jag ifrågasatt tidigare, men nu börjar jag bli lite osäker på om man vågar sätta sig ombord på ett SAS plan igen och om de har rätt mängd bränsle ombord. 384+635kr är inte 1020kr, det är 1019kr. Jag har egentligen inget emot att betala en krona extra, det är fortfarande ett bra pris men...
sas_matematik.png
 

Dr. Miles

Expert
SAS matematiska kunskaper är inget jag ifrågasatt tidigare, men nu börjar jag bli lite osäker på om man vågar sätta sig ombord på ett SAS plan igen och om de har rätt mängd bränsle ombord. 384+635kr är inte 1020kr, det är 1019kr. Jag har egentligen inget emot att betala en krona extra, det är fortfarande ett bra pris men...
Visa bifogad bild 56563
Antagligen totalpriset inkl. skatter är någonstans mellan 1.019 SEK och 1.020 SEK (t ex 1.019,57 SEK) och SAS rundar upp den.
 

thh

Medlem
Antagligen totalpriset inkl. skatter är någonstans mellan 1.019 SEK och 1.020 SEK (t ex 1.019,57 SEK) och SAS rundar upp den.

Jo, det är det säkert. Jag tycker bara att det ser ganska lustigt ut att visa 3 avrundade siffror, och summera dem på ett sätt som uppenbarligen blir fel. Jag antar att priserna sätts i Danska kronor och översätts till Svenska, så det är rimligt att det finns en avrundning med.
 

CharlieK

Medlem
Fick för första gången uppleva ett riktigt uselt beteende av en CC på SK945 påväg mot Chicago för ca en vecka sedan. Åkte på betald business-biljett med en kollega när en i personalen (manlig svensk cc i ca 50-års ålder) uppenbarligen hade en riktigt dålig dag ombord.

Kan bjuda på ett par smakprov på upplevelserna:
Bl.a då jag mitt under dessert-serveringen snällt frågar CC om jag inte skulle kunna få en ny vattenflaska då jag druckit upp min
och får svar av en irriterad CC: Kan du inte se att jag är upptagen? Du får vänta!

Och ytterligare ett exempel då personen som satt raden bakom mig frågade CC hur länge de skulle vara kvar i Chicago? Och fick svaret:
Det har väl inte ni med att göra? Och gick vidare. Personen som ställde frågan såg helt chockad ut av svaret, vilket jag förstår då det verkligen "snästes" ut i otrevlig ton.

Ångrar såhär i efterhand givetvis att jag inte tog upp det med personen i fråga eller purser ombord, men har i alla fall skickat in det till SAS customer care, lär ju bara få ett vanligt standardsvar men hoppas innerligt de tar det vidare intern till behörig chef som tar sig en diskussion med personen i fråga så andra kunder slipper uppleva samma sak.
 
D

Deleted member 4140

Guest
SAS är ett sånt där bolag som kan vara bra, eller så är det kasst.
Finns vissa människor som är guldvärda men sedan finns de personer som verkar trötta på livet och alla passagerare är en börda :)
 

011430121

Medlem
Fick för första gången uppleva ett riktigt uselt beteende av en CC på SK945 påväg mot Chicago för ca en vecka sedan. Åkte på betald business-biljett med en kollega när en i personalen (manlig svensk cc i ca 50-års ålder) uppenbarligen hade en riktigt dålig dag ombord.

Kan bjuda på ett par smakprov på upplevelserna:
Bl.a då jag mitt under dessert-serveringen snällt frågar CC om jag inte skulle kunna få en ny vattenflaska då jag druckit upp min
och får svar av en irriterad CC: Kan du inte se att jag är upptagen? Du får vänta!

Och ytterligare ett exempel då personen som satt raden bakom mig frågade CC hur länge de skulle vara kvar i Chicago? Och fick svaret:
Det har väl inte ni med att göra? Och gick vidare. Personen som ställde frågan såg helt chockad ut av svaret, vilket jag förstår då det verkligen "snästes" ut i otrevlig ton.

Ångrar såhär i efterhand givetvis att jag inte tog upp det med personen i fråga eller purser ombord, men har i alla fall skickat in det till SAS customer care, lär ju bara få ett vanligt standardsvar men hoppas innerligt de tar det vidare intern till behörig chef som tar sig en diskussion med personen i fråga så andra kunder slipper uppleva samma sak.
Var det fredagen den 16 sep du åkte ut?
 
Toppen