Senaste nytt

SAS - Det här gjorde Ni inte så bra!

Det mer man flyger med SAS de mindre imponerad blir man. Vi (Fru samt dotter) skulle åka från Milano till Köpenhamn, planet fick ett tekniskt fel så vi fick vänta till nästa dag. När man åker plus tror man att kanske de hjäper oss lite fortare, icke. Vi fick ett rum på ett hotel samt transport till hotellet 3 timmar senare, detta p.g.a av att vi hade ett litet barn så vi hamnade sist i kön.

På hotellet var vi lovade, lite mat (uteblev eftersom restaurangen stängd, även frukost uteblev eftersom den inte öppnade innan vi skull tillbaka till flygplatsen) samt ett familje rum. Man kan nog säga att familje rummet hade en still som jag inte känner mig bekväm med (se bild).

Väl incheckade med 14 tim försening, så glömde de säga till vid incheckningen att de glömt ta ombord mat till flyget, så vi köpte ingen, så äta fick vänta igen.

När man sedan skriver till SAS kund service så svarar de att de inte ersätter något för vi har inte haft extra utgifter (inget EU261, inget för att vi inte fick vad vi betalt för).

IMG_0987.JPG
 

palmen

Moderator
Det mer man flyger med SAS de mindre imponerad blir man. Vi (Fru samt dotter) skulle åka från Milano till Köpenhamn, planet fick ett tekniskt fel så vi fick vänta till nästa dag. När man åker plus tror man att kanske de hjäper oss lite fortare, icke. Vi fick ett rum på ett hotel samt transport till hotellet 3 timmar senare, detta p.g.a av att vi hade ett litet barn så vi hamnade sist i kön.

På hotellet var vi lovade, lite mat (uteblev eftersom restaurangen stängd, även frukost uteblev eftersom den inte öppnade innan vi skull tillbaka till flygplatsen) samt ett familje rum. Man kan nog säga att familje rummet hade en still som jag inte känner mig bekväm med (se bild).

Väl incheckade med 14 tim försening, så glömde de säga till vid incheckningen att de glömt ta ombord mat till flyget, så vi köpte ingen, så äta fick vänta igen.

När man sedan skriver till SAS kund service så svarar de att de inte ersätter något för vi har inte haft extra utgifter (inget EU261, inget för att vi inte fick vad vi betalt för).

Visa bifogad bild 55221
Varför skulle ni inte få 261/2004 ersättning för förseningen. Låter som ett solklart fall.
 

thh

Medlem
Det mer man flyger med SAS de mindre imponerad blir man. Vi (Fru samt dotter) skulle åka från Milano till Köpenhamn, planet fick ett tekniskt fel så vi fick vänta till nästa dag. När man åker plus tror man att kanske de hjäper oss lite fortare, icke. Vi fick ett rum på ett hotel samt transport till hotellet 3 timmar senare, detta p.g.a av att vi hade ett litet barn så vi hamnade sist i kön.

På hotellet var vi lovade, lite mat (uteblev eftersom restaurangen stängd, även frukost uteblev eftersom den inte öppnade innan vi skull tillbaka till flygplatsen) samt ett familje rum. Man kan nog säga att familje rummet hade en still som jag inte känner mig bekväm med (se bild).

Väl incheckade med 14 tim försening, så glömde de säga till vid incheckningen att de glömt ta ombord mat till flyget, så vi köpte ingen, så äta fick vänta igen.

När man sedan skriver till SAS kund service så svarar de att de inte ersätter något för vi har inte haft extra utgifter (inget EU261, inget för att vi inte fick vad vi betalt för).

Visa bifogad bild 55221

Varför sa de nej till EC261/2004? "Tekniskt fel" räcker väldigt sällan eftersom det är flygbolagets ansvar att ha fungerande flygplan. De ska också ordna med mat, oavsett om hotellets restaurang är öppen eller inte. De ska ordna det, inte du.
 

Agö

Medlem
Det har sagts förut men det tål att upprepas hur dålig SAS markservice på Newark är. Hur kan man inte ha en separat disk för affärsklass/status?
 
  • Gilla
Reactions: XXX

obs

Medlem
Jeg har nu gennem de seneste uger ikke kunnet anvende min Eurobonus profil til at booke billetter på SAS' hjemmeside og app, hvilket ogå betyder at jeg ikke kan bestille bonusrejser. Efter at jeg har ændret mine adresseoplysninger er systemet begyndt at blande informationerne rundt så e-mail adressen står i telefonnummerfeltet og omvendt.

Tre gange har jeg nu haft ringet til SAS for at få løst problemet, og hver gang siger de at de vil tage fat i deres it-folk for at få løst problemet.

SKIT, tag jer nu sammen!
 

Tonton

Medlem
27 Juni - Begär ersättning via formuläret för utlägg från strejken

1 Aug - Får svar om jag ska ersättas

19 Aug - 19 dagar senare och fortfarande inga pengar på kontot... en viss "Nicole" på customer-care har, via mail, lovat återkoppling ett flertal gånger, men återkopplar aldrig. Senaste beskedet jag fick av henne var att hon skulle ha återkommit i måndags, men har varit radiotystnad sedan en dryg vecka sedan när hon lovade det. Har mailat och bett om återkoppling några gånger, men tyvärr så verkar det mest vara envägskommunikation. Har ringt kundtjänst, men de kan inte göra något, utan uppmanar mig istället bara att fortsätta maila...

Helt sjukt hur dåligt SAS customer care är... Ibland önskar jag att ungdomsbiljetter inte fanns på SAS så att jag skulle kunna välja att flyga med ett annat bolag utan att ha dåligt samvete för min plånbok.
 
Toppen