Senaste nytt

SAS - Det här gjorde Ni inte så bra!

mry

Medlem
En vän som skulle flyga från Nice idag checkade aldrig in online och eftersom planet var överbokat så hävdar SAS att biljetten är förbrukad. Låter helt orimligt...

Har man inte checkat in i tid så låter det helt rimligt tycker jag. Han har isf inte gjort det som framgår i avtalet mellan han och SAS.
 

John Mack

Medlem
Enligt honom: Efter en helikoptertur från Monaco :) var han där 1,5 timme före avgång. Först blev han nekad eftersom planet var överbokat, han placerades på väntlista och pga en no-show så fick han till slut en plats.
 

MBA

Medlem
En reflektion över mina senaste tre turer med SAS från/till Skandinavien till/från New York (nya kabinen, Business class):
Jag tycker att serveringen har varit lite i otakt med hur jag själv beter mig under en måltid. Rätter och viner fylls på antingen för ofta eller för sällan, och jag känner inte riktigt att personalen har koll. De borde väl kunna ta en extra runda i kabinen och se att alla passagerare är nöjda?
 

AntonJ

Medlem
Dagens skämt..

Försenad flygning med 7 timmar i April, jag begärde 250 Euro enligt EU-reglerna.
Jag som Guldmedlem fick svar idag 7 veckor efter anmälan, ingen ersättning pga "extraordinära omständigheter".

Mina vänner, båda statuslösa hos SAS åkte på samma flygning. De anmälde förseningen till SAS efter mig, skrev exakt samma sak i anmälan (Jag författade deras text, så jag är säker på detta). Det märkliga är att båda fick svar den 20 Maj, 7 dagar snabbare handläggning för statuslös gentemot guldmedlem.

Vad tror ni hände? Jo, båda mina vänner får 250 Euro i ersättning.. Bra likabehandling av kunder och prioritering av guldmedlemmar, SAS. Jag har mailat SAS igen och krävt en förklaring.
 

SNIFF

Medlem
@AntonJ förkastligt. :( Jag har haft en lucka i mitt konsultande och lagt hela dagen på att bråka med kundtjänster, bestrida fakturor samt hantera olika människor. Funderar på om jag ska börja bråka med SAS igen rörande min fina pizza ARN - AGP.

@agehall blunda. :)
IMG_5782.JPG
 
Toppen